Cara Atasi Masalah Keguguran Rambut Dengan ESP

CARA ATASI  MASALAH KEGUGURAN RAMBUT DENGAN ESP


haziea83.blogspot.com



Masalah keguguran rambut biasanya berlaku kepada ibu yang baru melahirkan anak. Namun begitu sebenarnya ramai yang mengalami masalah keguguran rambut ini termasukla warga emas, lelaki muda dan sesiapa sahaja . Punca utama kegugran rambut biasanya struktur rambut di kepala anda tidak mendapat protein yang cukup. Sebenanya tuan puan, rambut memerlukan pemakanan optimal yang lebih berbanding kulit. Rambut anda akan secara langsung dapat menunjukkan jagaan dan pemeliharaan anda sendiri.


Pernahkah anda melihat manusia yang mengalami kebuluran. Mereka masih mempunyai kulit tetapi rambut sudah menipis dan mungkin tiada rambut juga. Mereka yang kebuluran ini dipanggil malpermakanan protein. Kekurangan protein akan memberi effect yang teruk kepada rambut. Namun begitu, jika mereka mereka tidak dilanda kebuluran lagi. Rambut mereka akan tumbuh dengan cantik.


Jika anda mengalami kekurangan protein berkualiti, maka rambut anda akan mencerminkan pemakanan yang buruk melalui rambut yang pecah dan retak. Di samping itu, jika rambut tuan puan kering, rapuh dan kurang berkilat serta rambut gugur. Ini adalah tanda- tanda protein yang kurang berkualiti. Oleh kerana protein tidak tersimpan dalam badan dengan lama, ia perlu diperbaharui setiap hari. Keperluan anda adalah bergantung kepada ketinggian, berat badan, struktur dan paras aktiviti anda.


KENAPA ANDA PERLUKAN ESP?


Protin adalah bahan utama pembentukan rambut sihat. Untuk rambut yang sihat memerlukan yang berkualiti tinggi seperti Energizing Soy Protein ini. Selain membekalkan protin, kandungan Energizing Soy Protin juga membantu masalah uban kerana protin ini membaiki pigmentasi. Memberikan rambut yang sihat dan membaiki masalah uban.

haziea83.blogspot.com



BAGAIMANAKAH ESP BOLEH MEMBANTU MASALAH ANDA?


Rambut tumbuh secara kitaran. Lebih kurang 90 peratus rambut melalui tahap anagen ataupun tahap pertumbuhan pesat. 10 peratus lagi berada pada tahap telagen.


Tahap talagen adalah selama tiga hingga 6 bulan, kemudian rambut tersebut akan memasuki tahap anagen dan mula tumbuh. Semasa tahap beristirehat, penghubung antara rambut dan batang akan tertanggal. Jadi dengan kira-kira 100,000 rambut yang ada pada kepala manusia, adalah normal jika kita kehilangan 90 helai rambut sehari.



KONSEP DARI TINGKAT BAWAH KE TINGKAT ATAS


Bayangkan dermis sebagai tingkat bawah. Folikel rambut melanjut ke dalam dermis ( tingkat bawah) untuk mendapatkan bekalan darah yang banyak bersertakan oksigen dan semua nutrien yang perlu. Segala pembinaan rambut berlaku di tingkat bawah. Barang siap ini akan dikeluarkan dari tingkat bawah, tingkat demi tingkat sehingga mencapai tingkat atas kepala anda.


Kemudian peredaran darah secara sihat dengan keimbangan nutrient yang betul akan menghasilkan rambut yang sihat. Jika sel –sel yang menghasilkan batang rambut itu tumbuh  dengan baik, maka rambut itu adalah sihat dan kuat. Jika sel-sel di bawah folikel itu mengandungi nutrien yang betul, maka rambut juga akan mengandungi nutrien yang sama.





BAGAIMANA JIKA INGIN MENDAPATKAN ESP DENGAN CEPAT ?


Ingin mendapatkan ESP anda segera? Boleh whatsapp Azie segera di 016-3524104. Ada promosi isimewa bulan Mac ini.


Ataupun boleh juga beli secara online di link ini J


p/s : COD SEKITAR KUALA LUMPUR SENTRAL, BANDAR SRI DAMANSARA, KEPONG, MANJALARA, KOTA DAMANSARA, SEGAMBUT, SUNGAI BULOH, BRIEKFIELD DAN SEKITAR LALUAN LRT DAN KOMUTER.

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish