Cara Mengurangkan Sakit Gigi Dengan Kalsium Dan Garlic Complex Ketika Mengandung


Ramai yang selalu mencari tips cara mengurangkan sakit gigi kerana takut berjumpa dengan doctor gigi. Betul kan ? adakah anda tergolong dalam golongan itu? Selalunya memang akan sanggup buat apa saja untuk menghilangkan sakit gigi ini. Banyak punca yang boleh dikaitkan dengan sakit gigi ini seperti gigi berlubang, akar gigi rosak, gusi bengkak, gigi sensitive dan juga gigi rapuh. Selalunya keadaan kronik akan menimpa wanita hamil dan mereka yang sudah berumur 30 tahun ke atas.


ubat sakit gigi

 Macam Azie sendiri selalu mengalami sakit gigi ketika mengandung. Bila mengandung ni, memang banyak kalsium yang diperlukan kerana diserap oleh bayi. Begitu juga ketika menyusu.

Untuk kandungan seterusnya, memang akan mengalami sakit gigi ini. Kalau anda sudah berada di trimester terakhir kandungan, kesan dari gigi yang dicabut akan membuat contraction lebih cepat dan risiko bersalin awal. Sebab itu kebanyakan doctor tidak mencadangkan gigi dicabut ketika mengandung sedangkan waktu kritikal selalunya ketika hamil itula.

Azie boleh mencadangkan beberapa vitamin yang selamat dan berkesan untuk diamalkan ketika hamil. Seeloknya anda amalkan sejak dari awal kandungan lagi kerana kalsium yang cukup membuatkan gigi kuat dan tidak mengalami masalah saki gigi ketika mengandung.

Apa vitamin yang Azie amalkan ketika gigi sakit?


ubat sakit gigi

1)Ostematrix ( kalsium)

Kepentingan kalsium bukan rahsia lagi kepada tulang dan gigi yang merupakan sebahagian dari tulang juga. Tetapi dalam masa yang sama, kalsium tidak dapat diserap oleh badan bersendirian . Kalsium dapat diserap dengan baik apabila digabungkan dengan mineral seperti magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Kesemua nutrient ini perlu diambil bersama kalsium untuk meningkatkan ketumpatan tulang.

Selain itu juga, kalsium menguatkan gigi, kerangka, kuku dan sistem saraf. Ia merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat. Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan dan sakit sendi.

Kajian menunjukkan juga pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit ketika haid dan membantu masalah membuang air kecil. Kalsium adalah mineral alkali dan ianya berkesan memastikan imbangan tubuh PH tubuh. Ia akan menghalang obesity di waktu umur tua.

ubat sakit gigi

2) Garlic

Garlic merupakan antibiotic semulajadi. Ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh dan menghalang penyakit berjangkit. Garlic juga bertindak seperti penahan sakit, sesuai diambil ketika sakit gigi. 2 tablet garlic membekalkan 1000mg ekstrak tulen.

Apa perbezaan Garlic Shaklee berbanding jenama lain? Garlic Shaklee dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100%  Allicin aktif ( tidak semua tablet Garlic di pasaran mengandungi Allicin aktif).

Dengan dua vitamin ini diharap dapat membantu masalah anda yang sedang hamil.

Pertanyaan / Tempahan

Sila whatsapp ‘ SET SAKIT GIGI’ ke 016-3524104.

Untuk belian menggunakan kad kredit atau kad debit, sila klik di sini (ESELL)

*pastikan anda menghubungi nombor yang tertera diatas selepas membuat pembelian online. Azie akan berikan cara pengambilan berkesan.

SID : 1025553

COD : Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur Sentral, Kepong, Sungai Buloh dan sekitarnya. Pos laju ke seluruh Malaysia.


Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish