75% Wanita Mengalami Masalah Keputihan. Bagaimana Nak Buat?



1. Kebersihan

Pastikan puan selalu bersihkan faraj selepas buang air atau bersama dengan suami. Basuh dengan air bersih atau gunakan pencuci yang sesuai.

Faraj mestilah selalu kering untuk elakkan jangkitan dan risiko keputihan. Faraj yang lembap akan mudah dijangkiti kuman.

2. Hormon Tak Stabil

Hormon yang tak stabil juga boleh sebabkan masalah keputihan.
Pengeluaran hormon pembiakan semasa mengandung boleh memudahkan kulat melekat pada dinding faraj.

Pengambilan ubat, khasnya antibiotik yang berlebihan untuk jangka masa yang panjang menyebabkan bakteria semula jadi pada bahagian faraj mati dan ini secara tidak langsung menyumbang kepada pertumbuhan microorganisma patogen seperti bakteria atau kulat.

Wanita yang mengalami tekanan akibat daripada masalah peribadi atau gangguan emosi yang lain akan mempengaruhi aktiviti normal otak dalam mengkordinasikan penghasilan hormon yang seimbang.

Pengambilan pil perancang keluarga atau pil pencegah kehamilan turut menyumbang kepada ketidakseimbangan hormon dalam darah.

3. Kencing Manis

Biasanya penghidap kencing manis selalu ada masalah keputihan. Sebabnya, tahap gula yang tinggi dalam rembesan faraj yang sebabkan kulat tumbuh banyak dan membiak di bahagian faraj.

[ ALFALFA COMPLEX & GARLIC ]




1) Alfalfa Complex

Fungsi utama alfalfa adalah mencuci darah , hati dan usus. Ini kerana alfalfa sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, mencuci darah, membersihkan hati dan kolon.

Selain itu, alfalfa baik untuk melawan alahan , membaiki kulit sensitive, kurap dan kulat yang menyebabkan faraj berair dan berbau.

2) Garlic

Garlic Shaklee mempunyai Allicin aktif (tidak semua tablet di pasaran mengandungi Allicin aktif), dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba. Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari 2 ekstrak herba iaitu rosemary dan spearmint.

Garlic merupakan antibiotic semulajadi dan selamat untuk kegunaan jangka panjang. Garlic meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman dan yis.

Bahan pencuci




Basic H

Untuk penjagaan kawasan intim, tidak digalakkan menggunakan sabun yang mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan.

Walau bagaimanapun, basic H merupakan sabun semulajadi pertama di dunia. Diekstrak daripada jagung dan kelapa. Tidak mengandungi fosfat, tanpa sebarang pewarna dan bahan pelarut sintetik yang boleh mengganggu keseimbangan hormone.




Gabungan khas Alfalfa Complex dan Garlic untuk atasi masalah keputihan.

> KURANGKAN RASA GATAL DENGAN CEPAT
> HILANGKAN BAU BUSUK
> HALANG JANGKITAN
> BUANG TOKSIK DARI BADAN

[PERTANYAAN/ ORDER]

Whatsapp saya ke 016-3524104 sekarang.

LIKE & SHARE

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish