Ubat Pantang Serba Lengkap Untuk Pulihkan Luka Bersalin



haziea83.blogspot.com



Ubat pantang ataupun set pantang kebiasaannya memang perkara wajib juga apabila ibu-ibu mencari kelengkapan untuk bersalin. Pengalaman Azie sendiri sewaktu melahirkan anak sulung menggunakan set bersalin berasaskan jamu. Bila kita membeli set jamu ni ibu-ibu, biasanya yang paling baik harganya agak mahal juga. Ratusan ringgit untuk digunakan dalam masa 40 hari itu. Dan pada Azie yang agak culas mengikut peraturan jamu-jamu ni, sayangnya jamu tersebut tidak dihabiskan. Untuk kandungan ke-2 , jamu bukan lagi pilihan tetapi satu produk kesihatan homopati. Untuk kandungan yang ke 3, baru Azie menggunakan Set Bersalin Lengkap Shaklee kerana memang mengambil produk ini sejak menyusukan anak ke-2. 

Nak tau apa produk bersalin Shaklee? Jom kita lihat.



SET LENGKAP BERSALIN


1) Vitalea – Pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan minda , sekaligus memberikan tenaga kepada ibu-ibu. Vitalea juga pelengkap nutrisi untuk membaiki masalah kekurangan darah. Vitalea juga menyediakan asas nutrisi untuk memastikan sel-sel baru hidup.

2) Zinc – Mempercepatkan pertumbuhan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan atau bersalin. Zinc boleh dihancurkan dan ditabur di tempat luka. Zinc membantu menguncupkan rahim dan mengembalikan daya ketahanannya. Paling penting zinc mengaktifkan segala sel-sel untuk memelihara metabolism.


3) Sustained Realease Vita C 500mg – Memperbaiki simptom pendarahan supaya luka cepat pulih. Selain itu, vitamin C Sustained ini membaiki insomnia iaitu stress berkaitan mental. Vitamin C Sustained ini juga menghalang pendarahan dalaman.





4) Alfalfa Complex – Alfalfa Complex kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 Vitamin , 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyamai segelas susu. Alfalfa melegakan keletihan juga. Yang paling penting juga, Alfalfa membanyakkan susu badan ibu. Alfalfa Complex ini seperti jamu kerana ia panas. Alfalfa berfungsi mengecutkan Rahim selepas bersalin.

5) Energizing Soy Protein – ESP ini memberikan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun. Ia juga baik untuk kekal bertenaga, mencegah maigrain, imsomnia dan tekanan. Selain itu pastinya kandungan soya ESP ini membantu ibu-ibu membanyakkan susu badan. 

6) B Complex – Vitamin ini menukarkan makanan menjadi tenaga, membantu penghadaman, karbohidrat dan protin juga ditukar kepada tenaga. B complex mengandungi Asid Folik semulajadi yang mempunyai kebolehserapan yang sangat tinggi.

7) Osteomatrix – Osteomatrix ini merupakan vitamin kalsium. Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan , sakit sendi dan artritis. Selain itu, kebanyakan ibu-ibu memerlukan Osteomatrix ini untuk mengelakkan sembelit ketika pantang. Ia membantu melembutkan najis dan mengatasi masalah sembelit.


8) Vivix – Vivix juga disamakan dengan jamu moden kerana kandungan anggur Muscadine yang mengandungi resveratrol tinggi. Vivix memanaskan urat saraf yang selalu mudah sejuk ketika pantang. Vivix juga penting untuk mengelakkan bentan. Vivix akan menyembuhkan sel-sel kulit luka dengan cepat.

(PERCUMA BENGKUNG IBU BERSALIN UNTUK SETIAP SET PEMBELIAN LENGKAP BERSAMA VIVIX )

Berikut merupakan 8 vitamin yang boleh diambil untuk menggantikan jamu ketika berpantang. Sebenarnya vitamin-vitamin ini boleh diamalkan sejak mengandung lagi. Cuma tidak mengambil Alfalfa dan Vivix kerana Alfalfa dan Vivix ini memang menyerupai jamu juga.

Adakah vitamin ini terlalu banyak? Untuk mendapatkan set lengkap, Set Bersalin Shaklee ni memang berbaloi. Tetapi ibu-ibu juga boleh mengambil set Bersalin Bajet Shaklee juga.

SET BAJET BERSALIN ?
1)ZINC
2) OSTE
3) ALFALFA


Ingin dapatkan set ini sekarang?

Pm Azie segera di 016-3524104. Nak dapat set ini Bersalin Lengkap ? Whatsapp SET BERSALIN LENGKAP DENGAN VIVIX ATAU SET BERSALIN LENGKAP TANPA VIVIX. Nak dapatkan Set Bajet? Whatsapp SET BAJET BERSALIN. 

Salam sayang ..

Azie abd Ghani

(sid 1025553)

Agent SRI DAMANSARA, KUALA LUMPUR SENTRAL, DAMANSARA, KEPONG, KOTA DAMANSARA, SUNGAI BULOH DAN KAWASAN SEKITAR KUALA LUMPUR.

CARIAN LAIN DI ARTIKEL INI :





Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish