Vitamin C Shaklee Bukan Hanya Vitamin Untuk Kulit Cantik


Vitamin C Shaklee bukan sahaja vitamin untuk kulit cantik malahan vitamin antioksidan yang tinggi. Bagaimana Vitamin C Shaklee berbeza dengan vitamin C produk lain? Ini kerana Vitamin C telah direka oleh Shaklee dengan ‘sains pembebasan berterusan secara semulajadi’. Vitamin C Shaklee mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam.


vitamin c terbaik



Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C Shaklee di dalam 2 tablet ( di antara jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflvonoid diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. 

vitamin c terbaik
Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.Kebiasaannya kita hanya mengetahui kebaikan vitamin C hanya untuk kulit sahaja tetapi berbeza dengan pengambilan Vitamin C Shaklee ini. Banyak manfaat lain yang tidak ada pada vitamin C produk lain.

vitamin c terbaik

Manfaat Utama vitamin C Shaklee :

1) Membentuk kolagen – Vitamin C Shaklee merangsang  pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot,tisu, tulang rawan dan rangka. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik. Apabila kolagen cukup, otot menjadi tegang dan kulit juga tegang.

2) Memperbaiki simptom pendarahan – Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering dan kasar. Utnuk dapatkan kulit yang lembut dan tidak kering, pengambilan vitamin C seharian mesti cukup.

3) Memerangi kanser – Vitamin C Shaklee merupakan anti oksidan yang berupaya meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel tubuh.

4) Peningkatan sistem imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta asma. Ia juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan sistem flu dan selsema.

5) Mencantikkan kulit – Semestinya vitamin C ini mencantikkan kulit. Ambil setiap hari untuk kulit lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

6) Mengekalkan kolesterol sihat – Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Fakta istimewa mengenai Vitamin C!

Haiwan menghasilkan vitamin C mereka sendiri seperti arnab mampu menghasilkan 18,000mg (18g) vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C. Tambahan pula vitamin C larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh yang demikian, adalah perlu untuk kita mengambil vitamin C setiap hari. Vitamin C tidak memberi kesan toksik.

Kajian dari Dr. James Scala telah menunjukkan adalah selamat untuk mengambil 5,000mg (10 tablets) hingga 10,000mg(20 tablets) vitamin C sehari. Dr. Pauling yang menemui vitamin C mengambil 18g (18,000mg) sehari dan beliau adalah sihat secara fizikal pada umur 94 tahun.

Vitamin C yang memadai dari buah?

Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada pemanasan.

Punca kehilangan Vitamin C dengan cepat!

- Sebatang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C.
- Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C.
- Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C yang banyak.
- Terlebih dos vitamin C (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan sedikit cirit-birit.

Pertanyaan / Tempahan

Sila whatsapp ‘ NAK VITAMIN C’ ke 016-3524104.

Untuk belian menggunakan kad kredit atau kad debit, sila klik di sini (ESELL)

*pastikan anda menghubungi nombor yang tertera diatas selepas membuat pembelian online. Saya akan berikan cara pengambilan berkesan.

SID : 1025553
COD : Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur Sentral, Kepong, Sungai Buloh dan sekitarnya. Pos ke seluruh Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish