7 Kesan Buruk Tangguh Waktu Makan


 

AWAS ! JANGAN TINGGALKAN WAKTU MAKAN.

Rutin harian yang sibuk adakalanya membuatkan ramai yang terlupa untuk makan tepat pada masanya. Mungkin ia dianggap satu hal yang biasa. Disamping mengundang penyakit, terdapat beberapa kesan buruk akibat pengabaian waktu makan. Antara yang biasa berlaku ialah:


Perubahan Hormon

Apabila waktu makan ditangguhkan maka berlakulah ketidakseimbangan hormon di dalam tubuh. Selain membuatkan pertambahan berat badan, anda juga akan berhadapan situasi mudah berasa tertekan dan pening kepala.


Masalah Pencernaan di Bahagian Pencernaan

Sebaiknya makanla tiga kali sehari bagi mendapatkan tubuh dan tahap kesihatan yang konsisten. Pastikan menu seimbang dan bernutrisi. Hal ini amat penting agar fungsi sistem pencernaan berjalan lancer dan teratur.


Kenaikan Berat Badan

Sekiranya anda ingin menurunkan berat badan dengan cara ‘mencuri ‘ waktu makan maka tindakan itu salah sama sekali. Kebiasaannya cara hanya akan mengganggu perjalanan sistem tubuh dan akhirnya menjadikan berat badan bertambah.


Pengaruhi Tabiat Makan.

Mengelakkan waktu makan pastinya akan menjejaskan waktu makan yang sebenar. Oleh sebab itu, jangan sesekali menangguh waktu makan yang menjadi kebiasaan anda.


Mudah Penat
Pola pemakanan yang tidak teratur mampu melambatkan sistem metabolisme dalam badan. Kesannya anda mudah berasa penat apabila melakukan sebarang kerja. Hal ini secara tidak langsung akan mempengaruhi fungsi normal dari keseluruhan sistem tubuh yang biasa berjalan dengan baik.


Komplikasi Diabetes

Sekiranya anda tergolong sebagai pesakit diabetes, maka menangguhkan waktu makan akan meninggalkan kesan buruk pada tubuh. Kurangnya sumber glukosa dalam badan boleh membuatkan keadaan kesihatan bertambah buruk.


Jejaskan Kesihatan Otak

Tahukah anda bahawa glukosa berfungsi sebagai bahan bakar kepada otak. Justeru apabila anda menangguhkan waktu makan makan kandungan glukosa dalam badan mulai berkurangan. Secara tidak langsung ia menjejaskan perkembangan otak dan membuatkan ia berfungsi kurang baik.




ADAKAH PENGGANTI MAKANAN YANG SESUAI DAN SELAMAT TANPA MENJEJASKAN KESIHATAN ?


Saya mencadangkan anda menggantikan makanan dengan CINCH SHAKE MIX / CINCH ENERGY TEA MIX. Kenapa saya memilih CINCH SHAKE MIX / CINCH ENERGY TEA MIX ?


Setiap kali anda minum SHAKLEE CINCH, anda akan mendapat 24gram protin, 24 jenis vitamin dan mineral penting dan 6gram serat larut (dicadangkan mengambil bersama dengan 1 sudu Shaklee energizing soy protein ). Ini penting kerana protein membina otot. Dengan otot juga akan menaikkan metabolisma dan juga bakar kalori. Makanan yang kaya dengan protein juga boleh membantu menahan kelaparan. Ia boleh membantu mengelakkan pengambilan makanan lain di antara waktu makan. Kebiasaannya menyumbang kepada kudapan yag tidak berkhasiat. Yang penting sekali SHAKLEE CINCH mempunyai LEUCINE ( nutrisi penting untuk keperluan tubuh kita ).



Berminat dapatkan Shaklee Cinch ? Cepat-cepat hubungi Azie yer. pm 016-3524104.








Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish