Cara Atasi Masalah Jerawat Ketika Hamil Yang tidak Merbahaya Kepada Bayi


Wanita hamil pastinya akan melalui fasa perubahan yang ketara sepanjang kehamilan ini dengan mudah dan ada juga yang sebaliknya. Perubahan fizikal dan emosi ini jika tidak ditangani dengan baik akan mengganggu tugasan harian. Walau bagaimanapun perubahan yang dialami bukanla bersifat kekal sebaliknya ia akan beransur hilang apabila bayi telah dilahirkan.



Salah satu perubahan fizikal yang dialami oleh wanita hamil iaitu jerawat. Mengapa ia berlaku? Kehamilan boleh menjadi pencetus jerawat yang sedia ada menjadi lebih teruk. Dalam sesetengah kespula, sesetengah wanita yang mengalami masalah jerawat pula mengalami pengurangan sepanjang kehamilannya.

Hal ini terjadi kerana paras hormone androgen yang tinggi sewaktu hamil. Keadaan itu telah mempercepatkan kelenjar sebum pada kulit menjadi lebih besar lantas menjadi pemangkin kelada perembesan bahan berminyak dinamakan sebum.

Sebum menyediakan suatu selaput lemak yang nipis di atas kulit. Sebum yang berlebihan ini kemudiannya akan bergabung dengan sel kulit mati yang ditanggalkan yang terdapat pada folikel rambut. Ia juga menghalang pori-port dan menghasilkan persekitaran yang merangkap bakteria dengan cepat. Keadaan ini menjadi punca keradangan dan jerawat.

Tips tangani jerawat

Kehadiran jerawat sewaktu hamil boleh menjadi sedikit, sederhana dan teruk malah boleh berlaku bila-bila masa sahaja sepanjang kehamilan. Ia boleh datang dan pergi atau sesetengahnya hanya berakhir selepas kelahiran bayinya.

Persoalannya, dapatkah kehadiran jerawat ini dicegah? Kehadiran jerawat semasa hamil tidak boleh dihalang namun terdapat beberapa tips yang boleh diamalkan untuk membantu wanita hamil lebih tenang.



1. Bersihkan wajah dengan pencuci yang diperbuat daripada bahan yang lembut seperti Cleanser Nutriwhite.

2. Jangan kesat muka dengan tuala kerana ia boleh melukakan kulit dan membuatkan masalah menjadi lebih teruk. Sebaliknya gunakan tangan saja untuk membersihkan wajah dengan lembut.

3. Sebolehnya biarkan kulit anda kering sendiri dan elakkan dari menggosoknya.

4. Jika andamenggunakan pelembap, gunakan dari jenis yang tidak berminyak dan semulajadi seperti Toner Nutriwhite.

5. Jangan picit atau menggosok jerawat kerana ia boleh menyebabkan keadaan menjadi lebih teruk malah berparut.

6. Sekiranya anda memakai alat solek, pilih dari jenis yang berasaskan air. Ketika memilih alat solek, pastikan ia mempunyai label bertulis ‘noncomegogenic’ atau ‘nonacnegenic’ kerana ia tidak akan menutup pori-pori dan punca ruam. Pastikan juga mencuci muka yang disolek dengan Make Up Remover yang berkualiti seperti Make up Remover Nutriwhite ini.

Nak dapatkan info set Nutriwhite boleh klik Set NutriWhite.

Awasi Penggunaan Produk Dan Supplement.

Amat penting bagi wanita hamil untuk mengetahui sebarang prescripsi dari doctor samaada selamat untuk bayi atau tidak. Kebanyakan ubat jerawat boleh menjadi punca kecacatan bayi. Di antara ubatnya seperti tetracycline, doxycycline dan minocycle yang banyak digunakan dalam perubatan masalah jerawat. Ubatan jenis ini boleh menyebabkan ketidaknormalan gigi dan tulang pada.


Supplement semula jadi.

Energizing Soy Protein

ESP produk semulajadi merupakan inisiatif yang tepat untuk mengatasi masalah jerawat ini. Seperti ESP ini diiktiraf di seluruh dunia dengan kajian klinikal yang sangat intensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan. Antara kelebihan ESP lagi kepada ibu hamil seperti :

1.Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones yang bersamaan dengan hormon wanita. Untuk wanita hamil, bukan sebarang produk hormone yang boleh digunakan kerana ia mengganggu kandungan. Tetapi dengan ESP ternyata selamat.

2. ESP memberikan kulit remaja yang merangsang pembentukkan kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaandan mengembalikan kepejalan otot. Apabila ibu hamil mengamalkan ESP ini, bayi turut mendapat khasiatnya juga. Kulit bayi ESP lebih cantik.

3. Apabila mengamalkan ESP yang mengandungi hormone tumbuhan ini, kilang minyak akan dapat dikawal bagi mengelakkan jerawat tumbuh dengan lebih banyak.

Vitamin C Sustain

Vitamin C Sustain direka dengan pembebasan Vitamin C selama 5 jam berturut-turut. Ia dibuktikan dengan ujian klinikal. Dengan hanya 2 biji tablet membuatkan Vitamin C mampu kekal di dalam darah selama 24 jam. Ia membuatkan vitamin C berkesan menentang infeksi jerawat dan juga radikal bebas. Selain itu, ia juga membantu :

1.Membentuk kolagen yang menghalang otot menjadi lembik dan rosak.

2. Simptom pendarahan di seluruh tubuh, termasukla di kulit wajah dapat diperbaiki.

3. Peningkatan sistem sel darah merah yang sihat dan mengukuhkan sistem imun. Jangkitan jerawat juga dapat dielakkan.


5. Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit cantik dan lebih cerah. 

Testimoni


cara atasi masalah jerawat ketika hamil dengan selamat

 Cara nak dapatkan produk dan konsultansi yang betul?

Hanya hubungi Azie di 016- 3524104.

Salam sayang.

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish