Pengaruh Pemakanan Terhadap Perkembangan Kanak-Kanak Masa Kini


Pengaruh pemakanan terhadap perkembangan kanak-kanak masa kini  bukan sahaja membantu anak fokus dalam pelajaran malah membantu menjaga kesihatan mereka secara tidak langsung. Berikan perlindungan untuk mengelakkan anak jatuh sakit dan tidak dapat hadir ke sekolah. Beberapa pemgambilan vitamin yang sesuai untuk anak-anak seperti Omega Guard, Vitamin C Chewble dan multivitamin Vitalea kids.

vitamin kanak-kanak

Mungkin ada juga yang tidak bersetuju dengan kenyataan Azie memberikan anak-anak makanan tambahan tetapi jika kita melihat pola pemakanan seharian anak-anak kita sememangnya banyak menyumbang kepada pemakanan yang tidak sihat. Dikaburi dengan makanan segera yang selalu diiklankan di televisyen dan juga setiap stesen minyak merupakan permintaan anak yang sukar ditolak.

Demi memenuhi kehendak mereka juga membuatkan Azie memberikan perlindungan tambahan. Walau bagaimanapun, kita tidak menyalahkan pengambilan makanan segera semata-mata tetapi juga pemakanan seharian kita di rumah tidak memenuhi nutrisi keperluan seharian seperti penggunaan gula pasir, beras berkanji tinggi dan juga sayur serta buah yang bukan organik.

Kenapa tubuh kita masih memerlukan makanan tambahan jika kita sudah makan mengikut piramid makanan? Secara tepat kita memang mengikut pemakanan yang betul. Tetapi biasnya masih terdapat kekurangan. Contohnya protin yang terdapat pada ayam akan hilang apabila dimasak. Apa yang ada di lauk ayam tersebut ialah sebatian protin yang telah hangus.

 Begitu juga sayur-sayuran serta buah-buahan mula hilang nutrisi sebaik sahaja dipetik dari pokok. Jika buah-buahan import seperti epal, anggur, oren mahupun buah-buahan lain diawet terlebih dahulu, ia akan menghilangkan lagi nutrisi buah tersebut. Seterusnya buah yang dibeli akan dibasuh dan dipotong. Segala proses ini membuatkan buah akan kurang lebih dari 50 % nutrisi sebelum kita makan.

Oleh itu juga,pengambilan vitamin tambahan pada masa kini bukan sesuatu yang asing kerana aktiviti mengekalkan nutrisi pada makanan sebenar agak sukar. Bukan hendak menidakkan dengan nutrisi secara alami tetapi faktor persekitaran membuatkan sukar untuk tidak mengambil makanan tambahan. Jom kita lihat vitamin yang sesuai untuk anak anda.



vitamin kanak-kanak




1) Omega Guard Shaklee

- Omega Guard Shaklee adalah tiga kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan. Amat menarik dikatakan kerana Omega Guard Shaklee mempunyai tiga kali penyulingan unik untuk tidak menjejaskan kandungan Omega 3, EPA,DHA, ALA dan banyak lagi. Omega membantu merendahkan kolesterol dan mengelakkan kanak-kanak dari menjadi obesity.

- Membantu tumbesaran dan perkembangan otak kanak-kanak serta membantu perkembangan memori. DHA adalah nutrient utama untuk otak, sistem saraf dan retina mata. DHA juga meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran. Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega 3, EPA dan DHA.

- Omega Guard juga meningkatkan sistem imunisasi dan menyihatkan paru-paru. Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam, bronchitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE dan penyakit buah pinggang.


vitamin kanak-kanak

2) Vitalea Kids

- Vitalea Kids menyediakan hidangan lengkap dan asid amino. Nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. Ia diperbuat daripada bahan semula jadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yang mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi lagi.

- Selain itu, ia mengandungi nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin dan bacteriolysin. Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan penganbilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin mineral oleh tubuh kita. Ia mengandungi lesithin soya yang bekerjasama dengaan vitamin larut lemak.

- Membantu tumbesaran kanak-kanak denga asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel.

-Vitalea Kids ini sesuai bagi kanak-kanak yang suka mengambil makanan segera dan memilih makanan yang berkhasiat. Jika orang dewasa tidak pandai menelan juga boleh dapatkan Vitalea Kids ini kerana boleh dikunyah. Tidak mempunyai sebarang pewarna dan gula tiruan.


vitamin kanak-kanak


3) Vitamin C Chewable

- Vitamin C Chewable sesuai untuk kanak-kanak yang sukar menelan kerana vitamin ini boleh dikunyah. Ia membantu sistem pertahanan badan dengan membina sel darah merah yang sihat untuk membantu penyerapan zat besi yang lebih baik. ia juga membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun dan mengelakkan selsema.selsema juga pulih lebih cepat.

- Pengambilan vitamin C setiap hari bagi kanak-kanak membantu kesihatan tulang, gigi,gusi dan struktur badan lain. Vitamin C juga membantu interferon semulajadi tubuh dan membuang kimia dari tubuh.

PERTANYAAN / ORDER

Dapatkan SET KANAK-KANAK ini dengan harga paling istimewa. Hubungi Azie di 016-3524104 juga untuk pertanyaan dan harga terbaik.

Produk tuan / puan akan sampai dalam masa 2-3 hari bekerja. Jika puan berada di sekitar Kuala Lumpur , boleh berhubung terus dengan Azie. Dengan teknik pengambilan dan tips-tips berkesan untuk membantu pelanggan, Azie akan pastikan tuan / puan berpuas hati.

Yang paling utama, kepuasan pelanggan keutamaan kami.

Whatsapp ‘SET KANAK-KANAK’ ke 016-3524104. Jika tuan/puan ingin membeli menggunakan kredit kad/ debit kad, sila klik ESELL.

Salam Sayang.

SID :1025553
COD : Kuala Lumpur Sentral, Bandar Sri Damansara, Kepong, Bandar Sungai Buloh dan Kawasan sekitarnya.




Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish