Lelaki Boroi Berisiko Tinggi Mengidap Kencing Manis


Biarpun ramai yang mengatakan lelaki boroi berkait rapat dengan penyakit jantung, boroi atau buncit ini lebih berisiko mendapat kencing manis. Jika kegemukan tubuh keseluruhan, barula ia secara langsung berkaitan dengan penyakit jantung.


set-kurus-shaklee


Sindrom tersebut dinamakan metabolik. Antara penyakit lain yang berkaitan ialah tekanan darah tinggi, pradiabetes dan kolesterol tinggi. Bila kemungkinan semua penyakit ini, ia akan merebak juga kepada jantung secara tak langsung.


Faktor utama buncit.


- Pemakanan yang tidak seimbang. Biasanya si perut boroi banyak makan makanan bergoreng dan kolesterol tinggi. Kurangkan pemakanan yang berunsurkan karbohidrat seperti nasi putih, roti putih, kentang, kuih-muih serta kurangkan pemakanan yang berkalori tinggi seperti berlemak dan berminyak.

- Disyorkan mengambil lebih sayur dan buah-buahan seperti epal, betik dan buah limau. Buah yang tidak digalakkan ialah tembikai, mangga dan durian.

- anda juga sangat digalakkan makan lebih protein daging putih seperti ikan dan ayam (bukan ayam goreng yer) serta kurangkan mengambil daging merah. Jangan amalkan minuman bergas yang mengandungi banyak gula.

- Senaman perlu dilakukan 30 minit sehari dan paling asas ialah 3 kali seminggu. Senaman yang disyorkan ialah berjalan kaki secara cepat.

- Jika seseorang lelaki itu telah disahkan menghidap penyakit jantung atau kencing manis, mereka masih boleh mengamalkan senaman mengikut nasihat doktor.

- Faktor hormon juga memainkan peranan penting. Apabila seorang lelaki meningkat usia, hormon testosteron semakin berkurangan. Oleh itu, mereka lebih cenderung untuk gemuk terutama di bahagian pinggang.


Vitamin Yang Dapat Membantu Mengurangkan Perut Buncit.




set-kurus-shaklee


1) Omega guard

- Omega mengandungi asid lemak Omega 3 yang mengandungi DHA dan EPA yang merendahkan kolesterol dan melincirkan salur darah. Ia juga merendahkan kolesterol dan menghindar pembekuan darah dalam badan, mengawal masalah obesiti dan mengurangkan penyakit jantung.



set-kurus-shaklee


2) Alfalfa Complex

- Baik untuk usus dan perut, membaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastrik dan sembelit. Mencuci hati darah, darah dan usus dari toksin. Ia akan buatkan kulit dan otot bertambah cantik dan tegang.



3) Heblax

- Membersihkan najis yang tersekat. Selain itu, ia merangsang usus untuk cepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis tersekat atau najis lama tersimpan.

- Mengempiskan perut . ia juga membantu memberikan kepejalan kepada perut.

set-kurus-shaklee


4) Lecithin

- Pemecah lemak dan kelesterol, ia juga dikenali dengan pembersih salur darah. Pengambilannya juga membantu dalam metabolisma lemak dan kelesterol dalam tubuh.

- Menghalang obesiti, pembakarannya lemak dipercepatkan untuk kesan perlangsingan jangka panjang.

Testimoni

set-kurus-shaklee
Cadangan Za, ambil set kurus Shaklee untuk kurus. Tak sangka dah 8 kilo hilang dalam masa sebulan saja.

set-kurus-shaklee
Ambil set kurus Shaklee, Cik Farzana hilang 1.5kg seminggu. Berbaloi kan? kalau sebulan, 6kg loss.


set-kurus-shaklee
gabungan Herblax dan Lecithin memberikan hasil kurus yang berpanjangan kepada Puan Nisa. Pasti Puan Nisa sangat puas hati. 


set-kurus-shaklee
Penurunan masalah perut buncit kepada En Hafiz sangat menyenangkan hatinya. Tak sia-sia amalkan Set Kurus Shaklee.


Kenapa Perlu Dapatkan Set Kempis Perut Sekarang?


Sebelum mengidap apa-apa penyakit, lebih baik kita mencegahnya dari awal. Kerana penyakit tidak berjangkit seperti kencing manis merupakan penyakit yang tidak dapat sembuh apabila sudah mengidapnya. Oleh itu, beringat sebelum kena.

Order/ Pertanyaan


Nak buat order? Cepat-cepat Whatsapp Azie di 0163524104. Setiap pertanyaan jugaa sangatla di alu-alukan.

Atau,

Nak buat pembelian dengan kad Debit/ Kredit? Klik Esell sahaja.

p/s : Terus Whatsapp Azie di 0163524104 untuk mendapatkan keterangan lanjut selepas membuat pembelian online. Azie akan berikan cara makan vitamin yang cepat dapat hasilnya.

SID : 1025553
COD : Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur Sentral, Ampang, Manjalara, Kepong , Sungai Buloh dan Kawasan sekitar. Pos ke Seluruh Malaysia.






Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish