Work From Home - Kenapa Shaklee? Dah Takde Bisnes Lain?

Sebabnya jual vitamin ni bukan sekadar jual tapi lebih dari tu. Banyak sangat kelebihan sampai rasa tak sanggup tak buat bisnes ni. Dan takde alasan nak tolakpun. Shaklee menjadi mudah sebagai bisnes tanpa modal di rumah.



Mula kerja sambilan di rumah?

Saya tak pasti bila pulak minat sangat nak berbisnes ni. Mula-mula start bisnes dulu, ada kawan mintak tolong jualkan telekung. So bawakla ke opis telekung tu. Tak laku satu pun. Sebab malu ngan kawan tu, saya ambikla sepasang untuk guna sendiri. Selepas setahun baru ada kawan tanya telekung lagi. Kebetulan masa tu kawan tu masih berniaga telekung. Itula permulaan bisnes. Saya tak pernah mimpi nak bisnes sebab nak banyak duit.

Betul!! Tak fikir dengan bisnes sambilan ni boleh untung banyak. Kemudian, join cosway, tolong beli barang kat kawan. Dapatla kupon. Join ahli Avon sebab nak beli perfume harga ahli. Join CNI sebab nak beli spray lipas murah. Macam-macam join sebab nak untung seringgit 2 je pun. Feel niaga pulak, asik-asik orang tu jugak yang beli. Tak reti nak keluar dari kepompong kan.

Paling banyak bisnes yang beri saya untung, jual cadar quilt dari China sebelum dolar melambung tinggi. Masa mula jual cadar tu, baru mula makan Shaklee. Masa tu ambik set penyusuan anak ke dua. Dalam tak sedar selepas 5 bulan makan set ni, baru perasan dan mengandung. Bisnes cadar tengah rancak. Makan vitamin pulak buat badan tak lemau langsung. Last-last masuk minggu ke 30, bleeding akibat banyak bawak cadar berat dan uri pun kat bawah dah.

Lepas tu pulak ringgit jatuh dan modal makin mahal nak keluar, orang yang beli cadarpun dah banyak cadar di rumah diorang. Jadi stop jual cadar. Bisnes dah tak boleh berkembang. Nak jual pada orang luarpun memang tak reti nak buat marketing sendiri. Saya memilih bisnes Shaklee dengan satu-satunya. Tanpa ada bisnes lain.

Masa nak jual Shaklee ni memang agak risau sebab kite ni bukan doc nak cakap pasal kesihatan ke, pasal penyakit ke. Lagipun MLM ni biasanya orang macam takut nak join kan. Nanti kena cari ahli, kena beli tiap-tiap bulan, nak jual kat sapa, nak konsisten macam mana. Semua bermain di kepala. Tapi pertemuan dengan leader buatkan saya bangkit. Saya perlu buat sesuatu, saya taknak terus hidup cukup-cukup makan.

Leader memainkan peranan penting untuk membentuk orang di bawah. dan bila saya sendiri dah jadi leader, terasa tekanan yang dialami oleh leader saya. Macam-macam cara dilakukan untuk mendapatkan sales dan mengajar anak buah dapatkan sales. Paling penting, kena juga naikkan sales sendiri.

Shaklee memang memberikan pulangan yang lumayan jika kita fokus untuk berniaga dengan jujur dan konsisten. Lebih mudah lagi bila segala cara sudah diberi dan disediakan, cuma perlu lakukan saja.

Jadi di mana kemahuan anda? Nak bisnes yang kurang modal tapi income lebih banyak? Shaklee jawapannya.

Nak sertai Azie dan Sunshine Family? segera wasap ke 0163524104 atau klik link join ahli.

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish