Bagaimana Memilih ZINC Complex Yang Baik?

 

 

Apakah yang perlu anda tau apabila memilih ZINC Complex?


1) Mengandungi kesemua 8 vitamin - B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin sebagaimana dinyatakan dalam RDA ( kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama).

2) Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin.

3) pastikan jurang peratusan nilai B1, B2, B3 dan B12 tidak terlalu besar.

4) Elakkan pengambilan B Complex yang menawarkan rumusan larut air( sustain release).

PERBEZAAN ZINC SHAKLEE


Para saintis kami mencipta asid folik secara semula jadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh serapan yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana asid folik semula jadi tidak mudah diserap oleh tubuh dan hampir 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik. 

B Complex kami mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini ada pada vitamin B Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan pada tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan tetapi disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B Complex setiap hari. 

MANFAAT UTAMA ZINC COMPLEX

  • mengaktifkan 200 jenis enzim - zinc berlebihan mengandungi DNA, RNA dan PROTIEN untuk merangsang regenerasi sel. Ia akan mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh untuk memelihara metabolisma gigi dan pertumbuhan remaja.

  •  Membentuk kolagen - membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.

  • Membaiki diabetis - membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin dan memperbaiki diebetis.

  • Bintik Putih di kuku - bintik putih di kuku adalah tanda definasi zinc yang boleh menyebabkan deprasi, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan danhilang daya penglihatan.

  • Mempertingkatkan sistem imun - membantu pengeluaran kelenjar thymus yang akan meningkatkan sistem imun dengan pengeluaran T-Cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.

  • Mempercepatkan pemulihan luka - Mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, membaiki alergik dan bintik di kulit. Hancurkan zinc dan taburkan ke atas luka untuk cepatkan proses penyembuhan.

  • Membaiki masalah prostat - Melindungi kesihatan prostat , membaiki dan menyembuhkan benign prostat dan dalam keadaan kencing. Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan pembengkakan prostat dalam kadar 70%.

  • Ovulasi Wanita - wanita memerlukan zinc untuk ovulasi . Zinc juga membantu pengucupan uterus mengembalikan daya ketahanannya.

  • Membaiki radang kulit - Kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet akan membaiki radang kulit seperti akne dan jerawat.

  • Mengekalkan deria Bau - untuk mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif. ( rasa dan bau)

ZINC ADALAH KHAZANAH LELAKI

 Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Definasi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang dan gugur rambut. oleh yang demikian, zinc amad diperlukan dari remaja hingga ke umur tua.

Abang-abang, saudara-saudara. berminat untuk dapatkan zinc ? whatsapp Azie 016-3524104.

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish