ATASI JERAGAT KRONIK DARI DALAM KULIT.





Kenapa kita pilih rawatan jeragat dari dalam? Sedangkan ia kelihatan dari luar? Sebab jeragat yang tidak kelihatan di dalam kulit sebenarnya lebih banyak dari yang kita lihat dengan mata kasar.


1) Baiki jeragat untuk kesan jangka panjang.


- Jeragat ini berpunca dari sel kulit mati. Ia akan melekat dalam kulit jika tidak dibersihkan. Kita perlu baiki dari dalam untuk mengelakkan jeragat berulang.

- Selain itu, perlu dipastikan rawatan jeragat tidak membahaya. Ini kerana potensi kanser kulit boleh berlaku jika anda tersilap memilih kaedah rawatan.


2) Jeragat berpunca dari matahari.


- Sering terdedah dengan cahaya matahari akan membuatkan kulit berjeragat. Ini kerana pigment kulit sudah terbakar. Dari luaran sudah terdapat kesan hitam. Penting untuk kulit mendapat nutrisi secukupnya bagi menangkis cahaya matahari.




3) Jeragat berpunca dari hormon/ keturunan.


- Ini kerana hormon dan keturunan berkait rapat. Apabila hormon kita bertukar, ia beri kesan tindak balas pada kulit. Jadi apa yang harus kita buat? Kita perlukan rawatan untuk stabilkan hormon dahulu. Apabila hormon stabil, rawatan seterusnya menjadi lebih mudah.


4) Kekurangan Vit E


- Vit E diketahui sebagai gen yang dapat mencantikkan kulit. Dari mana anda mendapat Vit E ? Ia boleh diperolehi dari kekacang, bayam, sayuran berdaun hijau, aprikot dan buah zaiton. Ambil makanan yang tinggi kandungan vit E amat membantu.



PENYELESAIANNYA



Azie menyarankan anda menggunakan Set Vitamin Organik untuk menyembuhkan Jeragat. Set vitamin ini mampu memberikan Vit E sihat kepada kulit. Melindungi kulit dari cahaya matahari. Selain itu ia menstabilkan hormon juga. Yang penting sekali vitamin- vitamin organic ni memberi kesan yang langsung tidak merbahaya pada kulit.


Salam sayang.


Azie#016-3524104


Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish