Cara Untuk Awet Muda Dengan Meningkatkan fungsi Sel Dan Organ Tubuh


Apa kaitan untuk meningkatkan fungsi sel dengan awet muda ni? Melambatkan proses penuaan adalah satu perkara yang boleh dilakukan. Kita sendiri melihat di dalam masyarakat kita di mana golongan yang baru menjangkau umur 40 an tetapi sudah menghidapi pelbagai penyakit “orang tua” seperti sakit jantung, sendi, kencing manis dan lain-lain. Manakala ada yang menjangkau umur 80 tahun tetapi masih tegap , sihat dan tidak berpenyakit.


nak cepat awet muda


Ini membuktikan bahawa kadar penuaan boleh dipercepatkan atau dilambatkan bergantung kepada keupayaan sel dan organ kita untuk membaiki dan memulihkan pada kadar optimum. Pada asasnya ia bergantung kepada pemakanan dan nutrisi seimbang.

Badan kita perlu kepada pemakanaan seimbang dan nutrisi untuk membentuk tenaga daripada bahan pemakanan yang kita makan. Kedua-dua keperluan ini adalah penting supaya kadar selpsel kita berfungsi pada kadar yang optimum dan mengeluarkan tenaga pada kadar yang optimum juga.
Proses ini adalah proses metabolism badan yang menukarkan nutrient yang kita ambil kepada bahan makanan untuk sel hidup di dalam badan kita. Sel kita perlu kepada makanan seimbang supaya jangka hayat yang lebih panjang. Kita boleh memahami kadar metabolism sel ini seperti berikut :

1. Sel-sel yang mantap dalam badan kita akan mula menjadi lemah dan mati. Sel baru akan lahir bagi mengganti sel lama. Jika sel baru ini tidak mendapat makanan yang seimbang dan bernutrisi, sel baru akan jadi lemah dan cepat mati. Ini merupakan proses penuaan manusia.

2. Sel tua yang akan mati boleh juga diganti pada kadar tahap yang sama. Oleh itu, tiada peningkatan kesihatan badan kita. Keadaan ini disebabkan oleh pemakanan yang tidak seimbang dan akhirnya akan membawa kepada keadaan kita akan melalui proses penuaan tetapi pada kadar yang kurang daripada 1 situasi di atas.

cara cepat nak awet muda


Ini adalah proses penuaan biasa di mana umur kronologi itu seimbang dengan umur biologi sel-sel seseorang. Ini bermaksud seseorang yang berumur 60 tahun mempunyai badan dan wajah seperti orang yang berumur 60 tahun.

3. Kita juga boleh melalui satu keadaan di mana sel yang tua akan diganti dengan sel yang lebih kuat dan lebih teguh. Ini hanya akan berlaku jika sel-sel itu mendapat unsur- unsur nutrisi yang seimbang dan lengkap daripada pemakanan. Ini akan menyebabkan sel mempunyai tahap tenaga tinggi dan dapat menyahkan radikal bebas yang terbentuk semasa proses metabolism. Jika ini berlaku, sel tua akan di ganti dengan sel muda yang lebih kukuh dan lebih aktif serta kuat. Proses ini adalah penghasilan tisu bersel (cellular regenation), dan inilah proses dan kaedah awet muda.

Makanan yang perlu dielakkan

Kita perlu memahami ketiga-tiga senario yang berlaku dalam badan kita pada tahap organ dan sel. Dengan kefahaman ini, kita dapat memilih gaya hidup dan pemakanan yang dapat mengurangkan regenasi iaitu proses tua sebelum waktunya. Secara ringkasnya proses deregenasi dan penuaan selalu berlaku apabila kita mengamalkan perkara berikut :

1. Banyak makan makanan berkarbohidrat yang diproses seperti gula, teh tarik, cordial, roti putih dan sebagainya.

2. Makan makanan diproses yang mempunyai banyak bahan kimia seperti perasa tambahan, MSG (monosodium Glutamate), pewarna dan lain-lain bahan kimia yang selalu terdapat dalam makanan terproses.

3. Makan makanan yang lemak sudah ‘dehydrogenated’ seperti mrgerin, minyak masak yang sudah ‘dehydrogenated’ makanan yang digoreng dan sebagainya.

4. Terlalu banyak makan makanan berasaskan kepada daging seperti lembu, kambing atau ayam dan kurang berasaskan kepada ikan dan sayur-sayuran.

5. Banyak mengambil minuman berperisa seperti cordial, minuman bergas dan mempunyai kandungan gula tinggi.

6. Makan makanan yang banyak toksin dari hormon dan bahan toksin yang dicampurkan dalam makanan. Sebagai contoh krisis susu dari China yang mana mengandungi melamin. Manakala di India pula, arak tiruan berleluasa. Kebanyakan produk ini akan membawa kepada kegagalan buah pinggang dan fungsi organ.

cara cepat nak awet muda


Walau bagaimanapun, bagaimana dengan pembaikan sel dengan Vivix?

Vivix

Satu penemuan revolusionari dalam anti penuaan tahap sellular. Vivix merupakan anti penuaan terbaik dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee. Di dalam makmal, ramuan vivix telah menunjukkan impak kepada empat makanisma penting penuaan pada tahap sellular.

1. Kerosakan DNA

Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan ini akan merosakkan pengkalan data genetic, menghasilkan satu ‘ typo’ (kesilapan yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan panjang umur. Ramuan vivix melindungi dan memperbaiki sellular DNA.

2. Pengawalan Genetik

Pengawalan genetic menyumbang kepada deteriorasi( kemerosotan ) umur pada tahap sellular. Di dalam satu penemuan utama ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap sellular.

3. Pengeluaran Tenaga Yang Kian Menurun Oleh Sel-Sel

Penjana tenaga (Mitochondria) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan Mitochondria menurun, fungsi sel turut menurun. Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel.

4. Penimbunan Protin ACE

Penimbunan berlebihan protin AGE (advanced glycation products) boleh menyebabkan kerosakkan sel tahap sellular ya ng akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur. Ramuan Vivix adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol ( kandungan unik dalam anggur “muscadine”) untuk melambatkan pembentukan protin AGE.


Pertanyaan / Tempahan

Sila whatsapp ‘ AWET MUDA’ ke 016-3524104.

Untuk belian menggunakan kad kredit atau kad debit, sila klik di sini (ESELL)




cara cepat awet muda


*pastikan anda menghubungi nombor yang tertera diatas selepas membuat pembelian online. Saya akan berikan cara pengambilan berkesan.

SID : 1025553

COD : Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur Sentral, Kepong, Sungai Buloh dan sekitarnya.















Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish