Punca Jeragat Bertepek, Nak Hilangkan Jeragat Cepat?

punca jeragat bertepek-tepek, nak hilangkan cepat?




Bosannya lihat cermin. Betulkan ? Siapa di kalangan anda yang mengalami masalah alergik cermin ? Kenapa ? kerana jeragat sudah bertepek - tepek di wajah. amat sukar untuk disembunyikan walaupun dengan make up tebal.

Sudahkah cik puan mengenalpasti punca masalah jeragat ini ? kebiasaannya jeragat terjadi akibat beberapa perkara :

1) HORMON

Jeragat yang berpunca dari hormon kebiasaannya dialami akibat perubahan hormon dari alam kanak-kanak kepada remaja sehinggala ke alam dewasa. Proses yang makan masa bertahun-tahun membuatkan hormon selalu berubah-rubah. oleh itu amat penting kita dapat mengawal hormon untuk kembali normal. Apabila hormon kembali normal, jeragat mudah dipadamkan.


punca jeragat bertepek-tepek, nak hilangka jeragat cepat?



2) CAHAYA MATAHARI


Punca cahaya matahari iaitu sinar UV yang berlebihan akan mengakibatkan pigmen-pigmen kulit terbakar. Kebiasaannya orang yang bekerja lama di bawah terik matahari seperti petani, nelayan mahupun peladang.



 Contoh yang paling dekat anda boleh lihat seperti pelancong barat yang suka datang ke negara kita dan berjemur sehingga kulit mereka gelap dan bintik-bintik hitam. Ini menunjukkan cuaca panas terik di sini mampu membuatkan kulit terbakar lebih cepat jika tidak dilindungi.


3) PARUT JERAWAT


Parut jerawat yang lama juga mengakibatkan kulit menjadi kehitam hitaman apabila jerawat tiada. Seperti saya sendiri yang mengalami masalah jerawat ketika remaja. Apabila melepasi usia 30an, tompokan jeragat itu mula kelihatan. Ini kerana sel- sel kulit melekat di atas permukaan kulit.


4) MAKAN PERANCANG


punca jeragat bertepek-tepek, nak hilangkan jeragat cepat?


Kebiasaannya wanita yang makan pil perancang akan alami jeragat yang teruk. Ini kerana pil tersebut merupakan pil hormon. Oleh itu apabila diambil, ia akan mengganggu hormon di dalam badan. Tetapi kesan sampingannya sel kulit mati tidak dapat dikeluarkan. Oleh itu , anda ingin membiarkannya sahaja?


Cik Puan ingin cara cepat dan selamat? Lindungi kulit cik puan dari dalam.


=================
SET JERAGAT BAGET
=================

punca jeragat bertepek dan cara hilangkan jeragat cepat
1) GLA COMPLEX

GLA penting untuk betulkan hormon. Sebab bila hormon ok, jeragat akan pulih. Dalam GLA juga ada vitamin E yang berfungsi untuk baiki kulit mati. Jeragat kan sel kulit mati? Selain itu, GLA ini mengawal selia estrogen dan testosterone uVmengawal hormone lelaki dan wanita. Ia juga membaiki inflamilasi kulit, baiki titik penuaan dan kulit kering.


2) VITAMIN C



Vitamin C ini mencerahkan kulit dengan cepat. Apabila kulit cerah, Jeragat ikut cerah. Selain itu, antibodi di dalam vitamin C ini kuat. Ia akan lindungi kulit kita dari rosak. Jika ambil setiap hari mengikut cara yang diajar, vitamin C akan jaga kulit kita 24jam.

Dengan gabungan 2 vitamin tadi, jeragat akan pulih dengan mudah. Adakah cik puan berminat?

Boleh hubungi saya di 016-3524104.


Salam sayang.






Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish