Produk Untuk Kulit Berminyak? Cukupkah Dengan Hanya Set Penjagaan Wajah?


Kebanyakan produk untuk kulit berminyak berasaskan set penjagaan wajah secara luaran sahaja. Tanpa anda sedari, sebenarnya kilang minyak di wajah menunjukkan hormone tidak stabil ataupun mempunyai masalah kulit lain. Bagaimana kita nak mengatasi masalah kulit berminyak yang tak mampu diselesaikan oleh pencuci muka biasa?

produk untuk kulit berminyak dan bermasalah


Semestinya dengan vitamin tambahan. Walau bagaimanapun, Azie tidak akan mencadangkan Vitamin E kerana vitamin E akan mengaktifkan kilang minyak yang membuatkan keadaan wajah bertambah kronik.

Apakah punca kulit wajah berminyak?

1.Kilang minyak aktif akibat sebum kulit yang tebal.
2. Hormon tidak stabil, lebih-lebih lagi di kalangan remaja.
3. Tubuh mempunyai kandungan Vitamin E yang tingi. Kurangkan pengambilan kekacang yang mengandungi vitamin E yang tinggi.

Apakah vitamin yang sesuai untuk diamalkan oleh mereka yang mempunyai kulit berminyak?




1. GLA Complex

GLa Complex mengandungi minyak Borage yang mengawalselia estrogen dan testosterone yang membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita. Ia memperbaiki inflamasi kulit dengan menjadikan kulit normal dan tidak terlalu berminyak. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus dan memberikan tone lebih muda.

2. Vitamin C Sustained

Pengambilan sebiji Vitamin C sustained akan membuatkan tubuh menerima menyerap Vitamin C secara berterusan selama lima jam. Ia membuatkan Vitamin C berada lebih lama di dalam plasma darah. Dengan itu juga, Vitamin C dapat memperbaiki sistem pendarahan pada kulit. Kekurangan Vitamin c juga membuatkan kulit kusam, berminyak, berjerawat dan berjeragat. Pengambilan Vitamin C yang berterusan membantu mengelakkan masalah tersebut.




3. Caratomax

Caratomax merupakan vitamin A yang kaya dengan pelbagai sayur-sayuran dan buah buahan seperti tomato bukan gmo, biji anggur, epal, strawberi, minyak sawit, brokoli, ubi kentang, cantaloupe, lobak merah, rumpai laut, pot marigold dan fava d’anta. Kebiasaan yang kita dengar, nak kulit cantik makan sayur dan banyak buah-buahan. Bermakna itu sememangnya betul. 

Tapi bagaimana nak makan sebegitu banyak buah dalam satu masa untuk mendapatkan khasiatnya? Sebiji Caratoomax sehari melengkapkan nutrisi anda untuk hari tersebut. Tapi anda tetap memerlukan sayur dan buah kerana mengandungi serat. Pengambilan Vitamin Caratomax ini membuatkan kulit lembap semulajadi dan mengawal kilang minyak dari aktif.



Bagaimana dengan set penjagaan wajah? Nak tengok set pilihan Azie? Boleh klik cara mengatasi kulit berminyak dengan set penjagaan wajah antarabangsa..

Salam sayang.

Sid : 1025553
Facebook : Aziah Abd Ghani
Pages : Persona Naurah Humaira
COD : Bandar Sri Damansara, Kepong, Sungai Buloh, Kuala Lumpur Sentral dan kawasan sekitar.


Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish