CARI UBAT JERAGAT BERKESAN DAN SELAMAT?


Perkataan ubat biasanya ditafsir dengan kandungan dadah. Tapi saya ingin beri tafsiran kepada anda yang ubat jeragat ialah produk atau makanan yang boleh bantu anda atasi jeragat samaada kronik atau biasa-biasa. Penting untuk kita tau bahan apa yang digunakan untuk merawat permasalahan kita. Anda bukan sahaja mahu menjaga luaran malahan dalaman juga terjaga dan tiada kesan sampingan yang membahayakan.


1. Jauhi Ubat Berbentuk Dadah


Sila jauhi ubat jeragat yang menjanjikan kesan cepat. Ini kerana ubat ubatan yang jenis ini boleh memberikan kesan yang tidak baik. Contohnya kulit pedih, merah, gatal dan sangat sensitif.

2. Jenis Peeling

Banyak ubat jeragat murahan terdapat di pasaran yang memberikan kesan cepat melalui 'peeling'. Maksudnya, ubat jeragat ini menipiskan kulit luar yang tebal. Jeragat di permukaan boleh pudar dengan cepat seawal 2 hingga 3 minggu. Wah, bestnya.

Tapi...

Selepas itu kulit anda mula mendapat kesan. Bila lapisan luar kulit menipis, sel akan lebih mudah rosak bila terkena matahari. Kulit terbakar lebih cepat. Jeragat akan tumbuh balik dengan cepat dan kronik. Malah jeragat baru boleh jadi lebih agresif dari yang sebelumnya.

3. Laser Jeragat


Laser bukan ubat tapi adalah rawatan yang sangat popular di kalangan orang kaya. Ramai yang sanggup melabur besar untuk rawatan laser. Kos rawatan mencecah ribuan ringgit.
Kebiasaannya jeragat akan hilang dengan cepat. Tapi kesan rawatan yang berpanjangan akan anda rasai. Mengikut pengalaman ibu saya, kulit akan jadi pedih. Kena elak dari matahari. Bila kena, rasa sakit. Tak boleh keluar rumah sampai berminggu- minggu. Agaknya berapa lama anda sanggup berkurung dalam rumah?


Itula risiko- risiko ubat jeragat yang ada di pasaran. Penting untuk kita mencari ubat jeragat yang benar-benar sesuai. Yang pastinya selamat dan berkesan. Yang pastinya tidak terlalu mahal untuk merawat kulit anda.


Berminat dengan ubat jeragat selamat? Boleh pm saya 016-3524104 :-)

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish