4 Tips Supaya Cepat Hamil Yang Penting Untuk Bakal Ibu Bapa


Nak tips supaya cepat hamil selepas membuat rawatan kesuburan? Pelbagai usaha dilakukan untuk mendapatkan cahaya mata sendiri. Sebelum melangkah ke arah memperolehi cahaya mata, anda berdua perlu ingat bahawa anda adalah tonggak utama untuk menjayakan misi itu. Oleh yang demikian, pasangan suami isteri harus memantau tahap kesihatan diri.



Oleh itu, terdapat langkah awal yang perlu dilaksanakan dengan segera. Apa yang perlu ialah menjaga aspek pemakanan, meningkatkan gaya hidup sihat dan mendapatkan berat badan ideal untuk memudahkan kehamilan terjadi. Selain dari itu, bakal ibu dan bapa harus mengawal tahap tekanan diri yang dialami. Jika tidak, ia akan mengurangkan potensi yang mungkin ada.

Merancang kehamilan bukan saja melakukan seks pada hari jangkaan subur. Sebaliknya perancangan rapi unutk hamil mewajibkan kedua ibu dan bapa sihat luaran dan dalaman beberapa bulan sebelum mencuba. Tahap kesihatan suami penting dan perlu dijaga rapi kerana sperma boleh terganggu kesan daripada pengambilan makanan tidak sihat, alcohol, amalan merokok, pendedahan kepada pencemaran di persekitarannya, penyakit-penyakit tertentu dan penggunaan ubat-ubatan.

 Pada masa yang sama, anda perlu memastikan diri sihat dan perlu menjauhi faktor-faktor yang menyukarkan kehamilan dari terjadi. Beringat sebelum terlambat untuk mengubah gaya kehidupan yang lebih sihat. cuba lakukan dalam masa sekurang-kurangnya tiga bulan untuk menyemai amalan gaya hidup tidak sihat dan menyingkirkan terus apa saja yang tidak baik untuk diri dan bayi yang bakal dikandung.


Langkah 1 – Pengambilan Asid Folik ( B Com Shaklee)

Sebaik saja membuat keputusan untuk cuba hamil, anda seharusnya mula mengambil supplement folik asid yang mengandungi 400mg sehari. Sebaik-baiknya anda mengambil supplement ini tiga bulan sebelum hamil. Selain itu, supplement ini baik untuk mengelakkan bayi daripada mengalami masalah seperti spina bifida dan ketidaksempurnaan tempurung kepala.

Dengan pengambilan dalam jumpah yang betul, sebelum kehamilan dan sepanjang 12 minggu pertama kehamilan. Anda dapat mempersiapkan diri dengan bekalan asid folik mencukupi bagi melindungi diri bakal bayi sekaligus membenarkan pembentukan tulang belakangnya lancar.
B Com juga memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia. Selain dari itu, ianya baik untuk sengugut, meredakan kerisauan, keresahan dan tahap penghadaman terutamanya yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

B Com Shaklee mengandungi kesemua 8 vitamin lengkap ( B1, B2,B3,B5,B6,B12, asid folik dan biotin sebagaimana dinyatakan dalam RDA )- kesemuanya perlu diambil dalam masa yang sama. Selain itu, B Com Shaklee juga mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin.


Langkah 2 – Menjaga Pemakanan (penting mengambil Vitalea-multivitamin )

Sama ada berat badan kurang atau berlebihan, anda perlu prihatin dengan isu ini. Apa yang penting ialah makan dalam jumlah yang seimbang setiap hari. Makanla pelbagai jenis makanan. Jangan hanya tertumpu kepada satu-satu jenis makanan kegemaran semata-mata.

Seperti yang selalu diberitahu, makan buah-buahan dan sayur-sayuran segar kerana ia mengandungi kumpulan vitamin B yang sangat penting untuk pembentukan sel. Sama juga halnya dengan makanan jenis lainnya seperti serat, daging, kekacang dan produk tenusu. Kurangkan makanan bergula dan berkabohidrat kerana boleh mengganggu proses penghasilan telur wanita.

Pengambilan Vitalea Shaklee sebagai vitamin tambahan juga sangat membantu kerana Vitalea mengandungi 30 vitamin lengkap harian yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disaran oleh RDA. Tablet Vitalea disaluti dengan serbuk spirulina yang menggunakan teknologi terkini.

Vitalea Shaklee berfungsi sebagai pelengkap nutrisi untuk kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang terutamanya mereka yang mengalami masalah anemia dan vegetarian. Element penting pada sel tubuh untuk menyediakan asas penting bagi memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, hormone dan menjaga kesihatan tiroid.




Langkah 3 – Stabilkan Hormon Dengan Pantas (GLA Complex)

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega 6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya, kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti oksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.

GLA Complex mengawal selia estragen dan testosteron untuk membentuk prostaglandin dan mengawal selia hormone lelaki dan wanita. Ia juga memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. Selain itu, GLA ini juga merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan secara berkesan, memberi tone kulit yang cantik dan menghalang penambahan berat badan.

Langkah 4 – Senaman Dan Cara Hidup Sihat

Dengan melakukan senaman berkala, anda membantu tubuh lebih cergas. Secara tidak langsung ia merangsang hormone terutamanya berkaitan kehamilan untuk menjalankan fungsinya dengan baik. malah untuk hamil juga, anda perlu pastikan tubuh benar-benar cergas sama seperti atlet. Hal ini kerana kehamilan bakal menambah beban kepada tubuh. Anda perlu bersenam sekuran-kurangnya 30 minit sehari.

Sebaik-baiknya penyingkiran cara hidup tidak sihat disingkirkan terus. Bukan saja untuk diri sendiri malah untuk bayi yang baru lahir juga. Jauhi rokok yang membehaya kepada kesihatan. Cubala untuk berenti merokok atau setidak-tidaknya mengurangkan kuantiti rokok yang diambil setiap hari. Ini kerana merokok memberikan kesan kepada kualiti sperma.

Pengambilan alcohol bererti anda mengurangkan peluang memiliki anak sendiri. Bukankah ia sesuai yang merugikan apabila kegemaran anda mengambil alcohol akan menjadi penyebab kesukaran hamil.


Pertanyaan / Tempahan

Sila whatsapp ‘ NAK HAMIL’ ke 016-3524104.

Untuk belian menggunakan kad kredit atau kad debit, sila klik di sini (ESELL)

*pastikan anda menghubungi nombor yang tertera diatas selepas membuat pembelian online. Saya akan berikan cara pengambilan berkesan.

FB : Aziah Abd Ghani
Pages : Persona Naurah Humaira
SID : 1025553
COD : Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur Sentral, Kepong, Sungai Buloh dan sekitarnya. Pos laju ke seluruh Malaysia.



  


Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish