Kebaikan Susu Soya Untuk Ibu Menyusu Dan Kulit Berminyak



Ni kes tersuka tanpa sengaja. Sebab sebelum ni saya tak suka soya. Dari kecik memang tak suka soya. Sebab dulu pernah rasa soya masa kecik-kecik. Macam tak sedap. Itula punca tak minum soya sampai besar. Tapi disebabkan ambil set milk booster Shaklee, terpaksa telan jugak ESP ni.


 Ramai kawan yang syorkan bagus untuk membantu membanyakkan susu badan. Rupa - rupanya ESP ni sangat best. Janji pandai bancuh. Kalau minum plain tu memang tak pernah try. Biasa minum dengan sunquik memang mabeles, macam fresh Oren gitu. Itu yang paling mudah rasanya sebab cuma masukkan sunquik dalam shaker, tambahkan air dan ESP. Shake sahaja uolss.. 

Waktu menyusukan baby dulu, biasanya blender esp+ kurma + badam. Pun sangatla sedap. Lama pulak tak buat, esok boleh buat. Apa yang puas hati dengan ESP ni? Pastinya mula- mula nak ambik sebagai milkbooster. Alhamdulillah sangat sebab baby cepat kenyang bila menyusu. Kalau ibu yang ada menyusukan baby mesti tau, selagi tak kenyang biasanya mesti tak lepaskan.

Lepas tu pulak, kawan tegur muka nampak semakin berseri. Sebelum ni muka memang jenis minyak dan ada sunburn jugak sebab saya memang tak pakai pencuci muka, krim, bedak, semua yang berkaitan dengan muka. Rupa- rupanya protein ni dah membaiki dan melindungi kulit. Memang rasa smooth dan lembut, lebih- lebih lagi orang dah tegur ;-)

Ha, ada lagi kebaikan esp ni yang saya suka. Secara tidak sengaja jugak, mengandung anak no.3 selepas 3 bulan ambil esp. Patutla esp ni ada dalam set subur, ia membantu menyubur dan menstabilkan hormon. Teruskan makan esp ni, memang rasa loya - loya dan pening takde pun macam biasa. Malah tak perasan dah mengandungpun sebab biasanya memang saya mabuk teruk di awal kehamilan.

Apa yang membuatkan ESP ni best sebenarnya? Jom kita lihat kebenaran di sebalik susu soya ini.

1)ESP untuk awet muda – Asid amino di dalam protin soya ini penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, kulit, organ dan lain-lain. Pengambilan yang kerap merupakan kunci kepada awet muda.

2) ESP untuk hormon – kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones yang berfungsi seperti hormon wanita. Jadi tidak hairanla jika ramai yang subur apabila mengambil susu ESP ini termasukla saya sendiri.

3) ESP untuk kulit remaja – ESP merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

4) ESP untuk membekalkan tenaga – ESP membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun. Maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah maigrain, imsomnia dan tekanan.

5) ESP membaiki memori – ESP meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan juga rangsangan.

Kenapa protin begitu penting dalam penyusuan?

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun melawan penyakit, masalah lebihan air dalam badan, kehilangan kepejalan dalam otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon. Akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya membawa kepada kematian.

Untuk mengeluarkan susu badan, tubuh ibu memerlukan khasiat yang secukupnya. Dengan itu pengeluaran susu badan menjadi lebih lancar. Keyword penting ialah khasiat tubuh si ibu yang cukup akan membantu mengeluarkan susu badan dengan kadar ransangan yang secukupnya. Susu badan terhasil apabila terdapat rangsangan dari bayi anda. Bayi yang kurang memberikan rangsangan akan membuatkan susu juga kurang. Ia juga melibatkan hormon.

Setelah berjaya menyusukan 2 orang bayi sebelum ini, saya begitu yakin dapat membantu anda menjayakan penyusuan susu ibu dengan tips-tips yang saya buat sebelum ini. Nak dapatkan maklumat lanjut ?


Keterangan lanjut ? WA Azie di 0163524104
Follow fb Azie : Aziah Abd Ghani
IG : Haziea83
COD : Sekitar Kuala Lumpur Sentral, Bandar Sri Damansara, Kepong dan Sungai Buloh.
Pos ke Seluruh Malaysia.




Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish