Cara Atasi Tulang Rapuh Dengan Pil Kalsium Dan Manfaat Lain,

Nak atasi tulang rapuh dengan pil kalsium? Pilihan utama untuk anda yang tidak minum susu. Jika minum susu,bagaimana? Lagi bagus. Penambahbaikan yang terbaik.

Sejujurnya sebelum ni, pengetahuan Azie pasal pil kalsium adalah zero. Nothing. Azie tak ambik kisah sebab rasa diri masih muda kut. ahaks.

Tapi ianya berubah sejak Azie mula mengandung. Tak ada orang beritau, kalsium berkurangan dengan banyak bila proses mengandung dan selepas bersalin kerana keperluan kalsium perlu dikongsi bersama baby.

Eh..eh.. Dan juga kehilangan darah ketika datang haid setiap bulan membuatkan kalsium juga mengalir keluar. See.. wanita-wanita di luar sana? Do something untuk elakkan tulang anda menjadi rapuh.

Kenapa Ostematrix Pilihan Azie?

Ostematrix merupakan pil kalsium yang paling lengkap dengan kadar serapan paling tinggi iaitu 99%. Ianya sangat penting untuk kitatau. Kalsium ni diperolehi dengan pengambilan sumber mineral. Tak semua sumber mineral boleh diserap oleh badan dengan mudah.

Dengan pil kalsium Ostematrix, ianya direka khas dengan segala gabungan mineral penting untuk pastikan kalsium diserap dengan baik dan mengelakkan enapan kalsium dalam badan.Oh.. Baru tau kan?

Kepadatan tulang menurun apabila wanita berusia lebih dari 28 tahun. Jadi selepas umur ni, kalsium sangat diperlukan untuk mengelakkan tulang menjadi rapuh. Bukan itu saja, lama-kelamaan kita semakin pendek. Kenapa?

Kerana kekurangan kalsium membuatkan tulang membengkok dan kita semakin pendek. Mesti taknak kan? 
.
Kalsium bukan untuk tulang saja tau. Banyak lagi kepentingan kalsium, antaranya,

1.  Untuk pergerakan otot

Otot kita mengecut dan relaks, dan dikawal oleh paras kalsium dalam sel oto kita. Bila kekurangan atau terlebih kalsium, ia boleh mengakibatkan masalah otot seperti kejang dan rasa macam dicucuk.

2.  Untuk pembekuan darah

Semasa kita luka, kalsium bergabung dengan Vitamin K untuk membentuk sejenis protin dinamakan fibrinogen. Platlet darah bertindakbalas dgn fibrinogen membentuk jaringan halus dinamakan fibrin. Jaringan fibrin akan mengeras pada bahagian luka bagi menghentikan darah mengalir dari luka.

3. Untuk mengimbangkan air dalam badan

Kalsium adalah elektrolit utama dalam badan kita seperti natrium, kalium, klorin, fosfat dan magnesium. Keseimbangan elektrolit penting untuk peredaran darah dan bendalir dalam badan.
Kalau kita tak cukup kalsium untuk fungsi di atas, badan akan ambil kalsium daripada tulang.

Dari situ terjadilah macam2 masalah tulang terutama osteoporosis.

Taknak kena tulang reput kan? Jom dapatkan kalsium anda hari ni.

Testimoni



kredit to : Dr Zubaidi Hj Ahmad

Order / Pertanyaan

1. Hubungi Azie segera do 0163524104 atau klik link Cara Atasi Tulang Rapuh.

2. Untuk order online menggunakan kad kredit atau kad debit.Klik di bawah.


Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish