4 Tips Kurangkan Kolesterol Dan Risiko Serangan Jantung


Kurangkan kolesterol dan risiko serangan jantung dari awal untuk mengelakkan anda menyesal di kemudian hari. Adalah dianggarkan 6 juta warga Malaysia yang menghadapi masalah kolesterol tinggi. Satu dari tiga orang dewasa mempunyai paras kolesterol yang tinggi.


 Kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah menyumbang kepada masalah kesihatan yang serius di mana ia dihidapi oleh sesiapa saja tanpa mengira usia. Dalam jangka masa yang panjang ini akan memberikan impak negative terhadap kesihatan jantung dan kardiovaskular.

Hospital- hospital kerajaan dan klinik kesihatan sentiasa penuh dengan pesakit. Malah banyak hospital swasta dibina untuk menampung keperluan ini dan menjadikan bisnes kesihatan satu perlaburan yang mengaut untung dari orang-orang yang berduit.

Apa yang anda makan atau tidak makan memainkan peranan penting dalam menentukan sama ada anda menghidapi atau tidak menghidapi masalah tersebut. Pelbagai kajian diet telah dikeluarkan untuk memastikan rakyat menjalani cara hidup dan pemakanan yang sihat.



Cara hidup masyarakat Bandar yang sibuk membuatkan mereka kurang masa untuk bersenam. Jika adapun hanya di hujung minggu ataupun hari cuti. Sedangkan seelok-eloknya perlu bersenam 30 minit sehari. Oleh itu, lemak menjadi tepu di dalam badan dan tiada aktiviti perpeluhan dijalankan.

Selain dari itu, DNA dari keturunan yang mempunyai penyakit ini juga memberikan tambahan kepada cara kita menjaga kesihatan. Ini kerana hakikatnya jika kita sudah menjalani hidup sihat tetapi masih lagi membawa genetic dari keluarga yang telah mempunyai masalah kolesterol yang tinggi.

Bagaimana nak kurangkan kolesterol dengan pengambilan vitamin dan sekaligus mencegah risiko serangan jantung?





1. Vivix (Perlindungan)

Vivix membaiki sel DNA rosak secara aktif. Ini kerana mengandungi kandungan 4 bahan unik yang mempunyai elemen terbaik dalam satu botol. Salah satunya ialah anggur Muscadine iaitu anggur liar yang mempunyai 20 kromosom. Dengan tambahan kromosom yang berbeza dengan anggur saiz biasa, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan. Campurang polifenol dan resveratrol adalah yang terbaik untuk membantu membaiki sel rosak.

Manakala kandungan Purple Carrot pula mempunyai Anthocyanins yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung. Selain dari itu, ia membantu menangani masalah diabetes yang diakibatkan dari pengambilan kopi.

Elderberry mengandungi flavonoids yang mempunyai ciri-ciri anti oksidan yang kuat dan imun untuk melawan bakteria dan jangkitan virus. Ia juga merendahkan tahap oksidasi kolesterol LDL. Oksidasi kolesterol LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular. Ia juga penting untuk melindungi jantung, mengelakkan strok dan serangan sakit jantung.

Kandungan resveratrol dalam Polygonum Cuspidatum membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengunagkan berat badan. Polygonum Cuspidatum ini banyak digunakan dalam perubatan tradisional masyarakat cina.



2. Phytocol ST Shaklee ( Pencegahan)

Teknologi Phytocol ST digunakan untuk menyerap kolesterol yang nak masuk ke saluran jantung. Phytocol ST Shaklee adalah formula proprietary yang membekalkan 2,000mg Fitosterol setiap hari. Fitosterol dirujuk sebagai sterol dan stanol tumbuhan yang ditemui dalam membrane sel tumbuhan. Ia juga boleh ditemui dalam kuantiti kecil dalam pelbagai bentuk tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin. Dianggarkan 200-400mg sterol tumbuhan dan lebih kurang 50mg stanol tumbuhan kita makan setiap hari.



Rumusan mantap Phytocol terdiri daripada beberapa jenis fitosterol. Phytocol membekalkan 2,000mg fitosterol tumbuhan setiap hari. Ia menepati 100% keperluan harian fitosterol yang disyorkan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan. Pyhtocol tidak mempunyai pengawet tambahan, pewarna, pemanis atau sebarang perisa. Selain itu, diet rendah lemak tepu dan rendah kolesterol di samping tinggi serat larut, bersenam dan penurunan berat badan dititik beratkan.

Phytocol bukan saja sesuai untuk mereka yang mempunyai paras kolesterol tinggi malah mereka yang nak menjaga kesihatan kerana kolesterol tinggi ini boleh terjadi kepada sesiapa sahaja. Akibat dari pemakanan yang tidak seimbang dan juga diet yang tidak sihat.


3. Omega Guard Shaklee (Penurunan Kolesterol)

Omega guard bertujuan mencegah kolesterol dari dalam. DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah. Selain itu, omega melincirkan salur darah dan peredaran darah yang lancar. Ia sangat effectif untuk membantu merendahkan kolesterol , menghindar pembekuan darah dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolesterol LDL.




4. Vitamin E Complex ( Menguatkan Jantung)

Vitami E Complex Shaklee terdiri daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E, diestrak secara aktif dengan 8 lagi vitamin E ( alpha, beta, gama dan delta). Ianya merupakan vitamin E paling lengkap di pasaran. Vitamin E ini mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh menyerap vitamin E.

Dengan selenium ini juga mampu menjadi penyahtoksin semula jadi logan berat seperti raksa, cadmium dan mengukuhkan anti oksidan dan melindungi retina. Pengambilan harian Vitamin E sebanyak 800IU untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri dan menghalang anemia hemolitik.



Pertanyaan / Tempahan

Sila whatsapp ‘ KURANGKAN KOLESTEROL’ ke 016-3524104.

Untuk belian menggunakan kad kredit atau kad debit, sila klik di sini (ESELL)

*pastikan anda menghubungi nombor yang tertera diatas selepas membuat pembelian online. Saya akan berikan cara pengambilan berkesan.

SID : 1025553
COD : Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur Sentral, Kepong, Sungai Buloh dan sekitarnya.




Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish