Cara Mengurangkan Berat Badan Bagi Wanita Yang Ingin Hamil


Kebiasaannya wanita yang mempunyai berat badan berlebihan, sukar untuk hamil. Dengan pelbagai makanan yang enak di seluruh Malaysia, tidak hairanla Malaysia menjadi Negara Asean pertama individu obesity dan Negara ke enam dalam rantau Asia Pasifik yang mempunyai masyarakat berbadan besar.

vitamin subur shaklee

Hampir separuh daripada rakyat Negara ini mengalami masalah kegemukan iaitu kira-kira 44.2 peratus. Dalam kalangan wanita sahaja mencecah 49 peratus dan lelaki 44 peratus. Sinonimnya apabila kegemukan dikaitkan dengan diabetes. Tetapi tahukah anda yang masalah obesity juga dikaitkan dengan masalah kesuburan di kalangan wanita. Mereka tidak terfikir bahawa perkara ini menyebabkan mereka gagal mendapatkan zuriat.

Tidak dinafikan terdapat sesetengah yang berjaya mendapat zuriat walaupun berat badan mereka melebihi BMI 30. Namun tahukan anda komplikasi sepanjang tempoh kehamilan dan kelahirannya amat sukar bukan saja pada bayi dan ibu malah juga kepada pakar-pakar perubatan. Menurut seorang pakar, dalam topic obesity dan kesuburan boleh dikatakan 60 peratus wanita yang berkunjung ke klinik kesuburan ialah individu yang mengalami masalah ini.

Kebiasaannya individu yang mengalami masalah obesity akan mengalami gangguan kitaran haid. Ini kerana lemak berlebihan akan menghimpit dan menindih ovary serta organ-organ lain hingga ia menyebabkan sukar berfungsi dengan sempurna. Bukan itu saja, telur yang dihasilkan turut terjejas dan tidak berkualiti.

Apabila keadaan ini berlaku, ramai wanita sanggup mencuba pelbagai jenis ubat-ubatan yang dijual secara tidak sah untuk merawat masalah mereka tanpa mengetahui kesan sampingan. Oleh itu boleh atasinya dengan vitamin semulajadi yang tidak mengganggu hormone dan sekaligus memastikan kesuburan tidak terganggu. Apakah vitamin penting untuk membantu anda mengurangkan berat badan dan meningkatkan kesuburan?




1) Energizing Soy Protein (ESP)

- ESP membantu mengekalkan gula dalam darah yang rendah dan amatla penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan jangka panjang.

- Selain itu, ESP baik untuk hormon kerana kacang soya merupakan satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormone wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah osteoporosis dan sakit jantung.

- ESP juga baik untuk prostat kerana mengandungi Genistein . Genistein terkandung dalam soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovary, menopaus dan pembesaran prostat.

- Apabila mengamalkan diet dan kulit kehilangan lemak, kulit menjadi kendur. Oleh itu, ESP merangsang pertumbuhan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agent anti penuaan, mengembalikan kepejalan otot dan mengurangkan kesan parut dan regangan.

- Bagi anda yang berdiet dengan mengamalkan ESP, ia membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun. Maka anda kekal bertenaga, mencegah maigrain, imsomnia dan tekanan.
vitamin subur shaklee

2) Alfalfa Complex

- Alfalfa Complex yang dihasilkan dari pokok Alfalfa secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan baja kompos yang bebas kimia. Alfalfa ini umpama kacip Fatimah yang mampu mengetatkan rahim dan menyuburkan.

- selain itu juga, Alfalfa Complex ini mencuci darah , hati dan usus kerana ia mengandungi  alkali yang tinggi. Ia mengembalikan kenormalan badan berasid, menghilangkan toksin dalam badan, membersihkan hati , kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

- Alfalfa Complex menyingkirkan lemak dan kolesterol. Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mengcegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Alfalfa mengamdungi saponin iaitu seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

vitamin subur shaklee
3) GLA Complex

- GLA Complex diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA berbanding EPO. Borage ini merupakan herba terkenal orang barat. GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki symptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

- GLA membantu pelangsingan dan menghalang penambahan berat badan. Ia merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai berat badan yang cantik. Ambil ketika perut kosong untuk mengelakkan keasidan hiper.

- GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

- Selain itu, ia membantu melambatkan menopaus. GLA memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman dan depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberikan tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.

vitamin subur shaklee

4) Vitamin B Complex

- B Complex membantu menukar makanan menjadi tenaga, membantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin. Ini sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.

- jika anda bercita-cita ingin mengandung, perlu mengamalkan asid folik sekurang-kurangnya 6 bulan awal sebelum diharapkan mengandung. Oleh itu, mula vitamin B Complex seawal mungkin. Ini kerana B Complex Shaklee mengandungi asid folik yang membantu membina DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

-  B Complex juga melawan tekanan dan memastikan kesihatan fungsi saraf sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan imsommia.


TESTIMONI


vitamin subur shaklee

HARGA

Dapatkan produk kesuburan ini dengan harga paling istimewa. Hubungi Azie juga untuk pertanyaan dan harga terbaik.

Produk puan akan sampai dalam masa 2-3 hari bekerja. Jika puan berada di sekitar Kuala Lumpur , boleh berhubung terus dengan Azie.


BELI DARI PAKAR

Azie telah membantu ramai wanita yang mengalami masalah kesuburan. Dengan teknik pengambilan dan tips-tips berkesan untuk membantu pelanggan, Azie akan pastikan cik puan berpuas hati.

Yang paling utama, kepuasan pelanggan keutamaan kami. Jadi inilah yang wanita di luar sana cari.
PERTANYAAN / ORDER

Whatsapp ‘Set Subur ’ ke 016-3524104. Boleh dapatkan produk Set Subur ini dengan penggunaan kad debit/ kredit dengan klik di sini.

Salam Sayang.

SID :1025553
COD : Kuala Lumpur Sentral, Bandar Sri Damansara, Kepong, Bandar Sungai Buloh dan Kawasan sekitarnya.


Comments

Popular posts from this blog

Krim Jeragat Paling Berkesan Di Farmasi Kegemaran Anda.

Masalah Kencing Kotor Di Dalam Pantang – Pengalaman Ngeri Ibu

Omega Guard Untuk Mereka Yang Nak Kulit Cantik Dan Pinkish