Elakkan Kematian Sel Tubuh – Tonik Anggur



Mengapa begitu ramai yang jatuh sakit atau mengidap penyakit? Secara ringkas pasti ramai yang menjawab ia berpunca dari cara hidup tidak sihat. Ia termasuklah tidak bersenam , merokok, stress dan yang paling penting ialah pemakanan tidak seimbang.


“anda adalah apa yang anda makan”


MENGAPA AMALAN PEMAKANAN MENDORONG KITA JATUH SAKIT

Kebiasaannya kita jatuh sakit apabila proses kematian sel berlaku lebih banyak dari sel baru yang tumbuh. Mengapa sel –sel tubuh kita mati? Apakah pula sel ? Sel adalah unit paling asas dalam tubuh. Bayangkan anda membina sebuah bangunan. Sel adalah setiap ketul batu bata yang disusun sehingga membentuk sebuah bangunan yang tersergam indah. Jika sel-sel sihat, pastinya bangunan itu kukuh bukan ? Dianggarkan terdapat  100 trillion sel dalam tubuh manusia. Sel akan membentuk tisu ( satu kumpulan sel dipanggil tisu ), tisu membentuk organ, organ pula membentuk sistem dan seterusnya sistem membentuk organisma. Setiap sel di dalam tubuh kita kecuali sel darah merah matang mempunyai DNA.


Sel tubuh mati hampir setiap minit dan harus diganti dengan yang baru. Makin meningkat umur, kadar jumpah sel yang mati semakin tinggi berbanding dengan sel hidup yang baru. Kesannya kita mengalami penuaan ataupun diserang penyakit. Bagaimanapun kematian sel ini boleh diminimumkan sekiranya mengambil makanan seimbang. Kenyataan ini didedahkan dengan konsep pemakanan seimbang. Untuk melindungi sel, kita perlu mengambil diet yang seimbang.


Namun akibat faktor daripada permintaan dan penawaran , maka makanan tidak boleh dibiarkan tumbuh secara organik. Ia harus dilakukan secara komersil padda skala besar bagi memenuhi keperluan penduduk dunia. Kesannya nutrisi seimbang kini dicemari dengan bahan-bahan asing seperti baja yang keterlaluan, antibiotik, racun serangga yang menjadi musuh manusia. Akibatnya pemakanan seimbang tidak boleh lagi membantu memelihara sel daripada mati mengikut hayatnya. Sebaliknya sel mati lebih awal. Sebagai contoh, sel darah merah mempunyai jangka hayat 120 hari tetapi mungkin mati pada hari ke 100. 


KEHILANGAN NUTRIEN


SEBAB                                                   KEHILANGAN NILAI MAKANAN

TUAIAN AWAL                                     SEHINGGA 25%+
PENGANGKUTAN                                SEHINGGA 25%+
PENYIMPANAN                                    SEHINGGA 50%+
MASAKAN                                             SEHINGGA 50%+
PEMBEKUAN                                        SEHINGGA 83%+
PEMPROSESAN MELAMPAU             SEHINGGA 100%+
PENGHALUSAN                                   SEHINGGA 100%+
PEMPASTEURAN                                 SEHINGGA 50%+





BEBERAPA CONTOH


EPAL      - Boleh kehilangan lebih 50% kandungan Vitamin C dalam peringkat penyimpanan. Kecuali bagi musim tanaman yang singkat. Kebanyakan epal kita telah diletak dalam penyimpanan.

KACANG PEA HIJAU        - pea bekuan kehilangan 83% kandungan vitaminnya semasa pemprosesan. Pea dalam tin kehilangan sehingga 94%.

ROTI PUTIH         - bahagian –bahagian daripada 24 nutrien asli ditanggalkan semasa pemprosesan tepung gandum putih. Lebih kurang 6 nutrien tiruan yang inferior ditambah. Oleh itu roti putih mengandungi kandungan yang ‘diperkayakan’

BROKOLI              - Semasa membekukan brokoli segar, 37 % Vitamin C telah hilang.




VIVIX MEMBANTU MENGELAKKAN KEMATIAN SEL


Setahun yang lalu, SHAKLEE memperkenalkan Vivix, produk supplement revolusionari anti penuaan dalam pertarungan melawan penuaan pada tahap selular. Lebih 1 juta botol Vivix telah pun dijual.

Vivix merupakan supplement anti penuaan terbaik di duniaa yang telah dibangunkan oleh penyelidikan bertahun – tahun SHAKLEE, Syarikat Suplement no.1 di Amerika.

Di dalam kajian makmal, ramuan Vivix telah menunjukkan impak kepada empat mekanisma penting penuaan pada tahap sellular.


SEMULA JADI. UJIAN KLINIKAL KE ATAS RAMUAN UTAMA. EKSKLUSIF UNTUK SHAKLEE.


4 MEKANISMA PENUAAN PADA TAHAP SELLULAR.
1)      KEROSAKAN DNA

Setiap hari sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan ini merosakkan pengkalan data genetic, menghasilkan satu serangan “typo” (kesilapan dari yang asal”. Ia akan mengganggu fungsi sel dan panjang umur. Ramuan Vivix melindungi dan memperbaiki sellular DNA.

2)      PENGAWALAN GENETIK

Pengawalan genetic menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap sellular. Di dalam satu penemuan utama dan ujian klinikal menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan sellular.

3)      PENGELUARAN TENAGA YANG KIAN MENURUN OLEH SEL-SEL

Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel turut menurun. Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria tahap tenaga di dalam sel.

4)      PENIMBUNAN PROTIN AGE

Penimbunan berlebihan protin AGE (advance glycation end product) boleh menyebabkan kerosakan tahap cellular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur. Ramuan Vivix adalah 10x lebih kuat dari resveratrol ( kandungan unik dalam anggur muscadine) untuk melambatkan pembentukan protin AGE.

Paling mudah, minumla sesudu kecil Vivix setiap hari untuk meningkatkan jangka hayat sel anda.

Berminat dapatkan vivix dengan cepat ?

Nak buat pembelian kad kredit ? boleh klik (di sini) . Ataupun hubungi Azie di 016-3524104.


Salam sayang ..

Azie abd Ghani

(sid 1025553)

Agent SRI DAMANSARA, KUALA LUMPUR SENTRAL, DAMANSARA, KEPONG, KOTA DAMANSARA, SUNGAI BULOH DAN KAWASAN SEKITAR KUALA LUMPUR.

 

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish