Cara Atasi Kulit Kusam Dengan Serbuk Protin Tumbuhan


Protin tumbuhan merupakan protin yang mudah diserap oleh badan berbanding protin haiwan. Kulit memerlukan protin untuk kekal sihat. Energizing Soy Protein mengandungi 9 asid amino yang tidak dapat dijana oleh badan tetapi sangat diperlukan. Cara pemprosesan Energizing Soy Protein juga diproses secara unik iaitu dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavone geniserin dan daidzein yang sempurna dari kacang soya.  Manakala kulit kusam ataupun ataupun rosak pula berpunca dari banyak sebab. Di antaranya ialah :

1.Terdedah pada matahari – Terdedah secara langsung seperti bekerja di tapak pembinaan lebih mempercepatkan lagi proses kerosakan kulit dan membuatkan kulit kusan. Ini kerana pigment kulit sangat nipis dan mudah terbakar. Kulit paling nipis pastinya di bahagian muka. 

Bila banyak pigment di bawah kulit yang terbakar, lama kelamaan kulit nampak semakin kusam. Cahaya matahari yang terik juga boleh menembusi pakaian yang di pakai. Berada di rumah juga tidak terlepas dari masalah cahaya matahari kerana cahaya matahari akan masuk melalui tingkap.

2.Masalah radang kulit – radang kulit biasanya terjadi berpunca dari masalah jerawat ketika remaja. Bekas jerawat tersebut meninggalkan sel-sel mati dalam kulit yang menjadikan wajah kusam dan garisan halus mula kelihatan di kawasan seperti tepi bibir, bawah mata dan di tepi mata. 

Kedutan halus mula kelihatan. Selalunya bila kedutan halus mula kelihatan, ia sukar dihilangkan dan akan semakin jelas dari hari ke hari. Kulit tentunya nampak bertambah kusam.

3. Kesan punca dari perubahan hormon – kebiasaannya terjadi pada wanita, perubahan hormon dari remaja, mengandung dan menyusukan bayi juga menyebabkan kulit mengembang dan menguncup.

 Ini kerana kulit sensitif kepada apa-apa reaksi dari badan kita. Dari awal remaja mungkin kita tak dapat kesan perubahan kepada kulit. Tetapi apabila usia meningkat,kebiasaannya apabila berumur 30 tahun ke atas. Kulit menjadi berkedut dan tak secantik sebelumnya.

Energizing Soy Protein merupakan sumber protin biologi yang lengkap berasaskan tumbuh-tumbuhan secara semula jadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino. Ia terbukti secara klinikal dengan mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya. Selain itu Energizing Soy Protein ini membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim yang teratur.

Apakah manfaat utama Energizing Soy Protein kepada kulit?

1.Awet muda – Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, organ, kulit dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda. Kulit menjadi cantik apabila protein cukup dalam badan.

2. Baik untuk hormone - Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflvones yang berfungsi seperti hormone wanita. Apabila protein cukup, inshaallah hormone akan stabil dan tidak memberikan masalah kepada kulit. Pastinya dari soya non gmo seperti Energizing Soy Protein ini kan?

3. Kulit kekal remaja – merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

4. Membaiki Pigmentasi- Energizing Soy Protein dapat membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

Selain dari ESP ini diminum bersama minuman kegemaran anda, boleh juga dibuat masker. Nak dapatkan resepi masker?



Masker Energizing Soy Protein.

Satu lagi cara cepat untuk merawat kulit kusam dengan membuat masker Energizing Soy Protein (ESP).
Caranya dengan campurkan 1 sudu Energizing Soy Protein (ESP) bersama 1 sudu plain yogurt. Sapukan rata-rata ke seluruh wajah. biarkan 10 minit. Bilas dengan air. Lakukan waktu pagi.

berminat dapatkan ESP?

boleh hubungi Azie di 016-3524104.

salam sayang.




Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish