Bagaimana Azie Dipaksa Terjebak Dalam Bisnes Ini


Bisnes kesihatan yang saya ceburi ni pada saya memang  sesuatu yang agak mencabar jugak tetapi banyak mengajar saya juga dari segi menjaga kehidupan seharian. Saya bermula dengan produk ini apabila mengambil supplement untuk membanyakkan susu badan kepada anak no.2 sewaktu itu yang sudah berusia 10 bulan. Apa dalam fikiran saya Cuma saya nk supplement yang berkesan untuk membantu penyusuan dan tidak memudaratkan anak dengan bahan-bahan yang tidak sepatutnya. Shaklee kan ada proven saintific.


1)  Sign up sebagai ahli Shaklee

Setelah sebulan mengunakan Alfalfa Complex, waktu tu saya memang rasa produk ni best dan nak beli dengan harga yang lebih murah. Rasa macam rugi pulak tak jadi ahli dan tak dapatla beli dengan harga lebih murahkan. Selepas 4 bulan sign up, saya ada berjumpa dengan upline saya Puan Norfaziela Mohd Noor yang menerangkan mengenai produk ini boleh menjana keuntungan bulanan juga. Wah, menrik tawaran tu kan. Makan vitamin dan dalam masa yang sama dapat menjana keuntungan. Waktu itu saya Cuma terfikir alangkah bagusnya jika side income ini mampu memberikan vitamin percuma kepada saya.


2) Join group Whatsapp Niaga

Puan Norfaziela mula membuat group Whatsapp untuk berbincang lebih lanjut mengenai produk ini. Dalam group ini diberikan maklumat dan segala info untuk menjadi panduan kepada ahli baru seperti saya. Boleh dikatakan kami semua diajar dari A ke Z . Memang saya berniat nak kongsi kebaikan produk ini dengan semua orang. Apabila saya makan itu berkesan, apa salahnya saya kongsi dengan orang-orang di luar sana kan?





3) Bisnes Mesra Keluarga

Jika ingin memcari pendapatan sampingan sekalipun, jangan abaikan anak-anak yer ibu-ibu? Shaklee merupakan bisnes yang mudah dan senang dilakukan di mana-mana. Yang penting gajet seperti telefon atau laptop bersama dengan anda. Selain dari itu, bisnes kad pastinya diperlukan. Senang untuk menghulurkan kad apabila diperlukan ketika menjual secara offline. Tak perlu tinggalkan anak-anak kan? Begitu juga dengan meeting ataupun perjumpaan , pastinya anak kecil dibawa bersama. Bisnes yang saya ceburi ini memang mesra keluarga. Jadi ibu-ibu yang nak meniaga dan menjaga anak-anak memang tidak ada masalah untuk meninggalkan anak-anak kerana kebanyakan SID sentiasa bersama anak.





4) Bisnes PART TIME Paling Mudah

Ini merupakan bisnes part time paling mudah dan sistematik kerana untuk bermula dari bawah tidak susah. Tidak perlu menyimpan stok yang banyak tetapi mempunyai sedikit stok di tangan sudah memadai. Ia sistematik kerana Shaklee mempunyai sistem online yang cekap. Apabila pelanggan inginkan produk yang tiada stok di tangan kita, order boleh dilakukan dengan cepat juga.



BAGAIMANA AZIE DIPAKSA TERJEBAK DALAM BISNES INI?


Pada mulanya sekadar ingin mendapatkan stok untuk diri sendiri. Saya tidak untuk menjana keuntungan yang tinggi dengan bisnes ini. Mungkin saya tidak percaya juga MLM mampu memberikan pendapatan kepada ahlinya. Setelah berjumpa dengan Upline saya Puan Norfaziela, saya sedar dengan yang tekaan saya silap. Shaklee memberikan 3C untuk ahlinya yang Berjaya mencapai target iaitu CASH, CAR and CONVENTION. Untuk saya pada mulanya memang sekadar suka-suka . tetapi apabila melihat mereka yang telah lama menceburinya menpunyai pendapatan yang melebihi gaji seorang pegawai, saya bertekad untuk mengikut jejak langkah mereka.


Tujuan utama saya pastinya ingin memberikan masa lebih banyak dengan anak berbanding bekerja makan gaji. Mencapai bebas kewangan. Itu matlamat saya sekarang. Sebenarnya tidak mudah jika tidak bersungguh-sungguh. Saya beruntung juga apabila mempunyai upline yang sangat membantu dan supportive. Bisnes ini bukan bisnes perseorangan tetapi lebih kepada satu kumpulan yang bekerja sama. Saya berharap sangat jika dapat menjadi suri rumah yang bekerjaya Shaklee dan berada di rumah setiap hari menguruskan anak dan suami. Saya masih menanti saat itu. Seperti tidak lama lagi kan.


Walaupun saya bekerja sekarang tetapi saya masih mampu melakukan perniagaan ini kerana mendapat bimbingan secara online dan tidak mengganggu tugas. Gunakan gajet yang ada dan aplikasi-aplikasi mudah untuk membantu perniagaan. Melakukan part time dengan Shaklee ini memang mudah. Setiap tengah bulan pasti bonus ada untuk menampung perbelanjaan. waktu inila boleh reward anak-anak dan menyimpan untuk masa hadapan kan.


Anda suri rumah yang ingin mencari pendapatan sendiri? Anda minat berniaga? Anda wanita bekerjaya yang ingin mencari pendapatan tambahan? Mau bisnes yang ridak mengganggu kerja hakiki? Bisnes yang diceburi oleh doctor, pensyarah, peguam, kerani pejabat, pekerja kilang. Inila bisnes kebanggaan kami. Berminat ? pm Azie 016-3524104.

  

Comments

  1. Saya rasa semua orang pompuan nak kerjaya dari rumah. Dan dengan Shaklee memang dah terbukti ramai yang berjaya. Saya suka tengok pengedar Shaklee yang dah cecah income 5 angka tapi relax je macam orang biasa- biasa.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish