Tips Haid Kembali Lancar : Peluang Mengandung Tinggi

tips mudah hamil apabila haid lancar


Ramai wanita yang mengalami masalah kesuburan ketika ini? Mengapa? Mungkin terbayangkan zaman mak-mak kita dulu ataupun zaman nenek kita dulu, kurang kedengaran masalah orang tiada anak. Mungkinkah kuasa Allah ? Tetapi tidakkah anda berusaha untuk mendapatkan anak sendiri? Banyak punca yang menjadikan lelaki atau wanita mengalami masalah kesuburan. Antaranya ialah :

1)Masalah hormon – menyentuh mengenai masalah hormon, kebiasaannya haid tidak lancar menjadi punca utama. Punca dari haid tidak lancar boleh menjadi pelbagai sebab. Toksin banyak dalam badan membuatkan haid tidak lancar. Boleh dikesan juga dengan badan yang berbau kuat dan berpeluh. Toksin mungkin juga menyumbat salur darah yang menjadikan darah berketul-ketul besar dan susah keluar.

2) Berbadan besar – kenapa menjadi masalah untuk orang berbadan besar mengandung? Juga mengalami masalah haid. Biasanya sebab selaput lemak yang banyak telah menyaluti organ- organ anda. Perlu risau keran semestinya ia memberi kesan buruk kepada kitaran haid juga.

3) Emosi lebih ( cepat terasa hati ) – hormone, haid dan perasaan berkait rapat. Kadang- kadang terasa lebih cepat marah lebih-lebih lagi jika lama tidak didatangi haid. Mungkin juga mengalami masalah kemurungan juga. Itu semua tidak mustahil jika anda mengalami masalah haid.

Punca sebenar haid tidak lancar ? jom tonton video ini.

https://vimeo.com/116725634




Untuk Azie sendiri, pastinya akan mencadangkan beberapa vitamin untuk melancarkan kembali perjalanan haid anda. Di antaranya ialah :



nak mengandung ? lancarkan perjalanan haid dahulu


1) B Complex ( B for beauty )

B Complex mengandungi kesemua vitamin B – B!, B2, B3, B5,B6, B12, asid folik dan biotin . membekalkan tenaga, melawan tekanan ataupun stress yang selalu dialami , membantu tumbesaran , membaiki masalah rambut gugur ( biasanya akibat stress jugak), mencegah anemia dan paling penting meredakan sengugut. Apabila mereka mengalami masalah haid tidak lancar, biasanya setiap kali haid datang. Mereka akan mengalami sengugut atau ketidakselesaan di bahagian perut. Selain itu, B Complex meningkatkan metabolism tenaga dan membina sel darah. Dan semestinya meningkatkan fungsi otak dan seterusnya mengurangkan tekanan.


peluang mengandung tinggi apabila haid normal


2) GLA Complex

Mengandungi GLA ( asid linolenik gama) , Vitamin E dan minyak matahari. Menyelesaikan masalah kitaran haid, melambatkan menopaus, mengimbangi hormone insulin, menurunkan paras kolesterol, memperbaiki inflamasi kulit, alergi dan kegatalan. Inflamasi kulit termasuklah symptom kegatalan yang mengakibatkan bengkk, mengelupas, kekeringan dan sakit sendi. Sangat sesuai untuk masalah PMS , kemurungan dan kesakitan payudara.





3) Vivix

Vivix ni anti penuaan. Merupakan minuman campuran botani daripada Anggur Muscadine, lobak ungu, elderberry dan polygonum cuspidatum yang kaya dengan polifenol dan resveratrol yang berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetic. Vivix menolong melambatkan penuaan pada tahap sellular. Ia menyokong melambatkan penuaan jantung, otak, sistem imun dan sendi, perlindungan antioksidan dan peningkatan tenaga paling tinggi.


Seharusnya masalah haid tidak lancar ini diberi perhatian sangat serius kerana kebiasaannya mungkin anda tidak dapat hamil tinggi. Hidup juga tidak tenteram jika anda gagal mengawal emosi kepada keadaan sekeliling.emosi tidak stabil, berbadan besar dan menjadikan anda berasa rendah diri kepada semua orang. Apabila tiada anak pula, faham sahajala orang mengat disekeliling kan.



Ada pertanyaan? boleh hubungi Azie yer.

AZIE ABD GHANI
016.352.4104
(SHAKLEE ID : 1025553)
IG : haziea83
SID KUALA LUMPUR/ SELANGOR
COD AREA : BANDAR SRI DAMANSARA, DAMANSARA DAMAI, BANDAR SUNGAI BULOH, KOTA DAMANSARA, KUALA LUMPUR SENTRAL, PETALING JAYA, BANGSAR, JALAN TUNKU ABDUL RAHMAN
POS : SELURUH MALAYSIA

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish