Kulit Bayi Melecet – Krim Dan Sabun Mandi Sesuai


Mencari krim dan sabun mandi sesuai untuk kulit bayi melecet? Saya nak share pengalaman menggunakan sabun dan krim ini untuk baby Qausar baru-baru ni.

Perasan tak? Bila baby kita tu sangat tembam, leher dan celah pelipat akan melecet dan kemerahan. Kesian sangat, mesti pedih. Macam baby Qausar sendiri, bila mandikan dia. Mesti menangis waktu bersihkan leher.

Pada awal kelahirannya, Qausar tidakla tembam. Mudah nak bersihkan celat pelipat tu. Waktu dalam pantang, saya cuma mandikan dengan air suam saja tanpa sebarang sabun. Selepas 40 hari, baru mula gunakan sabun.

Pada mulanya memang sengaja gunakan sabun bayi yang wangi sebab nak anak wangi kononnya. Perasan di bawah lehernya memang melecet teruk dan berair. Terus tukar sabun kepada Basic H. Basic H ni kalau buat mandi, baunya lembut je. Tidak seperti sabun bayi yang banyak paraben tu. Selepas mandi, lap bayi kering-kering dan sapukan Herbal Blend.

Selepas 2-3 hari, memang nampak beza sangat pada kesan melecet tu. Pada saya sendiri, krim Herbal Blend dan Basic H memang terbaik untuk bayi. Terus insaf kan. Tak perlu nak gunakan sabun pewangi lagi. Anak kita yang masih kecik ni memang ada sense yang istimewa.

Pada puan-puan yang ada anak tembam tu. Boleh hubungi saya di 0163524104 atau klik Set Bayi Sensitif untuk dapatkan segera. Paling penting, anda takkan kecewa.

krim-herbal-blend
Krim Herbal Blend
1) Herbal Blend Krim

- Krim ini nyaman dan tidak panas biarpun ada bau menthol.

- Diperbuat dari estrak semulajadi yang menenangkan termasuk sage, chestnut, yarrow dan rosemary.

- Sangat berkesan mengeringkan kulit melecet, sesuai dijadikan krim harian.

- Cepat menghilangkan kesan gigitan serangga seperti nyamuk.



2) Sabun Basic H

- Basic H merupakan sabun pencuci yang berasaskan jagung dan kelapa. Baunya lembut dan tidak menyakitkan hidung.

- Sabun organik ini tidak mengandungi bahan kimia yang boleh merosakkan kulit bayi.

- Sangat sesuai juga untuk bayi yang ada ekzema kerana mengandungi vitamin C dari jagung dan juga sesuai untuk anak-anak yang demam kerana formulanya menyejukkan.


Order/Pertanyaan

Nak order krim dan sabun mandian ni? cepat klik 


Atau hubungi Azie di 0163524104.





Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish