Produk Untuk Kulit Kusam Dan Mampu Memelihara Kesihatan Kulit


Kulit kusam merupakan petanda kesihatan anda. Pernah terfikir organ terbesar anda? Jika kulit dipanjangkan, bidangnya kira-kira 18 kaki persegi. Ini bermaksud begitu banyak sel kulit yang harus dipelihara dan diganti.



Kulit kusam menceritakan apa yang tersirat pada tubuh. Itu menunjukkan kesihatan dalaman juga dipelihara. Kulit kusam dan tidak bermaya menunjukkan kulit tidak mendapat vitamin yang secukupnya. Kenapa kulit mudah kusam?

Kulit mempunyai tugas yang besar seperti melindungi dari cahaya matahari, bahan-bahan kimia, bakteria serta faktor lain yang tidak terkira. Kulit mempunyai lapisan lemak yang merupakan penyerap kejutan serta penebatan terhadap kesejukan.kesemua ini merupakan beberapa fungsi organ kulit ini.

Punca kulit kusam.

1.Cahaya matahari – membuatkan kulit kering, kusam, berkedut, berbintik , kasar dan kelihatan tu sebelum masanya. Jangan risau kerana nutrient tertentu membantu memeulihkan kerosakan akibat cahaya matahari.

2. Asap Rokok – Bahan toksin ini semestinya membuatkan kulit kusam dan kurang elastik. Kedut juga terbentuk awal dan kulit akan bewarna kusam seperti rokok juga. Samaada kesannya dari asap rokok anda sendiri atau dari orang sebelah.

3. Ubat yang berlebihan, alcohol dan kefein – selain dari itu, toksin perindustrian, ekzos kereta dan toksin air menjejaskan kulit dengan teruk.

Apakah Vitamin Yang mampu memelihara kesihatan tubuh dan memberikan kesan besar kepada kulit?  


1. Vitamin A / Beta Karotena ( Caratomax)

Vitamin A adalah perlu bagi kulit yang sihat. kekurangan vitamin A menyebabkan kulit memberikan reaksi yang buruk. Sel-sel permukaan yang terdapat pada beberapa paras dibawah kulit menjadi kering dan menyumbat liang roma dan kilang minyak. Ia menghasilkan bintik dan menjadikan kulit sangat teruk. Tanpa vitamin A yang secukupnya akan menjadikan kulit kering dan kasar tertama di bahagian siku, lutut, punggung dan di belakang tangan.

Beta karotena merupakan anti oksidan yang kuat. Ia mudah dirosakkan yang berpunca dari asap rokok serta banyak lagi item perosak kulit seperti yang disebut tadi. Beta karotena boleh memberikan perlindungan kepada kulit dari kerosakan akibat radikal bebas. Ia mampu membaiki sebahagian kulit yang rosak dan kusam.

2. Protein Yang Penting (ESP)

Kulit licin dan tegang bergantung kepada protin yang berkualiti tinggi. Protin mengukuh dan menegangkan kulit kerana mempunyai banyak gentian elastik yang menjadikan kulit tegang. Setelah anda kehilangan berat badan yang banyak, kulit akan kelihatan kendur sedikit. Jadi angkah terbaik untuk memperbaiki ketegangan kulit ialah melalui protin, vitamin C dan vitamin B kompleks.
Protin adalah mustahak bagi kulit yang baik kerana kulit itu sebenarnya protin. Ia merupakan protin yang dinamakan keratin. Tanpa protin, nutrient-nutrien yang lain tidak berkesan.

3. B Complex

B complex memberikan khasiat kepada kulit dari dalaman. Ia melicinkan garis ketegangan serta membantu melaraskan kelenjar tiroid untuk menghasilkan kulit yang cerah dan halus. Vitamin- vitamin B bertanggungjawab bagi pigmen yang membantu kulit menjadi perang.  Lebih kerap anda terdedah kepada matahari, lebih vitamin B yang anda perlukan.

Stress setiap hari juga menyusahkan. B Complex membantu menangani stress dengan lebih berkesan. B complex amat selamat diambil pada dos yang tinggi. Ia disyorkan kepada semua wanita yang mementingkan kecantikan keseluruhan.



4. Vitamin E Complex

Pastinya anda sedia maklum yang penuaan akan kelihatan kepada kulit dahulu. Vitamin E ialah penentang redikal bebas untuk melindungi kulit anda. Ia dengan ketara dapat mengurangkan kadar yang menyebabkan kerosakan kulit. Sememangnya masa terbaik untuk memulakan pengambilan vitamin E sebelum kerosakan ini berlaku.

Pelbagai kajian juga turut menyokong dakwaan positif bagi vitamin E. Jika mengamalkan perancang keluarga, lebih vitamin E diperlukan.




5. Vitamin C Sustained

Kulit kusam akibat paras vitamin C yang rendah. Vitamin C diperlukan untuk membentuk kolagen. Vitamin C merupakan penentang radikal bebas seperti Vitamin E. keduanya bertindak bersama. Vitamin E larut dalam lemak dan ianya lebih berkesan di sel yang berlemak. Manakala Vitamin C bersifat larut air, dan kesannya terbaik di bahagian sel yang berair.

Vitamin C mudah terhapus oleh oleh pencemaran udara dan air, umpamanya menghisap sebatang rokok menyebabkan 500mg vitamin C terbakar. Ia juga hilang akibat stress fizikal dan mental. Vitamin C tidak disimpan oleh badan. Keluaran vitamin C berjenis pembebasan beransur dengan sistem pembebasan nutrient tersebut secara teratur dan lancar sepanjang hari.

Untuk kebaikan kulit, jangan ambil asid askorbik mentah. Makanan tambahan anda harus mengandungi vitamin C serta nutrient yang dikenali sebagai bioflavinoid yang mengiringi vitamin C secara semula jadi. Biasanya saluran darah halus yang kelihatan pada muka akan hilang setelah menerima tambahan vitamin C yang mengandungi bioflavinoid.

Nak order dan dapatkan konsultansi?

Boleh hubungi Azie di 016-3524104.

Salam sayang.

SID : 1025553
COD : Bandar Sri Damansara, Kepong, Kuala Lumpur Sentral dan Sungai Buloh. Pos di seluruh Malaysia.
   





Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish