Hilang Fobia Mengandung Setelah Berpantang Czer Dengan Vivix



Fobia mengandung selepas bersalin Czer? Kebanyakan kes bersalin czer disebabkan pelbagai faktor seperti pembedahan kecemasan kerana bayi mula lemas, kencing manis atau darah tinggi si ibu memberikan risiko untuk bersalin normal, kedudukan uri di bawah janin dan pelbagai masalah lagi.



Kelahiran anak sulung Azie juga melalui pembedahan kecemasan kerana telah lama berada di dewan bersalin dan membuatkan bayi semakin lemah. Ia tidak dirancang dan kebanyakan ibu juga tidak mahu bersalin secara pembedahan kerana lebih banyak risiko yang dihadapi. Peringatan doctor untuk tidak mengandung dengan jarak kurang dari dua tahun memberikan tekanan.

Anak sulung lagi dah bersalin pembedahan, takut juga kalau kelahiran seterusnya pun macam tu. Jadi Azie memang ikut pantang larang, ikut nasihat doctor, segalanya ikut. Bila Aqil dah hampir mencecah 2 tahun, teringin nak baby girl. Jadi plan untuk mengandung lagi. Alhamdulillah dipermudahkan urusan, Humaira lahir berbeza 2 tahun dengan Aqil. Nak cerita sedikit sewaktu mengandungkan Humaira. Pada awal-awal kehamilan, luka di kawasan jahitan pembedahan dulu terasa perit.

Masih lagi terasa sakit apabila perut mula mengembang. Terasa fobia juga. Tapi demi bayi yang dikandung, pastinya teruskan juga kandungan. Alhamdulillah sewaktu mengandungkan Humaira, lama kelamaan keadaan semakin baik. selalunya kalau jumpa doctor untuk check up, pasti tanya. Saya boleh bersalin normal ke? Alhamdulillah, banyak doctor memberikan jawapan positif. Ada harapan untuk bersalin normal.




Lebih kurang seminggu sebelum tarikh yang dijangka bersalin, tiba-tiba ada ketulan darah keluar. Agak banyak dan berketul-ketul. Azie terus check in hospital. Dan jawapan dari doctor, awak tak boleh bersalin normal kerana uri sudah mula pecah. What? Uri saya pecah? Doctor beri masa sehari sebab nak tengok pekembangan uri tersebut. Alhamdulillah esoknya Azie berjaya lahirkan Humaira secara normal. Kuasa Allah tiada tandingan, tetap ingin memberikan nikmat rasa melahirkan anak secara normal.

Humaira membesar dengan susu badan sepenuhnya sehingga berumur 9 bulan, bila susu mula drop. Azie start ambik Shaklee sebagai supplement tambahan. Rezeki bertambah akibat mengambil Alfalfa keterlaluan menjadikan kesuburan bertambah subur. Mengandung untuk ke-tiga kalinya.

Perbezaan sewaktu mengamalkan Shaklee sangat berbeza. Tiada morning sickness langsung. Azie ada share kesannya (di sini) . Akibat terlalu lasak ketika mengandungkan Naurah, memang tak sedar langsung membawa Naurah ke hulu ke hilir. Banyak berjalan dan mengangkat berat membuatkan uri juga rendah. Akhirnya Naurah bersalin secara pembedahan tetapi ini dipanggil planning czer. Sebelum ni Emergency Czer.

Dan sudah hampir sebulan hamil akibat alfalfa yang berlebihan, tiada tanda-tanda alami kesakitan di bahagian luka operation tu. Dan dalam masa ini juga, masih mampu mendukung Naurah yang agak kritikal juga beratnya tanpa masalah.
Amalan Azie ? 

Berpantang czer dengan Vivix. Vivix ni merupakan antioksidan tinggi yang memberikan kesan cepat kepada luka. Luka di luar nampak cantik dan di dalam juga tidak merasa sakit. Untuk Azie sendiri, berpantang Czer dengan Vivix menjadikan cepat bertenaga. Dalam masa yang sama, masih perlu memerhatikan 2 lagi anak yang lain. Pilihan Azie untuk berpantang selepas ini, hanya berpantang czer dengan Vivix.

Bagaimana nak dapatkan Vivix ni?

Untuk special Consultantion, boleh hubungi Azie di 016-3524104.

Salam sayang,

SID : 1025553

COD : Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur Sentral, Kota Damansara, Sungai Buloh , Kepong dan sekitarnya.  

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish