Cara Sembuhkan Luka Berkhatan Dengan Lebih Cepat

Cara sembuhkan luka berkhatan dengan lebih cepat?

Sebelum ni, Azie cuma dengar saja pengalaman orang lain mengenai penjagaan anak berkhatan. Tetapi cuti persekolahan kali ni, Aqil Haziq pula yang berkhatan.

Sebelum berkhatan tu, Azie telah membuat persediaan dari awal seperti persediaan makanan, research mengenai kaedah berkhatan sekarang dan pastinya vitamin yang perlu diambil untuk pemulihan luka cepat.

Aqil Haziq berkhatan di klinik swasta bersama kawannya. Selepas pembedahan kecil tu, doktor memberikan sedikit penerangan ringkas. Kalau ikutkan perubatan moden,tiada istilah pantang makan. Yang ada cuma penjagaan luka saja.

Tapi atas nasihat dan pendapat mereka yang berpengalaman, sebaiknya Aqil dipantangkan juga. Bagaimana istilah pantang ketika berkhatan ni? Azie cuma mengelakkan dari pemakanan yang boleh mengakibatkan sejuk dan gatal.

Nanti kalau sakit, kita juga terpaksa bawa ke hospital kan?

Cara Sembuhkan Luka Sunat.


So, paling selamat. Azie pantangkan Aqil ketika selepas berkhatan. Nak tau tak? Apa yang Azie bagi untuk Aqil ketika berpantang ni?

1. Ikan selar panggang / Ikan selar singgang.

2. Sayur sawi dan ulam pegaga.

3. Ikan haruan.

Nampak tradisional kan? Tapi takpe, janji anak kita sihat. Ofcoz selain dari itu, Aqil dibekalkan ubat oleh doktor dan vitamin tambahan oleh ibunya untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka. Apa yang Azie bekalkan untuk Aqil?

1. Vitamin C Sustained

Pada mulanya Azie bagi Chewable vitamin C Shaklee tapi lepas tu terfikir, Aqil takde masalah untuk menelan vitamin besar. Jadi Azie bagi di telan Vitamin C Sunstained untuk dos vitamin yang lebih besar.

Kelebihan Vitamin C kepada luka memang tak dinafikan untuk memulihkan luka dengan lebih cepat dan merangsang penghasilan kolagen kepada kulit baru.

2. Vivix.

Anak Ai minum vivix, curlas kan? Vivix memang terbukti terbaik untuk sel baru. Untuk pemulihan lebih cepat, memang dicadangkan memberikan vivix kepada anak. Mereka juga kurang merasa sakit.

3. Energizing Soy Protien

Penghasilan sel kulit baru di bahagian luka memerlukan protein yang tinggi. ESP merupakan protein susu terbaik.

4. Mealshakes

Susu vanilla multivitamin yang supersedap dan ohsem. Dalam susu Mealshakes ni kaya dengan sumber mineral seperti Zinc dan Iron selain dari vitamin asas. Oleh kerana ianya sudah lengkap, Azie tak perlu menambahkan lagi vitamin lain.

Satu lagi pengalaman baru pada Azie bila lihat ' Bird' Aqil bengkak. Agak gelabah jugak, pengalaman pertama kan? So, apa Azie buat?

Selepas beberapa hari, bahagian tersebut membengkak. Jadi Azie tambah lagi 2 vitamin untuk anti bengkak.

1. GLA Complex

Minyak borage ni merupakan sejenis minyak herba. Ia dapat menyurutkan bengkak dengan lebih cepat.

2. Omega Guard

Minyak ikan kegemaran anak-anak yang cerdas. Omega Guard ni memang Aqil suka sebab rasanya yang unik dengan rasa ikan sebenar.

Alhamdulillah, selepas beberapa hari. Bengkaknya surut.

Sekian pengalaman Azie ketika menjaga Aqil berpantang. Inshaallah semoga ianya bermanfaat kepada ibu lain di masa akan datang.

Nak tau lebih lanjut? Boleh hubungi Azie di 0163524104 atau klik link Cara Sembuhkan Luka Berkhatan Cepat.

Shaklee ID : 1025553
FB : Aziah Abd Ghani.



Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish