3 Kesilapan Remeh Ibu Menyusu Yang Menyebabkan Susu Kurang


.
Sepanjang saya membimbing ibu menyusu bagi meningkatkan dan memeriahkan susu. Sebenarnya saya terkejut kerana rata-rata ibu menyusu melakukan 3 kesilapan remeh ini dan susu menjadi berkurang..
.


1) KESILAPAN PERTAMA
.
Ambil mudah dengan tidak mengosongkan miss b, ibu-ibu sekalian, miss b wajib dikosongkan apabila penuh, sama ada pam atau anak menyusu, kalau masih ada baki, sila kosongkan.. sebab Hormon prolaktin tak akan dirembeskan kalau badan masih mengesan susu masih ada dalam miss b.. Jadi, pastikan anda sentiasa kosongkan!
.
2) KESILAPAN KEDUA
.
Tidak pam atau menyusukan anak pada kadar yang kerap, saya faham, rata-rata ibu sibuk, tambahan yang bekerja.. Tapi kena faham konsep penghasilan susu badan.. susu hanya akan ada kalau permintaan ada.. Demand = Supply.. kalau bekerja, cubalah pam.. kita bekerja kebiasaannya 8 jam, sebelum pergi kerja pam sekali, waktu rehat, pam sekali, sebelum balik pam sekali.. sebaik-baiknya pam dibuat antara tempoh 2 hingga 3 jam sekali..
.
3) KESILAPAN KETIGA
.
Pemakanan ibu, ada sesetengah benda ibu tak boleh makan, ada sesetengah herba ibu tak boleh ambil, akak faham ibu-ibu nak jaga badan balik dengan ambik jamu segala bagai, tapi kena tahu kandungan dalam jamu tu dulu..bagi kesan kepada susu atau tidak.. ni pergi kedai jamu, dia kata bagus untuk ibu lepas bersalin, untuk kesihatan dalaman segala bagai, bila kita tanya ganggu susu tak.. dia cakap siap boleh tambah susu lagi.. cuba fikir logik.. kalau ada kunyit cukup dah dalam tu.. nak bagi rapat balik katanya.. kan kunyit bagi kering susu..


.
KALAU BETUL NAK TAMBAH SUSU DAN NAK MAINTAIN SUSU SAYA NAK REKEMEN PRODUK NI

.
1)Energizing Soy Protein



Susu soya tinggi protein ini secara khusus membekalkan protein tinggi kepada ibu. Susu badan akan menjadi lebih pekat dan menyebabkan bayi cepat kenyang. Energizing Soy Protein ini dirumus khas untuk memberikan tenaga kepada ibu. Apabila ibu mengambil susu ini dari pantang lagi, luka sewaktu kelahiran juga cepat sembuh dengan kebaikan protein dalam susu ini. Kulit-kulit perut yang merekah atau pecah akan kembali pulih dan cantik. Pengambilan maksimum ialah 9 sudu sehari. Nak cantik dah sihat, wajib ada Energizing Soy Protein. Susu protein yang lengkap dengan 20 asid amino.








2) Alfalfa Complex

Alfalfa Complex ini dikategorikan sebagai Raja Herba. Raja Herba ini memberikan rasa sedikit panas untuk menyumbang kepada pengambilan lebih banyak air. Secara logiknya jika minum banyak air, pasti susu lebih banyakkan. Ibu menyusu memang memerlukan banyak air. Ini utuk memberikan air yang cukup kepada dirinya dan kepada nutrisi untuk menjadi susu juga. Bagaimana pengambilan air dalam pantang? Pengambilan air di dalam pantang boleh diminum secara sedikit dan kerap seperti setengah gelas untuk satu jam. Jika kurang air juga akan mengakibatkan sembelit. Sebab itu ibu menyusu mudah kena sembelit. Cecair di dalam badan banyak yang ditukar menjadi susu jika tidak minum air yang cukup.






3) Pil Kalsium @ Ostematrix


Pil kalsium ini dirumus khas untuk mereka yang  tidak minum susu. Dengan pil kalsium ini, segala khasiat susu mampu diserap oleh tubuh. Istimewanya pil kalsium ini apabila mengandungi nutrien yang memberikan kadar serapan yang tinggi kepada tubuh. Kandungan seperti magnesium, fosforus, vitamin D, Zinc, Mangan dan Boron bertindak secara aktif bersama Kalsium. Susu yang bagus bukan sahaja perlukan Kalsium malah bahan-bahan ini juga. Pil Kalsium ini juga mengelakkan sembelit, memberikan bonus kepada ibu-ibu pantang. Pada ibu-ibu muda yang  mungkin mengalami kekejangan kaki ketika hamil atau menyusu, ini biasanya disebabkan kekurangan Kalsium. Jadi wajib masukkan pil kalsium dalam supplement anda.








Testimoni

3 kesilapan ibu menyusu yang membuatkan susu kurang


Berminat untuk menjayakan penyusuan ? Nak tau lebih lanjut?


 Cepat-cepat pm Kak Azie di 016- 3524104.



Agent Shaklee kawasan Sri Damansara, Kuala Lumpur Sentral, Damanasara, Sungai Buloh, Kepong dan sekitarnya.

.

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish