Tips Bagaimana Nak Memulakan Perniagaan Yang Kurang Risiko Rugi


Bagaimana nak memulakan perniagaan yang kurang risiko kerugian? Ada ke perniagaan yang tidak ada kerugian? Siapa yang nak berniaga tetapi akan alami kerugian? Banyak pertanyaan apabila anda ingin memulakan sesuatu perniagaan. Lebih- lebih lagi mungkin perniagaan yang anda pilih itu memerlukan modal yang besar.

bisnes part time

Kesedaran masyarakat kini untuk menjaga kesihatan mereka dengan pengambilan makanan tambahan membuatkan perniagaan produk makanan tambahan menjadi pilihan mereka untuk memulakan perniagaan baru. Ada juga yang berani mengeluarkan kos yang tinggi untuk menghasilkan produk sendiri. Pasti bukan sedikit modal yang diperlukan. Ada beberapa tips yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan.

1) Masa perniagaan flexsible

Ada perniagaan yang boleh memberikan masa yang flexsible seperti perniagaan online melalui internet. Semestinya lebih mudah untuk anda yang mencari pendapatan sampingan walaupun sudah mempunyai kerja tetap. Anda hanya perlu mengiklankan produk tersebut. Ia juga sesuai untuk suri rumah dan pelajar-pelajar yang ingin mencari pendapatan sampingan. Jika anda ingin mengeluarkan produk sendiri, pastinya akan memerlukan modal untuk menyewa permis. Itu belum termasuk kos bahan yang diperlukan.

2) Modal yang rendah

Untuk mengelakkan kerugian besar, pilih perniagaan yang bermodal rendah. Seperti perniagaan yang Azie jalankan ketika ini, bermodalkan rm80 sahaja. Untuk mengelakkan kerugian, hanyaa membuat pesanan selepas pelanggan membuat order yang telah dibayar. Itu akan mengelakkan kita kerugian. Sistem pesanan lengkap juga disediakan untuk kemudahan ahli.

3) Mentor

Setiap perniagaan memerlukan bimbingan. Seperti kata Doc Azizan Osman, adakah belajar Ijazah Perniagaan boleh membuatkan kita pandai berniaga? Sudah tentu tidak. Pastinya kita memerlukan mentor yang telah berjaya untuk berjaya seperti mereka. Kami mempunyai mentor-mentor yang telah menjana income berpuluh ribu malah memcecah jutaan ringgit dengan hanya menjual vitamin . kebanyakan mentor juga memberikan ilmu mereka secara percuma tanpa bayaran malah memberikan reward kepada ahli yang dapat mencapai target.

4) Keberkesanan produk

Adakah produk anda benar-benar berkesan kepada pengguna? Satu keistimewaan kepada produk kami apabila mendapat pengiktirafan dari University Barkeley dengan keputusan Landmark Study. Apakah Landmark Study ini? Ini merupakan ujian yang dilakukan oleh pihak ke 3 untuk produk Shaklee. Ujian tersebut menunjukkan selepas 20 tahun pengamal Shaklee menjadi semakin sihat berbanding pengambilan produk lain.

Selain itu juga, jutaan ringgit dilaburkan untuk penyelidikan produk sebelum dikeluarkan kepada orang ramai. Ini untuk memastikan produk ini selamat, berkesan dan sentiasa mesra alam. Ada sesetengah pihak yang suka melaburkan modal untuk promosi di media massa yang ditakuti hanya membelanjakan sedikit sahaja untuk penyelidikan produk mereka.

5) Syarikat kukuh

Syarikat ini yang ditubuhkan pada tahun 1956, merupakan syarikat yang tersenarai dalam 500 syarikat terbaik di dunia. Oleh itu, tiada keraguan untuk risau yang perniagaan ini akan lingkup atau tutup. Dengan sistem perniagaan yang telah dipatenkan, itu banyak memberikan kelebihan kepada ahli.

6) Sistem jualan yang mudah

Perniagaan kurang lengkap jika tiada sistem. Dengan sistem perniagaan online boleh digunakan untuk membantu kelancaran perniagaan. Azie Cuma membuat pesanan melalui sistem jualan. Produk akan terus dihantar kepada pelanggan dilengkapi dengan insuran.




7) Ingin mencapai kebebasan kewangan

Ramai yang bercita-cita ingin mengapai kebebasan kewangan. Sememangnya Azie sendiri menginginkannya. Untuk menjalankan perniagaan dengan bisnesyang memerlukan komitmen yang tinggi amat sukar. Sebab itu juga Azie memilih untuk bersama-sama Shaklee membina empayar dan ingin lebih ramai orang menjadi sihat.

Berminat untuk perniagaan mudah ini?

Hubungi Azie di 016- 3524104.

SID : 1025553
FACEBOOK : Aziah Abd Ghani

IG : Haziea83

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish