Cara Buka Cawangan Perniagaan Tanpa Modal Yang Besar


Bayangkan anda ada perniagaan yang mempunyai cawangan  perniagaan di merata tempat tanpa anda perlu mengeluarkan modal sendiri? Mari kita lihat 2 situasi ini.

1) Puan Nor nak menjalankan perniagaan butik tudung di Kuantan kerana sangat meminati tudung. Untuk permulaan awal perniagaan, Puan Nor perlu mencari tapak kedai.

Setelah itu, kedai perlu di ubahsuai terlebih dahulu dan menelan kos lebih kurang rm10,000. Setelah kedai siap, beliau mula mencari pekerja yang jujur dan rajin.

Ini belum lagi termasuk stok yang dibeli dan ada juga yang melibatkan consignment dengan pembekal lain. Bayangkan juga begitu banyak kerja dan paperwork perlu disiapkan.

Kos sebenar untuk buka kedai pakaian mencecah puluhan ribu ringgit. 3 bulan pertama perniagaan selalunya pekedai tidak mendapat untung. Jadi modal lebih besar diperlukan.

Bagaimana jika beliau ingin membuka cawangan lain? Berapa modal diperlukan?




2) Puan Nurul merupakan seorang guru. Beliau nak berniaga. Beliau mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan pendaftaran rm80.

Pada mulanya beliau mengamalkan set kesihatan Shaklee sebagai vitamin harian. Kemudian Puan Nurul selalu bercerita di laman social mengenai kesan mengamalkan vitamin tersebut.

Ramai kawan-kawan dan follower Puan Nurul berminat untuk mencuba. Ada yang dari Sabah, Kedah, Kelantan, Johor, Pahang.

Oleh itu, Puan Nurul mendaftar mereka sebagai ahli Shaklee dan sama-sama menggunakan produk.
Bayangkan begitu mudah Puan Nurul menjalankan perniagaan sebagai seorang biz builder dan membantu orang lain juga untuk membina perniagaan sepertinya.

Produk kajian saintis antarabangsa, sistem online yang lengkap dan group support perniagaan yang akan membantu mereka menjalankan perniagaan.

Secara tidak langsung, Puan Nurul mempunyai cawangan yang begitu banyak tanpa modal. Malah meneruskan karier sebagai seorang guru seperti biasa.

Situasi mana yang anda nak? Pastinya memilih Puan Nurul kan? 

Nak jadi seperti Puan Nurul? 








Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish