6 Tips Kulit Bebas Jerawat Dan Cara Hilangkan Jerawat.


Masalah kulit jerawat sering kali menghantui kita biarpun pelbagai cara sudah dilakukan. Agar wajah bebas dari masalah jerawat ini, beberapa penjagaan wajah yang betul patut dipraktikkan. 6 tips yang Azie nak kongsi bersama agar ia menjadi panduan kepada mereka yang mempunyai masalah kulit muka berjerawat ini.


6 tips kulit bebas jerawat dan cara hilangkan jerawat


1) Mencuci wajah dua kali sehari menggunakan sabun muka atau pencuci muka yang lembut tanpa pewangi. Sebaiknya gunakan pencuci muka yang semulajadi dan tanpa bahan kimia yang akan memburukkan lagi kulit anda. Cleanser Nutriwhite merupakan salah satu pencuci muka yang sangat sesuai untuk kulit berjerawat.

2) Hindari melakukan scrub yang kasar di wajah sehingga jerawat benar-benar sembuh. Biji-biji scrub yang kasar akan membuatkan kulit menjadi luka dan menjadikan tempat bakteria membiak. Walau bagaimanapun, anda masih boleh melakukan scrub di wajah dengan menggunakan Make Up Remove Nutriwhite kerana ia bukan sekadar make up remover tetapi juga scrub lembut, mampu menembusi membersihkan wajah dengan berkesan.

3) Minum air putih yang cukup untuk menjaga kelembapan kulit. Bagi kebiasaan anda yang bertubuh sederhana, dua hingga tiga liter air diperlukan setiap hari untuk memenuhi keperluan kulit.

4) Jangan biasakan diri memicit jerawat atau memegang dengan tangan yang kotor. Jika anda memicit jerawat, ini akan membuatkan kulit wajah luka dan memudahkan kuman serta bakteria membiak di dalam kulit. Ia akan membuatkan juga bakteria dari jerawat membiak di tempat lain.

5) Amalkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran kerana ia mengandungi anti oksidan yan baik untuk kulit. Pengambilan vitamin yang tinggi antioksidan juga membantu merawat kulit dengan cepat. Produk semulajadi mengurangkan risiko keradangan akibat jerawat pada kulit.

6) Hindari menggunakan beberapa produk perawat jerawat yang berbeza. Temui pakar kulit yang anda percayai untuk mendapatkan nasihat yang betul mengenai masalah kulit anda.

Antara beberapa produk semulajadi kulit yang boleh membaiki masalah kulit berjerawat anda ialah:

1) GLA Complex

Paling utama dan terpenting ialah GLA Complex. Mungkin ramai yang tidak pernah dengar GLA Complex ini tapi biasa dengar Evening Primrose Oil (EPO). Kandungan minyak borage dalam GLA lebih berkesan 3 kali ganda dari EPO. Selain itu, GLA Complex juga mempunyai manfaat :

-Borage  merupakan asas GLA Complex dan menjadi herba kegemaran orang barat. Ia mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membentuk hormon prostaglandin untuk mengawal hormone lelaki dan wanita. Selain itu ia akan memperbaiki symptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

- Hormon yang distabilkan oleh GLA Complex akan membuatkan jerawat cepat pulih. Selain itu, GLA Complex ini mengurangkan inflamasi kulit, eczema, elergi, kegatalan, kulit kering, baiki bintik penuaan dan mengecutkan jerawat.

- GLA Complex memperbaiki struktur kulit supaya tidak menjadi terlalu berminyak. Kilang minyak dapat dikawal dengan menjadikannya normal dan tidak mengeluarkan minyak yang banyak.

2) Vitamin C Sustained

Vitamin C Sustained menjadi pilihan ramai kerana mampu meningkatkan keberkesanan vitamin C untuk 5 jam bagi satu tablet. Selain itu, kandungan Vitamin C Sustained mengandungi 25% bioflavonoid yang diekstrak dari kulit buah. Tak mungkinla kita nak makan kulit oren kan. Dengan teknologi sains telah membuatkan ia menjadi ekstrak vitamin C. selain itu juga, vitamin C ini bermanfaat dengan:

- Ia merangsang pembentukan kolagen. Apabila kulit cukup kolagen, ia akan menghalang otot menjadi lembik. Jadi kulit nampak tegang dan berseri.

- Dengan vitamin C yang cukup akan mempercepatkan luka dalam kulit pulih. Vitamin C juga melembutkan kulit yang kasar.

- Vitamin C membina sel darah merah yang sihat, dapat memperbaikan penyerapan zat besi kepada kulit. Selain itu, ia membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman.

- Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, lebih sihat, tidak akan dinaiki jerawat jika disekat dari dalam.

3) Garlic ( Antibiotik)

Garlic Shaklee merupakan garlic yang ditanam secara organik. Ia dihasilkan pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan kualitinya terjamin. Terdapat vitamin E yang meningkatkan sebatian aktif garlic dalam badan kita. Garlic bermanfaat untuk:

- Garlic merupakan antibiotic semula jadi. Ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang bagi meningkatkan sistem imun tubuh dan mengelakkan jangkitan penyakit.

- Garlic juga mengandungi pelbagai jenis komposit fisiologi yang terdiri dari sulfat untuk menentang bahan anti oksidan dan anti kanser.

- Selain itu, Garlic menghalang alergik yang menyebabkan selsema, sinus, asma dah hepatitis.


tips hilangkan jerawat

4) Alfalfa Complex ( Resdung)

Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi ini telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun. Alfalfa telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. Alfalfa Complex bermanfaat untuk :

- Alfalfa mencuci hati, darah dan usus. Makanan yang sangat beralkali ini boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dalam badan, membersihkan hat, darah dan mencantikkan kulit.

- selain itu, Alfalfa Complex juga melawan alahan serta memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.

- 10 biji Alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.

5) Energizing Soy Protein

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormone manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Protin Shaklee terdiri dari 20 asid amino yang setiap satunya berbeza mengikut keperluan tubuh manusia. Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan oleh tubuh manusia, ada yang tidak. Ianya harus di dapati dari asid amino perlu. Selain itu juga ESP bermanfaat untuk :

- Awet muda kerana asid amino penting dalam membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Ambil dengan kerap.

- ESP baik untuk hormone kerana kacang soya satu- satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones yang bersamaan dengan hormone wanita. Pengambilan ESP akan mengawal hormone.

- Merangsang pertumbuhan kulit remaja, mengurangkan kedutan, agent anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan mengurangkan kesan parut.

- Membaiki pigmentasi kulit dan kesan tua.
tips bebas jerawat

6) Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanser

Pencuci muka Nutriwhite ini sangat sesuai untuk kulit berminyak. Ia membersihkan dan menyegarkan kulit dengan berkesan. Mengandungi rumpai laut yang menghilangkan kekotoran, membuang sel- sel kulit mati dan menegangkan kulit. Selain itu pencuci muka Nutriwhite ini juga memounyai Strawberi Begonia yang mencerahkan dan mengimbangi pigmen. Terasa sangat lembut dan menyegarkan. Pengalaman Azie sendiri menggunakan pencuci muka Nutriwhite memang sangat menjimatkan juga. Lebih kurang bajet rm10 sahaja untuk sebulan. Berapa pula kos pencuci muka anda?

7) Nutriwhite Action Make Up Remover

Mengandungi tunas pokok Bic untuk menghilangkan sel kulit mati dengan lembut tanpa meninggalkan kesan luka pada kulit. Kandungan Aloe Vera pula menyegarkan dan dan menegangkan kulit. Ia lembut, tidak berminyak dan kulit jadi lebih berseri. Walaupun dipanggil Make Up Remover, ia bukan sekadar pencuci make up tetapi juga digunakan sebagai scrub halus untuk membersihkan kulit wajah dari daki dan sel-sel kulit mati. Rawatan terbaik menggunakan span lembut.

PERTANYAAN / ORDER

Dapatkan SET JERAWAT ini dengan harga paling istimewa. Hubungi Azie di 016-3524104 juga untuk pertanyaan dan harga terbaik.

Produk tuan / puan akan sampai dalam masa 2-3 hari bekerja. Jika puan berada di sekitar Kuala Lumpur , boleh berhubung terus dengan Azie. Dengan teknik pengambilan dan tips-tips berkesan untuk membantu pelanggan, Azie akan pastikan tuan / puan berpuas hati.

Yang paling utama, kepuasan pelanggan keutamaan kami.

Whatsapp ‘SET JERAWAT’ ke 016-3524104. 

Salam Sayang.

SID :1025553

COD : Kuala Lumpur Sentral, Bandar Sri Damansara, Kepong, Bandar Sungai Buloh dan Kawasan sekitarnya.

Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish