Cara Cepat Sembuhkan Luka Berkhatan Dan Tidak Bernanah








Cara cepat sembuhkan luka berkhatan dan tidak bernanah? Sebaik sahaja cuti sekolah hujung tahun tiba, mula la ibu ayah akan memikirkan untuk mengatankan anak. Ini kerana selalunya luka berkhatan mengambil masa untuk sembuh, jadi sangat sesuai dengan cuti sekolah yang menjangkau 5 – 6 minggu. Betulkah anak berkhatan perlu mengikut segala pantang larang seperti orang bersalin? Sebenarnya tidak, mereka memerlukan makanan yang sihat untuk cepat sembuh.



TIPS CEPAT SEMBUH


1. Jaga alat kelamin dari segala sentuhan – Apabila alat kelamin masih luka , seeloknya gunakan kain yang lebar supaya tidak bersentuhan. Sebab itula zaman dahulu mereka yang bersunat akan digantung kainnya ke atas supaya tidak bersentuh dengan alat kelamin.

2. Alat kelamin bengkak sedikit selepas berkhatan – kebiasaannya memang alat kelamin akan bengkak sedikit selepas berkhatan. Itu adalah normal, ia akan pulih dalam masa seminggu- 2 minggu.

3. Jaga pemakanan – menurut doctor, tidak ada pantang makan untuk anak yang baru berkhatan . Pilih pemakanan yang sihat dan mengandungi banyak protein untuk sembuh.

4. Jangan terlalu bergerak aktif – untuk mengelakkan bengkak, jangan terlalu banyak bergerak. Jika hendak membuang air, berjalan perlahan-lahan.

5. Jangan dibalut – mengikut saranan doctor jugak, tempat yang berkhatan itu tidak perlu dibalut supaya pengudaraan bebas dan cepat sembuh.

6. Bersihkan sekitar alat kelamin – bersihkan alat kelamin dari kotoran dan darah yang melekat di sekitar alat kelamin. Jangan sampai tersentuh. Gunakan kain halus dan sedikit air untuk membersihkannya.

VITAMIN CEPAT SEMBUHKAN LUKA BERKHATAN

cara sembuhkan luka berkhatan cepat


1. Nutriferon


Nutriferon adalah satu formula eksklusif dan dipaten oleh Shaklee, ia tidak dijual di kesdai-kedai biasa. Hanya boleh didapati melalui Shaklee. Nutriferon berkesan untuk melindungi sistem imun. Apabila anak melalui proses berkhatan, terdapat luka di alat kelamin. Oleh itu perlu ambil Nutriferon untuk melindungi dari jangkitan kuman.



cara sembuhkan luka berkhatan cepat.

2. Vitamin C Sustain


Vitamin C Sustain mempunyai 500mg dos vitamin C untuk dilepaskan selama 5 jam. Selain dari itu, Vitamin C jugak dapat memperbaiki sistem pendarahan yang dapat mempercepatkan pemulihan luka. Sistem imun dapat dipertingkatkan dan sangat sesuai diambil sekali dengan nutriferon.

 

cara cepat sembuhkan luka berkhatan
3. Omega Guard


Omega guard membantu melancarkan saluran darah. Ia juga membantu mencegah penyakit saluran darah dan sangat penting kepada kesihatan hati selepas pembedahan. Bagus jugak untuk kesihatan prostat lelaki dengan kandungan omega 3 yang tinggi. Omega guard mengurangkan tekanan. Salur darah lebih licin dan peredaran darah lebih lancar.

cara cepat sembuhkan luka berkhatan

4. Energizing Soy Protein


Energizing Soy Protein mengandungi 9 asid amino yang diperlukan oleh badan dan tidak terdapat di produk lain. Energizing Soy Protein ini sangat baik untuk kesihatan prostat. Genistein yang terkandung dalam kacang soya sangat baik dalam pemulihan prostat. Selain itu, ia merangsang pembentukan semula kulit, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot selaun mempercepatkan luka dan mengurangkan kesan parut.

Dengan vitamin- vitamin ini sememangnya membantu anak tuan- puan sembuh lebih cepat tanpa apa-apa komplikasi yang teruk.


Berminat dapatkan set berkhatan ini? WA Azie 016-3524104.


Comments

  1. Anak2 berkhatan ni perlu cepat sembuh dari luka. Sebab mereka ni jenis aktif, tak boleh duduk diam. Tambah2 untuk beberapa hari. Vitamin2 ini bantu anak2 berkhatan juga jadi sihat, cergas dan bertenaga.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih puan Nas Ibrahim. Anak moden sekarang dah tak takut sakit, jadi mereka tak risau effect jika tak jaga luka tu kan.

    ReplyDelete
  3. Terima kasih puan Nas Ibrahim. Anak moden sekarang dah tak takut sakit, jadi mereka tak risau effect jika tak jaga luka tu kan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish