7 Kelebihan Vitamin C Shaklee Berbanding Jenama Lain

kebaikan vitamin c shaklee



Mengapa Vitamin C Shaklee dikatakan Vitamin c terbaik? Ini kerana Sains pembebasan berterusan secara semula jadi? Bagaimana tu ? setiap tablet vitamin mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya. Pembebasan 1.5 vitamin C akan diserap oleh tubuh setiap 1 jam. Oleh itu ia dikatakan sains pembebasan secara semula jadi apabila mampu berada 5 jam di dalam badan. Teknologi yang sangat hebat.

Apakah 7 kelebihan Vitamin C Shaklee?


1)membentuk kolagen – Vitamin C Shaklee merangsang pembentukkan kolagen. Seperti yang kitatau, kolagen merupakan sebatian asas otot , tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu menghalang otot menjadi lembik. Patutla apabila konsisten vitamin C ini, kulit menjadi tegang.

2) Memperbaiki Simptom pendarahan – Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaanyang lambat, kulit kering , ruam dan kulit kasar.

3) Peningkatan sistem imuniti yang lebih baik – Vitamin C ini membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lbih baik. Ianya membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alegik hidung dan kulit. Selain itu, selsema juga cepat pulih.

4) memerangi kanser – ia merupakan satu – satunya anti oksidan yang berkuasa meningkatkan interferon semula jadi tubuh dan merangsang pengeluaran T- cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia merbahaya dari tubuh dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5) mencantikkan kulit – ambilla vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan proses penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

6) Memperbaiki insomnia – ia memperbaiki insomnia, dan juga stress berkaitan mental dan keresahan.

7) Mengekalkan Kolesterol sihat – Vitamin C juga mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat,menghalang pendarahan dalaman dan hidung berdarah.


Adakah memadai mengambil vitamin C dari buah ?


Setiap hidangan buah – buahan membekalkan sekitar 45-60 mg vitamin C. buah- buahan akan menghasilkan vitamin c yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah masak ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi vitamin c yang sedikit. Kandungan vitamin c pada buah pula akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada suhu panas. Manakala vitamin c Shaklee pula diproses dengan suhu yang sesuai untuk mengekalkan kandungan vitaminnya.




Testimoni

umur 76 - tempoh pengambilan (30 tahun )
vitamin c ternyata sesuai untuk lelaki juga

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish