ESP Membantu Susu Ibu Melimpah Ruah

esp membanyakkan susu ibu

ESP ialah soya yang mempunyai protein yang tinggi. Soy Protein Isolate ni maksudnya makanan tambahan yang dalam bentuk serbuk sebagai bantuan untuk membina tisu otot dan meningkatkan komposisi badan. Proses pengasingan (isolation) menghasilkan produk yang 93-97 peratus protein , meninggalkan lemak minimum dan karbohidrat. Sebab itulah protein  sangat diperlukan untuk mencukupkan khasiat dan membantu penghasilan susu ibu. Protein yang berasaskan tumbuhan menyediakan semua asid amino yang diperlukan oleh badan.

Apakah 9 Asid Amino Yang Diperlukan Oleh Badan?

9 asid amino tersebut ialah Histidine, Isoleucine, Leucine, Lysine, Methionine, Phenylalanine, Threonine, Tryptophan dan Valine. Kesemua asid amino ini tidak boleh dihasilkan oleh badan dan diperlukan dari pemakanan. Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kualiti kacang soya bebas dari pendedahan perubahan genatik daripada benih sehinggalah ke pengeluarannya.

Kepentingan Protein Kepada Ibu Menyusu.

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan dan hormone wanita. Ia merangsang fungsi psikologi. Ibu menyusu perlukan psikologi yang sihat untuk menjayakan penyusuan susu ibu. Kebiasaannya penyusuan susu ibu tidak berjaya kepada ibu yang stress dan tidak dapat mengawal emosi. Selain itu, kekurangan protein akan menyebabkan kelemahan dalam sistem imun. Ibu menyusu memerlukan protein yang lebih untuk disalurkan kepada bayi melalui susu ibu. Sebab itula ESP sangat sesuai dalam membantu menjayakan penyusuan susu ibu. Apa yang akan terjadi jika ibu kurang protein? Kekurangan protein akan menyebabkan masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna kulit, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dah hormone dan akhirnya membawa kepada kegagalan fungsi organ.

ESP Meningkatkan Hormon Isoflavones.

Apakah hormone isoflavones? Soya ESP merupakan satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan Isoflavones iaitu fungsinya sama seperti hormone wanita. Peningkatan hormone ini dapat merangsang pengeluaran susu ibu.

Apakah Manfaat ESP Lagi ?

1) Awet Muda – Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain. Pengambilan kerap ialah kunci awet muda pastinya ibu-ibu suka. Kulit menjadi tegang dan ajal apabila protein cukup.

2) Kulit Remaja – Merangsang pembentukan kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepatkan sembuhan luka dan mengurangkan parut.

3) Pembekal Tenaga – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, amat sesuai untuk ibu menyusu yang selalunya sibuk menguruskan anak dan rumah tangga juga. Ibu menyusu kekal bertenaga, dapat mencegah maigrain, imsomnia dan tekanan.

4) Membaiki Pigmentasi – Membaiki Masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur. Kebiasaannya ibu menyusu dikaitkan dengan mitos, rambut gugur apabila bayi mula bermain air liur. Tetapi sebenarnya ibu menyusu kurang protein. Esp juga membaiki masalah kedutan dan kesan tua.

5) Membaiki Memori – Ramai mengatakan yang apabila sudah bersalin, banyak urat putus. Penyakit lupa makin menjadi-jadi. ESP meningkatkan kualiti memori dan vitality. Masalah dingin seksual juga dapat diatasi apabila hormone isoflavones banyak di dalam diri anda.

TESTIMONI

esp banyakkan susu

1) Akibat mengambil Set Menyusu Lengkap, muka ibu anak tiga ini kembali cerah. ini bermakna hormon semakin baik apabila jerawat sudah tidak keluar lagi dan parut-parut lama juga hilang. pastinya suami semakin sayang bila isteri semakin cantik. 



esp membanyakkan susu


2) Alhamdulillah, susu ibu melimpah ruah sehingga kena beli deep Frezer pulak untuk menyimpan susu. bonus pada si anak apabila kulit semakin cantik dan gebu.

Cara Minum Yang Direkomen


2-3 kali sehari, 3 sudu besar( perut Kosong). Boleh dicampurkan dengan Mealshakes dan Performance Drink. 


Ada pertanyaan? boleh hubungi Azie yer.

AZIE ABD GHANI
016.352.4104
(SHAKLEE ID : 1025553)
IG : haziea83
SID KUALA LUMPUR/ SELANGOR
COD AREA : BANDAR SRI DAMANSARA, DAMANSARA DAMAI, BANDAR SUNGAI BULOH, KOTA DAMANSARA, KUALA LUMPUR SENTRAL, PETALING JAYA, BANGSAR, JALAN TUNKU ABDUL RAHMAN

POS : SELURUH MALAYSIA



Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish