Vitamin Caratomax Shaklee Bukan Sekadar Vitamin Untuk Kulit Cantik


Kenapa dikatakan vitamin Caratomax Shaklee untuk kulit cantik? Vitamin Caratomax ni vitamin apa yer? Inilah vitamin A tetapi bukan sekadar vitamin A biasa. Selalunya orang kata, nak kulit cantik perlu makan buah-buahan dan sayur-sayuran banyakkan? Ada sesetengah buah-buahan dan sayur sayuran mengandungi vitamin C dan ada sesetengahnya mempunyai vitamin A.

caratomax shaklee

Vitamin A adalah perlu bagi kulit dan rambut yang sihat. Kekurangan yang ringan juga akan menyebabkan kulit memberikan reaksi yang buruk. Sel-sel permukaan serta yang terdapat pada beberapa paras di bawahnya akan menjadi kering dan mati. Lalu tisu yang mati itu akan menyumbat liang roma dan pundi minyak. Ini akan menghasilkan bintik hitam dan bintik putih serta kulit yang menyerupai liang roma yang menegak, tak cantikkan?

Caratomax Shaklee mengandungi lebih dari 13mg (21,500IU) yang mengandungi karatenoid lutein,likopena dan beta karotena. Kebiasaannya produk lain cuma mengandungi 8mg sahaja. Caratomax ini mengandungi 6 varieti karotena, diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat antioksidan seperti rumpai laut, tomato bukan gmo, biji anggur, brokoli, pot marigold , epal, kentang, minyak sawit dan lain-lain.

Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan sayuran untuk mengekalkan lonsentrasi beta karotenan di dalam darah, seterusnya memelihara penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah kanser.
caratomax shaklee



Manfaat utama Caratomax Shaklee :

1) Lebih selamat dari vitamin A biasa – Penemuan terawal vitamin adalah tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walau bagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932. Satu precursor vitamin A dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.

2) Mempertingkatkan Penglihatan – Ia menghasilkan “ungu visual” yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, ketarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata.

3) Meredakan masalah kulit – pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit kronik seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit berjerawat, jeragat dan akne. Penggunaan dari luar juga digunakan untuk merawat scabies, pustule, akne dan ulser kulit.

4) Melindungi epithelial – ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovary semasa disintegrasi tisu dan merawat ulser saluran usus.

5) Melawan kanser dan oksidasi – pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel mati yang teroksida.

6) Menghalang infeksi – merangsang enzim membunuh kuman. Menyekat dan mempertingkatkan sistem pertahanan untuk penyakit paru-paru, batuk, hepatitis, asma, flu dan selsema.

7) Menggalakkan perkembangan normal dan sihat – merangsang perkembangan kanak-kanak / remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membrane mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi di samping penghasilan sperma yang sihat.

Mengapa Caratomax Shaklee ?

Caratomax Shaklee mengandungi fitokimia semulajadi penting untuk mata sihat, kulit dan membrane mukosa. Apakah fitokimia yang penting itu?

1) Alpha Carotene – untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalang degenerasi penglihatan.

2) Beta Carotene – Memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka. Selain itu, sistem imun dapat ditingkatkan, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

3) Lycopene – Bersifat antioksidan, menghalang penuaan organ. Selain itu, ia juga menyihatkan serviks, kitaran jantung yang baik dan pengawalan sistem imun. Mengurangkan masalah kelenjar prostat.

4) Astaxanthin – Pigment di dalam alga dan fotiplankton memberikan warna pink ikan salmon. Walaubagaimanapun, Shaklee menuai karotenoid astaxanthin dari mikroalga laut, sumber yang poten dan tulen. Ia juga melindungi kerosakan oksidanasi kolesterol LDL.

5) Lutein – Menyekat katarak, AMD ( age related macular disease/penyakit macular berkaitan umur dan glaucoma.

6) Zeaxantin – Melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya, mengurangkan risiko kanser payudara, ovary, endometrial dan serviks.

caratomax shaklee
Satu hidangan Carotomax Shaklee bersamaan dengan :-

- 89 hidangan raspberry (alpha carotene)
- 102 hidangan pisang(carotene)
- 714 hidangan apricots (lycopene)
- 113g hidangan salmon (astaxantin)
- 285 hidangan limau gedang (lutein dan zeaxanthin)

BELI DARI PAKAR

Azie telah membantu ramai wanita yang mengalami masalah kesihatan dan masalah penjagaan kulit wajah. Dengan teknik pengambilan yang betul dan tips-tips berkesan untuk membantu pelanggan, Azie akan pastikan cik puan berpuas hati. Yang paling utama, kepuasan pelanggan keutamaan kami.

PERTANYAAN / ORDER

Whatsapp ‘CAROTOMAX ’ ke 016-3524104. Boleh dapatkan produk Carotomax ini dengan penggunaan kad debit/ kredit dengan klik  (ESELL).

Pastikan anda menghubungi kami selepas membuat pembelian menggunakan ESELL untuk mendapatkan cara pengambilan yang betul.

Salam Sayang.

SID :1025553
COD : Kuala Lumpur Sentral, Bandar Sri Damansara, Kepong, Bandar Sungai Buloh dan Kawasan sekitarnya. Pos Laju dan kurier Gdex ke seluruh Malaysia.


Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish