3 Vitamin Lelaki Yang Top Di Pasaran Untuk Kesihatan Dan Kelakian

3 vitamin lelaki yang top di pasaran. Ramai yang merasakan supplement kesihatan lebih disukai oleh kaum hawa tetapi hakikatnya kaum adam juga perlu mendapatkan supplement untuk menjaga kesihatan lebih baik.

Jika kaum wanita lebih terdedah kepada masalah kanser dan kekurangan kalsium pada tulang, Kaum lelaki pula lebih terdedah kepada masalah lain pula. Mereka terdedah kepada masalah stress kerana memikul banyak tanggungjawab dan juga terdedah kepada masalah kesihatan jantung.


Tahukah anda, Kaum lelaki menghadapi risiko penyakit jantung biarpun belum berumur 30 tahun. Malah ada rekod kesihatan pesakit yang berumur dua puluh lima tahun meninggal akibat serangan jantung. Oleh itu, kaum lelaki tidak perlu menunggu sehingga lima puluh tahun untuk menghadapi masalah jantung. Ianya bermula sewaktu umur mereka masih muda.

Secebis kisah dari kawan saya sendiri, suaminya merupakan seorang perokok tegar berumur 33 tahun. Adakalanya suaminya merasa tidak sedap badan tetapi tidak pernah membuat pemeriksaan. Sehingga pada bulan puasa tahun 2016, suaminya mengadu sakit belakang leher dan lenguh-lenguh badan. Arwah suaminya meninggal tiga hari kemudian. Meninggal dalam tidur. Setelah post mortem dilakukan, serangan jantung menjadi puncanya.

Akibatnya seorang balu ditinggalkan bersama dua orang anak yang masih kecil. Balu muda itu juga suri rumah tangga sepenuh masa. Jadi di mana silapnya sikap kita? Mementingkan ego untuk tidak mahu mengambil supplement atas alasan tidak suka makan ubat. Sedangkan mungkin badan kita sedang menjana penyakit yang boleh dirawat di peringkat awal.

Apakah lagi punca dan akibat dari sikap kaum lelaki yang tidak mahu menjaga kesihatan ini?

1. Merupakan perokok tegar. Anda sedia maklum yang sebatang rokok mempunyai 20 bahan kimia berbahaya kepada organ tubuh.

2. Suka makan makanan berlemak dan daging merah yang mempunyai kandungan kolesterol yang tinggi.

3. Tidak bersenam. Peluh tidak keluar membuatkan toksin berkumpul dalam badan.

4. Amalkan pemeriksaan menyeluruh kesihatan setahun sekali.

Apakah vitamin yang dapat membantu kaum lelaki menjaga kesihatan dan tidak terdedah dengan serangan jantung?



1) Omega Guard



- Omega guard mencairkan darah dan melancarkan saluran lemak-lemak yang tersumbat. Sangat baik untuk mereka yang suka makan makanan berlemak kerana omega guard diibaratkan span yang menyerap lemak tersebut.

 Walau bagaimanapun anda semestinya masih perlu menjaga pemakanan, bukan bermakna telan omega guard sahaja telah menyelamatkan masalah lemak yang tersumbat.

- Omega Guard sangat diperlukan kerana ia juga mampu mengelakkan masalah serangan jantung tiba-tiba. Pengaliran darah dari jantung ke seluruh tubuh juga menjadi lancardan mengekalkan tekanan darah normal.



2) Vitamin E Complex



- Vitamin E Complex membantu tubuh menyerap vitamin E, memelihara membrane sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot.

- Ia melindungi jantung. Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung sihat bersamaan 2 biji vitamin E setiap hari. Ia meningkatkan kolesterol baik , mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri dan sekaligus menghalang penyakit jantung. 

- Meningkatkan tenaga kelakian dan kelestarian seksual lelaki dengan bekalan oksigen yang lebih. Pasti abang suka bila semakin bertenaga. Ia sekaligus membantu dalam usaha untuk mendapatkan anak.


3) Vitamin B Complex



- Fungsi utama Vitamin B Complex ini untuk membantu melawan tekanan, memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia. Kebanyakan kaum lelaki selalu berasa stress lebih-lebih lagi bila banyak memegang tanggungjawab.

- Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi yang kuat. Ianya juga penting untuk kesihatan kardiovaskular.

- Vitamin B Complex Shaklee merupakan vitamin B paling lengkap di pasaran.

Nak Dapatkan Vitamin Dari Azie?


Dapatkan vitamin anda sekarang. Ianya membantu kesihatan anda secara berpanjangan. Hubungi Azie sekarang di 0163524104. Azie akan membantu anda dengan cara makan yang berkesan dan akan terus memantau masalah tuan.

Order/ Pertanyaan


Sebarang pertanyaan lanjut juga boleh hubungi Azie segera di talian 0163524104.

Malah, Azie juga menyediakan kemudahan pembelian melalui online menggunakan kredit kad/debit kad dengan klik ESELL.

p/s : Hubungi Azie segera untuk mendapatkan cara makan yang berkesan.

SID : 1025553
COD : Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur Sentral, Kepong, Manjalara, TTDI, Ampang, Gombak dan sekitar Kuala Lumpur. Pos ke seluruh Malaysia. 

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish