Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Pernah tak? Anda alami masalah kencing kotor di dalam pantang? Waktu bersalinkan Qausar baru-baru ni, seorang ibu baru lepas bersalin juga mengalami masalah kencing kotor di dalam pantang. Macam mana nak jaga kesihatan ketika hamil dan elakkan masalah lain yang boleh ganggu kehamilan?

Jom lihat video ini.



Apa punca kencing kotor ni?

Setelah berbual dengan beliau, rupanya semasa mengandung lagi beliau juga mengalami masalah keputihan. Sebaik saja lepas bersalin, doktor memberitahu yang beliau mengalami masalah kencing kotor. Tak sanggup pula saya lihat di lengannya tiub line untuk masukkan air dan juga bekalan darah. Memang bengkak bengkak urat akibat dicucuk.

Bila ditanya, beliau kurang minum air putih dan juga tidak hiraukan keputihan yang dialami ketika hamil lagi. Effectnya terus dialami selepas bersalin.

Penting sangat untuk kita jaga kesihatan luaran dan dalaman ketika hamil kerana ia juga akan terus berpanjangan sehingga bersalin dan mungkin dah habis pantang pun masih alami masalah macam ni. Sebab utamanya, nanti lambat keluar dari hospital dan banyak prosedur yang akan dibuat oleh doktor.  
Penakut dengan hospital. Hehehe..

Sebenarnya bukan ibu saja yang akan mengalami masalah, malah anak kecil juga terdedah kepada jangkitan kuman akibat dari keputihan ketika hamil dan juga masalah kencing kotor ni. Tentu kita taknak si kecil kita berisiko mendapat kuman bahaya.

Sebab itu juga, memang saya mengambil pencegahan awal untuk mengelakkan masalah ini. Di antaranya ialah mengamalkan Set Hamil Shaklee sepanjang kehamilan dan diteruskan dengan Set Berpantang Shaklee. Selain dari itu, minum air masak secukupnya dalam kuantiti yang sederhana tetapi mencukupi.

Jika diikut pantang orang melayu, selalunya tidak digalakkan minum air putih banyak. Jadikan amalan minum sedikit tetapi kerap. Biarpun kita suka cara moden dan ringkas, pantang orang lama jangan dilupakan.

Bagaimana nak buat kalau keputihan ada ketika hamil?

Salah satu yang boleh diamalkan ialah Garlic Complex. Saya sendiri juga mengambil ketika merasakan terdapat tanda keputihan. Nak tau mengenai Garlic Complex?


1) Garlic 
Dibuat dari bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California, USA di waktu musim panas. Bezanya Garlic Shaklee dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik untuk memastikan pengekalan 100% Allicin Aktif ( tidak semua tablet garlic mengandungi Allicin aktif).

Garlic merupakan antibotik semula jadi yang selamat. Ianya selamat untuk ibu hamil dan meningkatkan sistem imun tubuh. Menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, alergik, asma, virus dan yis candida.

Apabila mengalami masalah keputihan dan kencing kotor, selalunya ia berkaitan jangkitan kuman. Oleh itu, garlic mampu melawan jangkitan kuman tersebut.

Garlic mengandngi agent detoksifikasi yang mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas.

2) Basic H

Kebanyakan bahan pencuci mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam tubuh melalui kulit atau sistem penafasan. Basic H berasal dari bahan semulajadi seperti jagung dan kelapa. Sebab itu ia dijamin selamat untuk sebarang penggunaan mencuci.

Boleh guna pencuci ini untuk mencuci bahagian sulit tanpa risau ada bahan kimia. Shaklee menapis 360 bahan kimia yang boleh masuk ke dalam produknya.

Nak Dapatkan Set Pantang dan mengatasi masalah kencing kotor ni?

Segera wasap Azie di 0163524104 atau klik link set pantang.


Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish