Cara Hilangkan Batuk Tanpa Ubat Batuk

Assalamualaikum,
Ada tak kawan-kawan mengalami masalah batuk- batuk dan selsema yang berpanjangan? Sejak seminggu lepas lagi Azie dah dijangkiti selsema, batuk dan sakit tekak. Memang bab ni kena rujuk doktor yer, kita bukan doktor kan. Sebab Azie pernah mengalami tonsil bengkak dan simptom sakit tekak baru- baru ni. Jadi sangat risau jika tonsil kembali bengkak. Bila doktor check, cuma luka di bahagian tonsil itu tapi tidak bengkak.
Doktor bagi beberapa ubat termasuk antibiotik dan penahan sakit. Ada 6 jenis semuanya. Tapi yang peliknya apabila ada doktor bekalkan paracetamol dan penadol. Eh, bukan sama je kan? Ni yang orang selalu cakap klinik jual ubat. Jadi Azie makan antibiotik, ubat sakit tekak dan penadol juga sebab sudah demam masa tu. Makan sebiji panadol je dah hilang demam tapi tekak masih sakit.
Bukan itu sahaja, tekak mula rasa berkahak dan simptom selsema batuk juga. Kenapa semakin teruk pulak ni? Azie bertugas sebagai customer service di bahagian kaunter pendaftaran. Sangat menyukarkan apabila suara hilang. Cuma boleh gunakan bahasa isyarat sahaja.  Setelah bertanya up line mengenai masalah ini, Azie dicadangkan Vit C. Tapi ada caranya tau. Dan juga  cuma Vit C Sustained sahaja yang mampu memberikan kesan.


(kredit to fb Aziah Abd Ghani)






KENAPA VITAMIN C SHAKLEE BOLEH HILANGKAN BATUK?

Apabila mengalami masalah kesihatan ringan seperti batuk, selsema dan demam bersuhu serdehana, kebanyakan dari pengidap masalah ini mengalami antibodi yang lemah. Oleh itu pengambilan Vitamin C yang  secukupnya boleh menaikkan Imunisasi tubuh. Jadi pengidap akan sihat lebih cepat. Kebiasaannya hanya mengambil masa dua-tiga hari sahaja.

'Sains pembebasan berterusan secara Semula jadi' Vitamin C telah direka oleh Shaklee. Setiap Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klnikal telah membuktikan Vitamin C di dalam tablet Vitamin Shaklee ( di dalam masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid ( 25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meninigkatkan keberkesanan Vitamin C di dalam tubuh, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.


Manfaat Utama :

  • Mengekalkan Kolesterol Sihat -  Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindari arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman , hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

  • Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik , membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta astma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.

  • Membaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia,stress dan masalah mental seperti keresahan.

  • Memerangi Kanser - Ia adalah satu-satunya anti oksidan yang berkuasa , mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang T-cells untuk melawan sel-selkanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel kita.

BAGAIMANA NAK DAPATKAN VITAMIN C DENGAN CEPAT?

Whatsapp Sahaja Azie di 016-3524104. Jika ingin membuat pembelian dengan menggunakan kad kredit atau debit boleh klik Sini .

NAK COD SEKITAR KUALA LUMPUR? HUBUNGI SEGERA!





Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish