Cara Nak Atasi Keputihan – Kenali Jenis Keputihan Yang Tidak Normal



Ramai yang cari cara nak atasi keputihan kan? Secara normalnya, keputihan merupakan sesuatu yang normal di kalangan wanita yang telah baligh. Tetapi ia juga boleh menjadi tak normal di atas sebab tertentu. Jom  kita lihat kenapa terdapat keputihan tak normal ni.

Nak lihat Set Keputihan Shaklee ni?





Keputihan tak normal selalunya terjadi kerana jangkitan kuman. Keadaan ini juga memberikan rasa tak selesa kepada anda dan orang sekeliling kerana kepu berbau yang tidak menyenangkan.Kenali cara nak atasi keputihan dengan kenalpasti punca keputihan tak normal iaitu :

1) Keputihan berlendir warna coklat atau darah.

- Keputihan jenis ini selalunya disebabkan oleh haid yang tidak teratur. Biarpun jarang-jarang berlaku, ia mungkin boleh terjadi dan dikuatiri disebabkan oleh kanser rahim. Segera dapatkan pemeriksaan dari doktor.

2) Keputihan yang disertakan rasa ngilu atau pendarahan.

- Rasa ngilu pada tulang pinggul atau saat buang air kecil atau munculnya pendarahan ketika bukan di dalam masa haid. Boleh jadi juga selepas bersama dengan suami.

- Temui doktor secepat mungkin kerana mungkin terdapat jangkitan di organ intim wanita. Antibiotik akan diberikan.

3) Keputihan dengan lendir berwarna hijau, kuning atau berbuih.

- Jenis keputihan ini disebabkan oleh bakteria Trichomonas vaginalis iaitu sejenis penyakit yang disebarkan melalui hubungan seksual.

- Selalunya keputihan keluar dengan banyak, berbau dan terasa sakit ketika membuang air kecil.

- Sekitar vagina juga bengkak dan gatal-gatal. Anda perlu berjumpa doktor dan antibiotik akan diberikan.

4) Keputihan dan juga luka melepuh sekitar vagina.

- Selalunya jenis keputihan ini muncul akibat penyakit ‘herpes’. Ia menyebabkan luka melepuh muncul dan kawasan sekitar vagina terasa sakit.

 - Selalunya rawatan dari luar boleh dilakukan tetapi virus tetap tidak dapat dihapuskan.

5) Keputihan dengan lendir melekit, berwarna putih dan gatal.

- Keputihan ini disebabkan pemakanan jamu yang tak sesuai. Selalunya lendir melekit, tidak berbau, bewarna putih seperti susu.

- Pengidap keputihan ini juga berasa gatal dan perut di sekitar vagina.

- Kuman dari keputihan ini tidak menular melalui hubungan kelamin dan dialami oleh sebahagian besar wanita.

6) Keputihan berwarna kelabu atau putih dan berbau

- Perubahan hormon boleh mengakibatkan ‘vaginosis bakterialis’. Ia selalunya keputihan berwarna putih atau kelabu tetapi tidak gatal.

- Ia juga merupakan akibat kuman tetapi tidak menular melalui hubungan kelamin.

Produk Alternatif Untuk Membantu Masalah Keputihan

1) Alfalfa Complex.

Cara nak atasi keputihan ini mestila dengan makanan beralkali. kerana punca keputihan ini adalah akibat dari badan yang banyak asid.

Alfalfa Complex adalah tumbuhan yang sangat beralkali yang mampu mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dalam badan dan membersihkan darah.

 Alfalfa complex melawan alahan, memperbaiki keadaan kulit yang sensitif, masalah ulat atau parasit dalam badan.

2) Garlic

Garlic merupakan antibotik semula jadi yang selamat. Ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk meningkatkan sistem imun tubuh. Menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, alergik, astma, virus dan yis candida.

Rawatan keputihan memerlukan garlic untuk melawan kuman dan kulat yang telah menjangkiti kawasan terlibat.
Garlic mengandungi agent detoksifikasi yang mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Sebab itu juga rawatan keputihan perlu dirawat dari dalam.

3) GLA Complex

GLA dihasilkan dari minyak borage yang merupakan herba orang barat. GLA boleh menstabilkan hormon dan membuatkan rembesan keputihan berkurangan. Penghasilan GLA yang unik mengetatkan uterus dan memberikan kulit lebih cantik.

4) Vivix

Bagaimana vivix membantu mengurangkan keputihan? Dengan 4 cara penting iaitu melindungi kerosakan sel sihat, membantu dalam pengawalan sel genetik, menggalakkan tahap tenaga dalam sel dan melambatkan kerosakan sel sihat.


Testimoni




cara-kurangkan-keputihan
Pengambilan vivix membantu mengeluarkan keputihan yang telah menjadi toksin tu dengan cepat. alhamdulillah puan Nadia kembali pulih.

set-keputihan-shaklee
Dengan menggunakan Set Keputihan Shaklee, keputihan berkurangan dan juga rasa gatal turut hilang. Akhirnya keputihan akan tinggal normal sahaja.

set-keputihan-shaklee
Keistimewaan Set Keputihan Shaklee apabila ia memberikan bonus kepada aset kesayangan wanita dengan lebih anjal dan mantap. Paling penting, dah jimat duit kerana tak perlu beli panty liner lagi.


Kenapa Perlu Beli Dengan Azie?


Selepas hampir 4 tahun menggunakan produk ini dan menjadi agent, saya memberikan 100% perhatian kepada setiap pelanggan saya. Setiap pembelian akan diajar cara makan yang betul untuk memastikan keberkesanan produk.

Order / Pertanyaan

Berminat nak tau lebih lanjut mengenai produk ini? Whatsapp Azie segera di 0163524104 atau klik link Set Keputihan.

Salam sayang.




Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish