Cara Atasi Masalah Kencing Manis Dengan Vivix Shaklee Dan Energizing Soy Protein



Masalah kencing manis di Malaysia merupakan masalah yang agak kronik apabila sejumlah 1.9 juta penduduk yang mengidap kencing manis. Kementerian Kesihatan Malaysia membelanjakan sejumlah wang yang besar untuk membekalkan ubat-ubatan di hospital kerajaan iaitu melebihi 1 bilion setahun. Jumlah yang sangat besar yang pastinya boleh digunakan untuk perkara lain. Apakah penyebab masalah ini semakin kronik ?

1)  Cara hidup yang kurang sihat - cara hidup yang kurang sihat seperti tidak bersenam dan berpeluh akan membuatkan timbunan lemak dan gula dalam badan tidak ditukarkan kepada tenaga. Akibat timbunan ini akan menyebabkan pesakit mula mengidap kencing manis

2)  Pengambilan makanan segera secara kerap – Restoran makanan segera tumbuh dengan cepat pada masa sekarang samaada restoran francais yang terkenal ataupun restoran yang dibuka hasil resepi masyarakat tempatan sendiri. Daging yang diproses yang dihidangkan dengan pelbagai jenis sos mengandungi lemak, gula, garam dan perasa yang tinggi. Apabila telah dimasak, lidah kita sebenarnya tidak dapat mengesan kandungan perasa-perasa yang berlebihan ini kerana akibat cara ia diproses. Secara tidak langsung memang kita sudah makan gula,garam, lemak dan perasa yang berlebihan. Kesemua lebihan ini akan di simpan didalam badan.

3)  Minuman 3 dalam 1 – Kandungan gula dan lemak tepu di dalam setiap peket memang tinggi juga. Kebiasaannya minuman 3 dalam 1 ini dimomokkan dengan memberi tenaga segera kerana dikatakan mempunyai khasiat herba. Namun begitu khasiat herba ini biasanya mengandungi kopi pahit akan diimbangi dengan gula yang banyak dan produk susu lemak. Mungkin anda rasa bertenaga akibat dari kandungan gula yang tinggi, bukannya khasiat asal herba tersebut.  
 
4)  berpunca dari keturunan – kebiasaannya kencing manis ini juga dapat diwarisi menerusi DNA ibu bapa yang mempunyai rekod kesihatan kencing manis sebelum ini. Jika dalam keadaan seperti ini, hendakla kita sentiasa berhati-hati dalam pengambilan makanan dan minuman yang mempunyai kandungan gula dan garam yang berlebihan ini untuk mengelakkan  penyakit lebih buruk.





BAGAIMANAKAH VIVIX DAPAT MEMBANTU ?

VIVIX SHAKLEE

Ini kerana Vivix mengandungi PURPLE CARROT . 

·         Salah satu sumber  terbaik Vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dn sayuran. Berry mengandungi banyak anthocyanins terutama sekali bluberry yang mengandungi aktiviti oksidan yang sangat tinggi. 

·         Anthocyanins adalah antioksidan utama di dalam karet yang bewarna ungu –kuning dan ungu oren, dan karet ungu kuning mengandungi kapasiti antioksidan tertinggi diikuti dengan karet ungu oren. Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak dalam setiap jenis karet. Asid klorogenik ini dipercayai mengurangkan diabetesyang dikaitkan dengan pengambilan kopi.

·         Kajian menunjukkan Anthocyanins mempamerkan banyak aktivit biologi termasuk antioksidan, anti radang, anti microbial dan anti carcinogen. Ia juga mempamerkan kesan kepada saluran darah platelet dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung .


haziea83.blogspot.com

BAGAIMANA JUGA  ENERGIZING SOY PROTEIN DAPAT MEMBANTU PESAKIT KENCING MANIS?

ENERGIZING SOY PROTEIN

Energizing soy Protein ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur samaada tua atau muda. Manakala kandungan Indeks Glisamik (G.I.) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai dengan pesakit kencing manis.

Satu hidangan Energizing Soy Protein ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tidak mempunyai kolesterol dan asid urik serta sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

haziea83.blogspot.com
TAHUKAH ANDA?

Indeks Glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I.) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I. yang rendah pula memecahkan gula perlahan-lahan sambil membebaskanglukos ke dalam badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah penting untuk proses pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangka masa panjang.

BAGAIMANA NAK DAPATKAN ESP ?

Nak dapat ESP dan Vivix ?Untuk gunakan debit kad ataupun kredit kad mudah sahaja.  ( klik sini ) Boleh juga dapat Vivix sahaja. klik Vivix . jika mahukan ESP pula klik ESP . nak lagi mudah ??
Whatsapp Azie di 016-3524104.

salam sayang :-)

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish