Cara Atasi Batu Karang, Punca Batu Karang Dan Kalsium Termendap.

Nak atasi batu karang dan elakkan kalsium termendap? 

Dalam salur darah kita, selain kolesterol yang boleh melekat di dinding salur darah ni ada banyak lagi benda termasuk pelbagai sumber mineral yang selalunya kita dapat melalui pemakanan kita seperti kalsium.

Bila kalsium termendap, ia dinamakan calcification. Kesan calcification ni, ia mengeraskan bahagian yang dia termendap tu. Banyak tempat ia boleh termendap selain salur darah seperti otak, breast, sendi & buah pinggang. Bila ia termendap di buah pinggang, itu yang jadi batu karang.

Adakah benda ni terjadi sebab kalsium berlebihan? TIDAK hanya kalsium saja.

Mengikut kajian dari Universiti Harvard, pengambilan kalsium sahaja takde kaitan dengan batu karang dan apa-apa saja penyakit dr calcification ni. Makan kalsium ke tak makan ke, sama je risikonya kerana banyak lagi punca kepada masalah batu karang ni.

Punca utama yg dikenalpasti adalah kecederaan dalaman, pemakanan seharian, jangkitan kuman, genetik, masalah auto-imune,  pernah jalani pembedahan.

Jadi jangan takut nak makan kalsium takut kena batu karang..bukan berpunca dari kalsium semata yer. Ini kerana kalsium sangat diperlukan oleh tubuh untuk kekuatan tulang, gigi dan saraf.

Adakah ia boleh dirawat?

Menurut International Journal of Molecular Sciences, mereka ada buat test untuk mengkaji penyebab calcification... Kalsium semata-mata bukan penyebab. Tapi....

1) Kurang Minum Air.
- Apabila kurang minum air membuatkan air kencing menjadi pekat dan akan mendapkan kalsium berlebihan, asid urik dan oxalate.

2) Makan Makanan Masin / Segera.
- Garam mengandungi sumber Natrium yang tinggi. Pengambilan makanan berjeruk seperti telur masin, ikan masin, dan makanan segera yang bergaram tinggi membuatkan natrium masuk dalam salur kencing dan membuatkan pembentukan batu karang.

3) Makanan Yang Ada Lemak Omega 6
- Sumber makanan Omega 6 yang berlebihan dan sebahagian minyak sayuran membuatkan terbentuknya batu karang. Terdapat kajian yang menyatakan kandungan lemak ini akan memberikan kesan kepada pembentukan batu karang.

4) Pengambilan Suplemen Vitamin C
- Amalkan pengambilan vitamin C yang semulajadi dan boleh diserap sepenuhnya tanpa meninggalkan kesan buruk kepada tubuh. Jika produk Vitamin C itu mengandungi dos yang tinggi tapi kadar serapan yang rendah,mendapan vitamin C akan tertinggal di dalam saluran kencing dan mengakibatkan batu karang.

5) Pengambilan Produk Kalsium Yang Betul
- Pastikan anda amalkan produk kalsium yang mengandungi mineral yang cukup untuk menguraikan kalsium tersebut dan kadar serapan yang tinggi kepada tubuh. Ini kerana kebanyakan produk kalsium tidak mengandungi bahan mineral seperti vitamin D, Megnesium, dan sumber mineral lain yang berfungsi untuk membantu penyerapan kalsium tersebut. Akibatnya kalsium tidak diserap sepenuhnya dan termendap yang mengakibatkan terjadinya batu karang.


Cuba kurang atau jangan makan benda-benda di atas kalau boleh lah...

Untuk suplemen, dalam report yang sama mencadangkan:

cara atasi batu karang
Diclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk merawat. Anda harus merujuk kepada doktor yang merawat. Walau bagaimanapun, ramai yang telah mendapat kesan baik.


1. (Resveratrol) Vivix.
- Membaiki kerosakan DNA .
- Membantu membaiki sel rosak akibat batu karang tadi.
- Meningkatkan tenaga kepada pesakit.
- Menghancurkan batu karang.

cara atasi batu karang
Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk merawat. Anda harus merujuk kepada doktor. Walau bagaimanapun, ramai yang telah mendapat hasil yang baik.


2. (Omega 3) Omega Guard.
- Fungsi omega untuk mencairkan lemak dan melancarkan salur darah yang tersumbat.
- Mengelakkan radang dan bengkak dalam salur darah.
- Meningkatkan sistem imun tubuh. 


Bawa2 la jaga pemakanan ya!

Order / Pertanyaan

Sebarang pertanyaan boleh cepat - cepat Azie di 0163524104 atau klik di bawah.


Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish