Cara Atasi Jeragat Dan Masalah Kulit Cepat Dan Berkesan


CARA ATASI JERAGAT DAN MASALAH KULIT CEPAT DAN BERKESAN

haziea83.blogspot.com


Lebih kurang 7/ 10 wanita Asia mengalami masalah kulit wajah seperti jeragat, jerawat dan berparut. Masalah kulit wajah perlu diatasi segera kerana kulit wajah nipis dan akan terdedah lebih banyak kepada cahaya matahari berbanding bahagian badan lagi. Selain itu, taburan cahaya matahari yang terik sinar UV berlebihan mengundang masalah jeragat.



haziea83.blogspot.com



Bagaimanakah ingin mengatasi masalah jeragat dengan cepat?


1)    Elakkan matahari – pancaran cahaya matahari yang terik di Asia mengundang pigment-pigment gelap iaitu jeragat cepat tumbuh di bahagian muka. Terdedah secara langsung seperti bekerja di tapak pembinaan lebih mempercepatkan lagi proses jeragat. Selain dari itu, berada di rumah juga tidak terlepas dari masalah cahaya matahari kerana cahaya matahari akan masuk melalui tingkap.



2)    Rawat dahulu radang kulitradang kulit biasanya terjadi berpunca dari masalah jerawat ketika remaja. Bekas jerawat tersebut meninggalkan sel-sel mati dalam kulit yang menjadikan wajah berjeragat pula. Jeragat ini tidak dapat dihapuskan dengan cucian menggunakan pencuci muka biasa sahaja. Rawatan dalaman kulit perlu dilakukan. Sebab itu kulit perlukan vitamin J



3)     Kesan punca dari perubahan hormon – kebiasaannya terjadi pada wanita, perubahan hormon dari remaja, mengandung dan menyusukan bayi juga menyebabkan jeragat. Ini kerana kulit sensitif kepada apa-apa reaksi dari badan kita. Dari awal remaja mungkin kita tak dapat kesan perubahan kepada kulit. Tetapi apabila usia meningkat,kebiasaannya apabila berumur 30 tahun ke atas. Pigment-pigment jeragat baru jelas kelihatan.



4)    Awasi pengunaan ubat-ubatan – paling ketara apabila ada wanita yang mengambil pil perancang dalam tempoh masa yang lama. Ini kerana pil perancang akan membuatkan hormon menjadi tidak stabil dan kacau. Penggunaan makanan tambahan mahupun ubat-ubatan yang tidak diketahui kandungan juga menyumbang kepada masalah jeragat ini.




NAK TAU CARA HILANGKAN JERAGAT CEPAT ?

haziea83.blogspot.com



1)    Melalui jagaan kulit wajah – basuh muka dengan pencuci muka bervitamin seperti NUTRIWHITE GENTLE DEEP FOAMING CLEANSER. Pembersih muka ini membersihkan dan menyegarkan kulit. Kandungan rumpai laut menghilangkan kekotoran, membuang sel mati dan menegangkan kulit. Cleanser ini jug dapat menyahtoksin dan melembapkan kulit. Dengan kandungan Strawberi Begonia yang mencerahkan dan mengimbangi pigment jeragat.



2)    Gunakan krim SPF tinggi – terdapat 2 krim yang mengandungi SPF tinggi. NUTRIWHITE SPOT WHITENING TREATMENT berfungsi membaiki kesan jeragat dengan cepat dan menegangkn kulit. Kuasa pencerahan dengan kesan melindungi dan menghaluskan kulit. NUTRIWHITE DAYTIME WHITENING LOTION pula akan mencegah kerosakan kulit dari cahaya matahari, menghilangkan radang kulit dan krim berpelembap yang bertindak dari segala sudut. 




3)    Melalui suplemen atau vitamin – pilih vitamin organik. Ini kerana vitamin organik tidak mempunyai bahan kimia yang memburukkan lagi jeragat tersebut. Terdapat banyak ubat-ubatan yang menjanjikan kesan penyembuhan yang cepat tetapi mempunyai kesan sampingan jangka panjang. 



4)    Pemakanan sihat – kulit yang sihat memerlukan pemakanan yang sihat. Sudah tentu sayur-sayuran dan buah-buahan perlu diambil setiap hari. Minum air kosong sekurang-kurangnya 2-3 liter sehari untuk menyingkirkan toksin. Apabila mengambil air putih secukupnya, tubuh mudah mengeluarkan toksin jeragat tersebut.




Berminat untuk konsultasi percuma ? boleh hubungi Azie di 016-3524104 atau 012-6013733.



Salam sayang ..


Azie abd Ghani
(sid 1025553)
Agent SRI DAMANSARA, KUALA LUMPUR SENTRAL, DAMANSARA, KEPONG, KOTA DAMANSARA, SUNGAI BULOH DAN KAWASAN SEKITAR KUALA LUMPUR.

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish