Ubat Silau Mata Dan Rabun Yang Paling Berkesan Bagi Pemandu Malam



Ramai yang mencari ubat silau mata kerana risau apabila ia mengganggu pandangan mata ketika memandu lebih-lebih lagi pada waktu malam. Untuk penglihatan yang normal dan sihat, anda memerlukan pemeriksaan mata dari doktor mata.

testimoni ubat silau dan rabun

Silau merupakan sejenis rabun yang apabila cahaya memantul menyebabkan pandangan menjadi kabur baik pada objek dekat mahupun jauh. Ada juga wanita yang mengalami perubahan hormon semasa mengandung dan bersalin menyebabkan mata menjadi rabun lebih teruk. Apa penyelesaian untuk masalah silau mata dan rabun anda? Salah satunya ialah mendapatkan makanan yang tinggi Vitamin A dan Beta Karotena.

Biasanya sayur yang berwarna selain hijau mengandungi beta karotena yang tinggi. Beberapa sayuran tersebut seperti :

1) Karot mengandungi tinggi Vitamin A untuk bantu kekalkan kornea mata dan bantu melindungi sel mata dan keseluruhan.

2),Bayam sangat bagus jika dijadikan jus dan minum setiap pagi semasa perut kosong. Bayam mengandungi vitamin A, lutein dan zeaxanthin yang diperlukan untuk mata yang sihat.

3) Minyak ikan sangat bagus untuk mata yang selalu kekeringan. Kandungan asid lemak Omega membantu untuk menganjalkan otot-otot sekitar mata. Antara sumber utama minyak ikan adalah daripada ikan Salmon.

4) Tomata sangat bagus untuk sumber Lutein bagi mengelakkan terjadinya katarak mata. Katarak adalah sejenis selaput yang mengganggu penglihatan mata.

Untuk kesan yang lebih baik, amalkan pengambilan sayur dan minyak ikan secara konsisten. Begitu juga dengan anak-anak yang masih kecil diajar untuk pemakanan sihat dan seimbang.

Pengambilan ubat atau Vitamin boleh membantu?

Untuk pengambilan selamat dalam jangka masa panjang, pengambilan vitamin sangat digalakkan. Tetapi bukan ubat yer. Hanya vitamin yang disahkan selamat seperti Shaklee dicadangkan.




1) Caratomax

Caratomax mengandungi Vitamin A dan Beta Karotena yang diperlukan oleh mata untuk sihat. Vitamin A penting untuk retina kita terutamanya di waktu malam. Kekurangan Vitamin A akan menyebabkan mata kering.



2) Vivix

Vivix mengandungi anti oksidan yang tinggi untuk membantu memberikan tenaga kepada mitochondria iaitu pusat tenaga sel kita. Sel-sel sekitar mata kita perlukan tenaga untuk elak mata menjadi lemah. Pengambilan Vivix juga membantu mengurangkan masalah AMD (Age Related Macular Degeneration) iaitu berkait faktor umur meningkat.


3) Omega Guard

Omega Guard Shaklee mengandungi minyak ikan Asid Lemak Omega 3 & 6 yang membantu menganjalkan otot-otot sekitar mata. Walau bagaimanapun, pengambilan vitamin perlu konsisten untuk memastikan nutrisi yang cukup sampai ke mata.

Testimoni

Vivix
testimoni mata rabun


















Pertanyaan / Order



Mata perlu dijaga sejak kecil lagi kerana aktiviti masyarakat sekarang yang banyak mengadap skrin cahaya seperti computer,telefon, gadjet dan televisyen membuatkan mata menjadi kurang anjal tak saraf mata tidak mampu berfungsi sepenuhnya. Kerosakan mata akan mengakibatkan anda mengalami masalah penglihatan sepanjang hidup. Oleh itu cegah dari awal.

Sebarang pertanyaan boleh Whatsapp Azie di 0163524104.

WA ‘ Set Silau’ ke 0163524104.

Anda ingin membuat pembelian melalui kad debit / kredit ? klik (ESELL)

p/s : sila hubungi Azie untuk mendapatkan cara makan yang betul selepas pembelian.

Keterangan lanjut ? WA Azie di 0163524104

Follow fb Azie : Aziah Abd Ghani
IG : Haziea83
COD : Sekitar Kuala Lumpur Sentral, Bandar Sri Damansara, Kepong dan Sungai Buloh.
Pos ke Seluruh Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish