Work From Home - To Do List




BAGAIMANA NAK BAHAGIKAN MASA DENGAN BISNES DAN TANGGUNGJAWAB LAIN?

Make to do list!

Ni pesan mentor saya berulang kali. Jangan tinggal to do list ni. Buat setiap hari, buat plan mingguan dan plan bulanan. Buat jangan culas.

To do list memang basic tapi amat penting samaada kita dapat capai target pada bulan tersebut atau tidak. Kita juga sebenarnya mencatat usaha kita pada bulan tu. Contohnya nak dapatkan ahli baru seramai 5 orang sebulan  tapi cuma dapat 2 orang saja, maknanya usaha belum cukup sehingga berjaya dapat 5 orang juga. Mungkin silap strategi, jadi kita belajar sesuatu dari to do list kan?

Medium perniagaan dengan facebook, blog,  istagram dan lain- lain sememangnya popular zaman ni. Bagaimana nak manage masa untuk buat semua tu? Sekarang ni banyak aplikasi yang boleh bantu seperti buffer dan hootsuite yang kita boleh setting masa sesuai untuk posting. Jadi tak perlu la setiap masa pegang telefon kan.

Macam di blog dan page jugak boleh setting masa kita nak posting. Sebab perniagaan online ni sememangnya perlu update selalu. Baru nampak aktif di mata pelanggan. Jadi bijakla membahagikan masa anda supaya anda tidak stress mengurus masa.

Itu antara tips yang saya dapat kongsikan dan saya sangat memerlukan agent untuk diasah sekarang kerana tidak ramai yang tau teknik yang betul untuk uruskan perniagaan ni.

1) anda bekerja tetap tapi tak cukup masa untuk bisnes sampingan?

2) anda suri rumah , rasa bersalah sebab nak beli barang mesti guna duit suami kan. Memangla nafkah jugak tapi kenkadang keinginan kita besar . Nak cari duit lebih?

3) student yang mencari side income nak tampung pelajaran?

Jangan lupa hubungi Azie di 016-3524104.

#9gemilang 
#tsunamishaklee
 #liveamazing #landmarkstudy
 #emareldswift #sunshinefamily
 #workfromhome
 #pengedarshakleesridamansara
 #pengedarshakleeklsentral
 #pengedarshakleekepong

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish