Bisnes Yang Sesuai Untuk Pelajar Yang Nak Cari Duit Poket


Bisnes yang sesuai untuk pelajar? Selalunya mesti tak perlukan banyak modal dan masa yang terhad. Jadi lagi ramai pelajar ni suka buat dropship. Tapi kan dik, dropship barang orang ni ada risiko. Apa risikonya?

kredit to https://www.lifehack.org/articles/productivity/10-tips-every-college-student-should-know-2.html 


1. Barang tak sampai

- Bila dropship je, kita jadi orang tengah kan? Kita iklankan, kemudian customer minat dan bank in kat kita. Tiba-tiba barang tak sampai. Jadi cmana? Kita dipersalahkan.

2. Untung ciput.

- Selalunya dropship, marging setiap barang rendah.

3. Risiko barang takde kualiti.

- Kalau kita sendiri tak guna barang tu, mana tau dia berkualiti atau tidak. Sebab kitapun dropship saja. Bukan pengguna atau barang keluaran sendiri. Malah terdedah pula dengan penipuan bila menjual barang tak berkualiti kepada orang lain.

4. Kena banyak buat iklan.

- Kena selalu iklan, baru orang akan jumpa.

Jadi, apa bisnes yang sesuai untuk pelajar?

Meh Kak Azie share bisnes yang sangat sesuai untuk adik-adik. Macam mana bisnes dia?

1) Modal daftar rm80. 

2) Modal kesungguhan yang tinggi dan kerja keras.

3) Masa 2 jam sehari diperlukan.

4) Bimbingan sepenuhnya.

Kenapa adik-adik perlukan bisnes macam ni? Kak Azie share lagi kenapa Kak Azie suka sangat bisnes ni.

1)Baiki masalah kesihatan dan kecantikan sendiri. Contohnya Kak Azie sendiri yang ada masalah kulit kusam dan berjerawat dulu. Jadi bila akak guna sendiri produk ni, Alhamdulillah masalah tersebut selesai. Jadi kalau adik-adik perlukan bantuan untuk masalah diri, boleh cuba produk ni.

2) Boleh bantu kawan-kawan dan keluarga sendiri dengan ajar mereka guna produk ni dan cara yang berkesan untuk makan vitamin yang akan diajar selepas diorang beli produk ni.

3) Bisnes sendiri yang sah di sisi undang-undang dan jugak adik-adik ada payslip sendiri. Eh, blum kerja lagi dah ada payslip? Yer adik-adik. Mana tau nak beli kereta ke, motor ke, boleh bawak payslip tu. Student lagi dah ada payslip? Kelas kau!

4) Dapat 2 keuntungan. Ha, best nak cerita. Dapat untung runcit dan jugak untuk bonus. Untung runcit ni selalunya 15% -25%. Manakala untung bonus pula mengikut jumlah point terkumpul sehingga 21%.

5) Produk terbaik dari saintis antarabangsa. Jadi tak perlu risau pasal kualiti produk. Memang terjamin selamat dan berkesan.

Jadi kalau anda nak tau lebih lanjut? Boleh hubungi Azie di 0163524104 atau klik link ' Nak Join Shaklee' . 

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish