Kebaikan Pil Kalsium Di dalam sebiji tablet

ostematrix

OSTEMATRIX @ PIL KALSIUM

  Kalsium yang paling seimbang bagi memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formula yang unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam dari laut mati. Mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vit D, zinc, Kuprum, Manganes & boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama untuk penyerapan oleh tubuh & menghalang enapan sesetengah mineral. Kajian menunjukkan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.


ostematrix shaklee

MANAFAAT UTAMA :


√ Menguatkan tulang - kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. Ia juga merawat tulang rapuh, retak, ekzema , kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

√ Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.

√ Memperbaiki masalah haid - kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit ketika haid. Ia juga membantu melancarkan pembuangan air kecil dan besar.

√ Pengalkalian tubuh - kalsium ialah mineral alkalin dan ianya berkesan memastikan imbangan tubuh. Kalsium membantu sel menyerap nutrients dan merangsang detoksifikasi.

√ Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.

√ Vitamin D - meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari pada musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak- kanak perlu mengambil supplemen vitamin D.

√ Magnesium - membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk hasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tak sekata pesakit jantung. Memudahkan rembesan keluar sisa perut dan usus. 

√ Zinc, Boron, manganes, kuprum - memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan oleh tulang rawan.


SIAPAKAH YANG MEMERLUKAN KALSIUM ?

1) Wanita hamil - keperluan kalsium kepada wanita hamil sangat tinggi kerana bayi akan menyerap kalsium dari ibu sewaktu dalam kandungan. oleh itu bekalan kalsium perlu cukup dari ibu. Jika tidak, badan akan menyerap kalsium dari tulang ibu. Ia akan menyebabkan ibu mengalami masalah kerosakan gigi, masalah kejang urat @ simpul mengkarung dan sakit pinggang. 

2) Wanita dan lelaki yang berumur yang berumur 30 tahun ke bawah - Jika anda berumur sebelum umur 30 tahun, ambil kalsium sebanyak- banyaknya kerana tulang mampu menyerap sebanyak-banyak kalsium dan akan memampatkan tulang. 

3) Wanita dan lelaki berumur 30 tahun ke atas - tulang tidak lagi mampu menyerap kalsium sebanyak-banyaknya, oleh itu kalsium perlu di ambil setiap hari untuk memberi bekalan kalsium. jika tidak, badan akan menyerap kalsium dari tulang dan akan membuatkan tulang cepat reput.

4) Wanita di dalam pantang - kehilangan banyak darah ketika proses kelahiran bayi akan membuatkan kalsium wajib diambil.

5) warga emas - selalunya warga emas akan mengalami sakit sendi dan sakit belakang. seharusnya kalsium ini tidak ditinggalkan. wajib abik setiap hari.

kesimpulan yang kita dapat. kalsium perlu diambil seawal usia lagi untuk menjalani hidup tanpa masalah sakit tulang. dari bayi lagi sudah minum susu, sehingga ke usia senja masih memerlukan susu.


BERMINAT ?


Untuk keterangan lanjut boleh hubungi saya di 016-3524104. Salam sayang :-)

Sid 1025553

Cod ke Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur Sentral, Sekitar kepong, Sekitar Segambut dan Sungai Buloh.



Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish