Berpuasa Tanpa Rasa Lapar Yang Keterlaluan Untuk Ibu Hamil Dan Menyusu

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera.

Semalam Azie cuba berpuasa dengan hanya minum Esp dan Tamar koko sahaja. Pada mulanya Azie dah terjaga dari tidur pukul 5.30 pagi. Niat di hati memang ingin berpuasa hari ini. Tapi dah bangun pagi- pagi ni, kurang selera makan. Jadi cuma ambil air suam dan bancuh Esp bersama Tamar coco.

Seperti biasa, selepas Solat subuh. Terus menyiapkan beg sekolah anak-anak untuk ke taska juga. Menyiapkan bekal mereka dan pakaian harian. Azie ada 2 anak yang berada di taska dan seorang Anak yang belajar di tadika. Jadi waktu pagi memang sedikit kelam kabut.

Selepas menghantar mereka ke taska dan tadika masing-masing, Azie ke tempat kerja di Kuala Lumpur Sentral dengan menaiki komuter dari Kepong Sentral. Perjalanan agak jauh sebenarnya. Berada di tempat kerja sebagai Customer Service sangat mencabar bila perlu berhadapan dengan ramai pelawat yang datang. Penat juga sebab banyak bercakap. Kebiasaannya air 3 liter jadi peneman. Sebagai langkah awal, Azie ingatkan teman supaya menegur jika terlupa Azie ni puasa.

Alhamdulillah, tiada tanda lapar atau haus sepanjang berpuasa semalam. Sehinggala Azie balik kerja pukul 6.00 petang. Ditakdirkan pula perjalanan pulang menaiki bas dari Kepong Sentral agak terlewat. Bas berhenti lebih jauh dari perhentian biasa. Menapakla Azie ke rumah dengan agak jauh. Kira- kira 7.15 malam tiba di rumah.

Syukurla, semua dipermudahkan.. Esp sangat- sangat membantu Azie. Tidak lama selepas buka puasa, menyusukan Anak pula.

Jadi kepada ibu ibu menyusu dan mengandung. Ambilla Esp.. Sangat sangat membantu kecergasan ibu- ibu.

Nak order Esp? Pm Azie 016-3524104.. Sekarang!!!

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish