Risiko Kanser Dapat Dikurangkan Dengan Protin Soya Dan Tonik Anggur

CARA KURANGKAN RISIKO KANSER DENGAN ESP




Suzi berusia 43 tahun. Rumah tangganya bahagia dan mempunyai dua orang anak yang sangat mengembirakan hatinya. Ibu suzi meninggal dunia akibat serangan jantung. Oleh itu Suzi menjaga berat badannya,berhati-hati dengan tekanan darahnya, tidak merokok serta bersenam secara teratur. Selepas menyambut Hari Raya dengan penuh keseronokan bersama keluarga, beberapa kali Suzi ternampak kesan –kesan darah ketika membuang air besar. Kejadian ini memang telah berlaku sekali sekala sejak 2 tahun lalu. Tetapi sekarang pendarahan ini kelihatan berterusan. Kerana agak sibuk selepas cuti perayaan, Suzi menangguhkan perjumpaan dengan Doktor. Selepas 3 bulan pendarahan ini berlaku dan beliau mengalami cirit birit yang luar biasa. Maka Suzi berjumpa dengan doctor. Apabila diperiksa , maka terdapat sejenis jisim rektum. Pembedahan perlu dilakukan. Semasa menjalani pembedahan, didapati Suzi telah diserang kanser dan penyakit ini telah merebak dengan meluas dari tempat asalnya. Suzi dikeluarkan dari hospital dan dihantar pulang. Sebulan kemudian, pada usia 43 tahun. Suzi meninggal dunia.’

Bukankah ini cerita yang menyedihkan? Adakah ia boleh dicegah ? mungkin. Institute Kanser Negara A.S menganggarkan 80% kanser di Amerika berkait dengan gaya hidup dan pemakanan.


KANSER DAN PEMAKANAN

Ramai pakar mempercayai bahawa 50% atau lebih daripada kanser yang berlaku disebabkan apa yang kita makan atau yang kita tidak makan.data daripada penyelidikan datang mencurah-curah setiap hari membawa laporan-laporan mengenai kesan nutrisi terhadap pencegahan berbagai jenis kanser.


Pengesanan awal boleh meningkatkan dengan banyaknya jumlah mereka yang boleh diselamatkan. Cuba imbas kembali cerita Suzi. Beliau melengahkan diagnosis walaupun gejala-gejala sahih dan menyerlah. Di bawah ini, kami berikan 7 tanda kanser. Jika anda mengalami masalah salah satu daripadanya, sila minta nasihat doktor.



  •  Kudis yang tidak mahu sembuh.
  • Pendarahan atau lelehan yang luar biasa.  
  • Perubahan yang nyata pada ketuat atau tahi lalat.
  •  Perubahan dalam tabiat membuang air besar dan air kecil.
  • Batuk atau keparauann yang berterusan.
  • Pengentalan atau bonjol pada buah dada atau bahagian lain.
  • Ketidakhadaman yang berterusan atau susah hendak menelan.


BAGAIMANAKAH PROTEIN SOYA DAPAT MEMBANTU ?


Energizing Soy Protein mengandungi beberapa sebatian penentang kanser yang dikenali sebagai isoflavon. Ia dapat membantu mengurangkan risiko kanser yang ada kaitan dengan hormone. Malah, satu jenis yang dikenali sebagai genistein dijumpai hanya dalam soya. Ia dibuktikan sebagai dapat menghalang perkembangan kanser yang menjadi pembunuh no.2  bagi wanita dan lelaki iaitu kanser prostat dan kanser payudara. Walaupun kita belum menjumpai perlindungan yang utuh untuk menentang kanser payudara dan prostat, tetapi secara puratanya penduduk Asia mempunyai kadar kematian 10 kali hingga 20 kali lebih rendah berbanding Amerika. Ini kerana penduduk Asia mempunyai diet yang kaya dengan soya.


Satu kajian penting di Singapura menunjukkan bahawa mereka yang makan soya didapati mempunyai risiko lebih rendah berbanding mereka yang tidak memakannya. Satu kajian ke atas kaum lelaki keturunan jepun yang bermastautin di Hawai, menunjukkan bahawa makan soya merupakan factor tunggal yang mengurangkan risiko mereka mengidapi kanser prostat. Ini sesekali bukan sebab genetic. Ini kerana apabila kumpulan yang sama ini mula makan mengikut diet orang Amerika. Tidak lama kemudian merekapun menghampiri paras kanser payudara dan prostat seperti yang dialami oleh penduduk Amerika.

Oleh itu, Azie dengan kuatnya mengsyorkan anda supaya mengurangkan produk-produk binatang yang berlemak daripada diet anda dan sebaiknya gantikan dengan makanan tambahan soya seperti Energizing Soy Protein ini untuk menambah kembali protein itu. 

Testimonial bergambar.





Bagaimana nak dapatkan Esp dengan cepat ? boleh whatsapp azie di 016-3524104. Ataupun klik di sini. Salam sayang.

NAK COD ? COD SEKITAR KUALA LUMPUR SENTRAL, KEPONG SENTRAL, SEKITAR MONOREL , LRT, BANDAR SRI DAMANSARA, DAMANSARA DAN SEKITARNYA.

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish